Hej Aminoer, Jeg er i en ret ufin situation, da jeg i 2008 havde et I/S firma med en partner. Efterfølgende kørte vi firmaet i 2 år og beskæftigede os som sports agenter og importører af sports udstyr. Problemet opstår da min tidligere partner fortsat har købt i vores gamle cvr nummer. Han har derfor opbygget en regning nær en halv million. Siden vi havde et I/S mener inddrivende advokat for klienten hvorved min partner skylder penge at jeg også hæfter solidarisk. 01.05.2009: Vi får en sportklub som vi skal levere udstyr til, klubben går konkurs 4 måneder efter. Vi mister ikke sønderligt penge på denne ordre og har et lille varelager. 16.11.2009: Jeg fortæller min partner at jeg vil ud af vores I/S, starte nyt firma og opløse vores I/S. Efter lidt korrespondence accepterer han kontrakt om ophør. 24.11.2009: Gør jeg en af vores store sportsleverandører opmærksom på at min partner, nu har overtaget al kontakt vedrørende udstyr og al fakturering skal ske direkte til ham via nyt firma. Dette godtages og bekræftes af leverandør. 31.12.2009: I/S ophørskontrakt med gældende deling er underskrevet af begge parter. I den underskrevne aftale, står følgende tekst: 31.12.2009: I/S firma ophører, iflg. SKAT som har sendt bevis for ophør vedr. vores CVR nr. Efterfølgende gør jeg mange af vores kreditorer opmærksom på at firmaet ikke eksisterer mere og min partner har fået nyt CVR nr. Jeg får stadig tilsendt fakturaer fra flere fragtfirmaer da vores tidligere kontor adresse var registreret hos mig. 20.01.2010: Jeg gør fragtfirmaer opmærksom på firma ændring, de mailer tilbage dagen efter at ændring er godtaget. 11.03.2010: Jeg sender besked til andet udstyrsfirma angående firma ændring, jeg modtager aldrig svar herfra. 27.04.2010: Jeg sender igen en besked til det andet udstyrsfirma angående firma ændring, jeg modtager stadig intet svar herfra og heller ingen fakturaer mere. Så jeg går ud fra at givne fakturer er sendt direkte til min partner. 07.01.2011: Modtager jeg en skrivelse fra en focus-advokater i Odense, som mener at vores I/S skylder 436.000,- til den leverandør jeg aldrig hørte svar fra. Jeg henvender mig til advokaten og får sekretæren, som beder mig tilsende dokumentation for ovenstående. Dette gøres samme aften. Sekretær siger at hun ud fra sagen kan høre at jeg er uden skyld og vil få advokaten, til at sende mig en skrivelse hvorved jeg fralægges skyld. 25.01.2011: Modtager jeg nu en ny skrivelse fra Focus-Advokater, hvori det skrives at de har gennemset dokumentation og kan se at jeg har været ejer af I/S, og at vi har opløst I/S ved Skat samt via ophørskontrakt. Men at vi stadig begge hæfter for den aftale vores I/S tidligere har indgået med hans klient. Mit problem er nu at jeg hverken ved hoved eller hale. Jeg mener jo at jeg har påvist mig uskyldig i forhold til at leverandøren enten bevidst har fortsat med at levere varer til min tidligere partner i vores gamle (ophørte) CVR nr. Samtidig er vores firma ophørt, hvilket jeg to gange har gjort klart for leverandøren, hvor tidligere aftale er ophørt. Min tidligere partner har altså lavet ny aftale med denne leverandør. Kan det virkelig passe at jeg skal kunne hænges ud som skyldner og i værste fald må sælge mit hus, i form af at skaffe værdi til at betale denne kæmpegæld som jeg aldrig har haft noget med at gøre. Det er en udstyrsordre som min tidligere partner har lagt hos firmaet. De er så blevet uenige om indkøbsprisen og han mener at have slettet ordren, de mener den ikke er slettet. Hjælp ønskes virkelig hurtigt.... :-( |
Det er en kedelig situation du er havnet i, men jeg anbefaler dig at få fat i en advokat med det samme.