Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det helt rigtige personalegode ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet med Fitness løsninger i dag er at de kun kan laves i "huset", og mange vil hellere gå i centrene. Betaler arbejdsgiveren et Fitness kort for medarbejderen, bliver denne beskattet af beløbet. hvorimod fitness-ordninger i "huset" er skattefri.

Gratis frokostordninger som det bliver nævnt er heller ikke smart, da det udløser beskatning af medarbejderen. For at undgå det bør man fastsætte en minimumspris svarende til kostprisen (råvarerne).  

Jeg har selv fornylig lavet kurser i personalegode-beskatning og nogle af de ordninger som der er mest efterspørgsel for er bredbånd, telefon, og transport-løsninger (hjem-arbejde).

Det man skal være opmærksom på er at personalegoder kan laves som såkaldte bruttolønsordninger, hvor medarbejderen går ned i løn mod at personalegodet. Derved bliver arbejdsgiverens udgift begrænset til administrationsarbejdet og medarbejderen undgår at skulle betale godet med beskattede midler. "Taberen" bliver således Skat.  

En af mine kunder - et revisionsfirma - har faktisk bedt medarbejderne om at komme med forslag til goder og drøfte dem med mig (som rådgiver for virksomheden i skattespørgsmål). 

Herudover er team-dage med eller uden familie som du selv er inde på altid gode at lave da det er med til at ryste folk sammen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:31
Hej Bent

Jeg vidste der var noget jeg havde glemt og det er selvfølgelig beskatningen... :-) Har i dag til frokost faktisk snakket med "folket" om frokost ordning og fitness. Og samtlige vil hellere end gerne betale 10 kr. pr. dag for at slippe for den sure madpakke eller skulle købe et usundt fast food produkt, fordi det er nemt og hurtigt... (Nu lyder jeg igen som frelseren, med de sunde hensigter. Men bare rolig jeg spiser ostedjævelburger engang imellem og med velbehag!!!)

Fitness er der et mindre problem med iforhold til plads.... Vi har ikke for meget og ville egentlig gerne kunne tilbyde nogle bade muligheder, når man nu har stået og svedt. Men men men det har vi ikke... Dog vil jeg undersøge hvad det lokale fitness center kan tilbyde os...

Så frokost, fitness, Laban og Falck er købt. Disse personalegoder er dog så "almindelige" så bud på lidt utraditionelle modtages med kyshånd!

Mvh

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:32
Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men hvad med en årlig sommerfest for medarbejderne og deres familier?
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:38
Hej Dimitri

Vi har planlagt en sommertur, men det gør vi hvert år(med stor succes) så det tror jeg ikke vil blive betragtet som et nyt personalegode :-)

Andre bud ?

Mvh

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:39
Hvis der er plads i budgettet, kan du lave en lodtrækning en-to gange om året, hvor vinderen får et par dage fri med fuld løn...

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:56
Hvad med jævnligt at tilbyde medarbejderne en omgang massage af arme, skuldre og nakke? Det giver både tilfredshed, forbedrer den personlige velvære, og kan reducere antallet af sygemeldinger.
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 20:39
Vil skyde på at jeg nok bliver lidt upopulær nu :)

Men hvorfor skal vi have alle de goder ?
De fleste medarbejdere vil da gerne have disse goder, men de vil også have mere i Løn.

Jeg mener seriøst at man skal overveje om et firmagode i sidste ende gavner firmaet, skader firmaet, eller er status Quo

Alt anden end gavner firmaet bør ikke laves.

Og man bør overveje det meget grundigt.

FOR den dag vi kommer ind i en krise, og det ved de fleste herinde at vi jo kan komme.

Så er det første man skære væk jo personalegoderne for at spare penge, og det er der altså en del medarbejdere der ikke kan forstå at man gør, og de føler at der bliver taget noget fra dem :)

Så jeg synes man skal passe rigtigt meget på.

Ordninger som madordninger, vandordninger og lignenden finder jeg som gode ordninger.

Men ordninger som google ordning hvor folk kan arbejde 10% af tiden på egne produkter synes jeg er hul i hovedet i DK.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:15
Dato: 16-03-2007 20:38:55 Forfatter: Ronnie Gasseholm
Vil skyde på at jeg nok bliver lidt upopulær nu :)

Men hvorfor skal vi have alle de goder ?
De fleste medarbejdere vil da gerne have disse goder, men de vil også have mere i Løn.

Jo men de fleste medarbejdere syntes heller ikke det er specielt sjovt at betale ca. 60% i skat af deres løn. Hvis man via personalegoder/bruttolønsordninger kan gå ned i løn mod at få stillet nogle goder til rådighed så er det da oplagt. Det får medarbejderen mere ud af i kroner og øre og for arbejdsgiveren er det neutralt bortse fra at der skal påregnes noget administration.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:17
Enig.

Så det jo ikke noget problem.

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:05
Hej Ronnie,

Vi snakker også om personlig velvære og dermed også effektivitet. En veltilpas medarbejder arbejder mere effektivt, end en medarbejder, som føler sig utilpas. Yderligere så får mange mennesker ondt i nakke og skuldre af at sidde ved en computer eller stå ved en maskine i 8 timer. Hvis musklerne ikke en gang i mellem bliver "nulstillet" igennem massage, giver det ofte hovedpine og i enkelte tilfælde sygemeldinger.

Hvis en arbejdsgiver kan ofre 20 min. massage på en medarbejder eks. hver 2. eller 3. uge, og så samtidig opnå større effektivitet og mindre sygefravær, så er der i høj grad både en bonus for medarbejderen (velvære) og for arbejdsgiveren (fortjeneste).

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)