Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man bliver købt ud af I/S virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er netop indgået en aftale  med min partner om at blive købt ud af vores virksomhed.

Heldigvis er vi stadig rigtig gode venner, og det var det bedste for os begge.

Vi har et I/S virksomhed, og har været i gang med i ca. 1års tid nu. Vores aftale lyder på han skal betale mig 60.000kr.

Vil derfor høre om man skal betale skat af dette beløb, jeg har hørt noget med en baketel grænse på omkring 50.000kr, inden jeg skal betale skat.

Har dog også hørt fra andre kilder, at den lov skulle have været stoppet, og man behøver ikke betale skat overhovedet

Venlig hilsen

Frank

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37

Hej.

Din udtræden af I/S`et sidestilles med salg........og vil kunne udløse skat.

Hvad får du 60tkr. for?

Nogle bestemte aktiver?

MvH

Peter

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:38

Ring til SKAT... de ved nøjagtigt hvor meget du skal betale.

Ftvb:
Har dog også hørt fra andre kilder, at den lov skulle have været stoppet, og man behøver ikke betale skat overhovedet

Det kunne være dejligt, men det tror jeg ikke du skal regne med. Generelt skal du betale skat af alt hvad du tjener. Dog kan der være nogle ting der giver dig et fradrag.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 09:46

-          85 cykler af 1000kr                                           =                  85.000kroner

-          Sponsorkontrakt                                               =                  40.000kroner

-          Goodwill                                                            =                  25.000kroner

-          Hjemmeside med videre                                    =                  10.000kroner 

-          Aktiver i alt                                                       =                  160.000kroner                     

Passiver     

-          Gæld                                                                    =                 40.000kroner

-          Egenkapital                                                        =                120.000kroner

-          Passiver i alt                                                       =                 160.000kroner

så vi har delt det lige over

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Hej igen.

I/S skal lukkes...og vil udløse skat for begge interessenter.

MvH

Peter

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 09:57

Hej igen

Jeg trækker mig ud, og han køre det videre

Venlig hilsen

Frank

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Nej..det kan han ikke.

Når han er ene om det...er det ikke noget I/S længere(2 eller flere deltagere)..og

det skal lukkes.......og der skal betales skat!

Han må så starte op med nyt CVR. nr. i f.eks. enkeltmandsfirma.

MvH

Peter

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:11

Hej Frank

Jeg skal ikke blande mig i jeres økonomiske opgør eller i skatten, men du skal være opmærksom på, at deltagerne i et I/S hæfter solidarisk for alle krav mod selskabet. Solidarisk hæftelse betyder, at alle interessenter overfor kreditor hæfter for det fulde krav. Det betyder, at du er nødt til at beskytte dig selv i forbindelse med din udtræden.

For at sikre, at du ikke hæfter for nye krav mod selskabet, skal det meldes klart ud, at du er udtrådt som interessent. Bliver det ikke meldt klart ud, risikerer du, at i hvert fald faste handelsforbindelser fortsat vil kunne rette (det fulde) krav mod dig.

Da du udtræder uden kompensation, synes jeg også, at det er rimeligst, hvis din kammerat friholder dig for ethvert krav, som måtte blive rejst mod dig vedr. tiden før din udtræden.

Sørg derfor for at få på skrift, at din kammerat skal (i) melde klart ud, at du er udtrådt, og (ii) friholde dig for ethvert krav, som måtte blive rejst mod dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17

Fair Advokat..Et I/S kan slet ikke køre med kun en deltager!

Pr. definition består et I/S af flere deltagere.

Hvorfor alle dine forslag med beskyttelse mv. ved udtræden, når I/S`et skal lukkes?

Det ændrer jo intet!

Dette naturligvis forudsat, at der ikke optages nye interessenter.

MvH

Peter

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 10:30

Mange tak for dit råd.

Fik en advokat til at hjælpe mig med kontrakten, har fået på skrift, at jeg ikke længere kan stå til ansvar på nogle måde i forhold til, hvad der sker frem over -  skrev under i går.

Troede bare det var kommet en lov, at man ikke skulle betale skat, når man solgte sin del af en virksonhed.

Fik det af vide af nogle drenge, som arbejder som VC.  Fik dog ikke det hele med, og hvordan man evt. kunne gøre det

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)