Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det helt rigtige personalegode ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Hvad tilbyder man en broget flok af medarbejdere i en personaleforening. Er fitness aftaler en succes eller skal vi satse på øl smagning ? Hvad tricker jer til at tage sig sammen og benytte sig af diverse tilbud...?

MVH

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:20
Egne fitnessfaciliteter. De rabatter man kan få hos kæderne er mest symbolske, selv i store firmaer - er min erfaring. Så hellere eget fitnessrum i firmaet med fri afbenyttelse.

Fri forplejning og betalt frokost (burde være standard, men er det ikke).

Flextid :)

"Personlige timer", kendt fra Google, hvor medarbejderne får et antal timer per uge til at lege med egne projekter.

Små kontorer fremfor kontorlandskab.

God pensionsaftale.. 4-6% firmabetalt er ok, synes jeg.

Rabatter hos Superdæk, Euromaster osv.

Og man kan blive ved.. det handler nok om at det er meget individuelt hvad man selv har brug for. Personligt har jeg aldrig brugt nogle af de tilbud en personaleforening har haft, da det har været lutter crap. Så foretrækker jeg de andre goder man kan tilbyde de ansatte som helhed, nogle af dem er nævnt ovenfor. Det er dét der gør medarbejdere glade og dermed produktive, ikke om man lige kan få 100 krs rabat et eller andet sted. Men rabat er da også værd at tage med, hvorfor jeg nævnte sidste eksempel. I mine øjne er det bare alt det andet der tæller.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:10
Spørg dem !

Min regnskabschef''s bedste personalegode er frihed - hun kommer og går som hun har lyst. Bare arbejdet er lavet, så er jeg pænt ligeglad med hvornår og hvor ofte hun er her...

Andre går op i mere materielle ting, men det bedste du kan gøre er, at spørge dem...

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 14:17
Hej Uffe

Problemet er bare, at når man er en mindre virksomhed med f.eks. 20 ansatte, så er eget fitness center, måske lige i overkanten a hvad man kan forlange af sin arbejdsgiver :-)

I forhold til morgenmad/frokost ville jeg synes det er fair, hvis man betaler et symbolsk beløb selv. F.eks. 15 kr. pr. dag/pr. medarbejder og firmaet betaler resten...

Når vi nu snakker om f.eks. nye dæk eller en koncert, er det så ikke typisk at man ikke får det brugt, fordi man spare 5 % eller sådan noget. Altså jeg mener hvem gider køre til en bestemt dækmontør for at spare 5 %. Det tror jeg faktisk jeg kan få alle steder hvis jeg selv spørger!

Men hvad mener i andre ? Nogen gode forslag til personalegoder ?

Mvh

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 14:27
Vi har lavet en aftale med Falck Healthcare, hvor der er gratis adgang til fysioterapi, kiropraktor, zoneterapi og massør året rundt. Det koster os 900 kr. pr. medarbejder, men det er godt givet ud når man som os sidder mange timer foran computeren.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:36
Med 20 ansatte kan man nøjes med at investere i nogle multimaskiner, et løbebånd og en eller to cykler. Det rækker langt, især fordi det sjældent er alle der vil bruge det. Men det var også bare en idé. Min sidste arbejdsplads havde det (indtil lortet brændte) og det var et kæmpehit.
Men nu vi lige er inde på fysikken, så få en deal med en massør, ergo/fysioterapeut eller hvad det nu alt sammen hedder. Lad ham/hende komme en gang om ugen, måneden, whatever der nu lige passer til jeres behov. Det er også brugt på førnævnte arbejdsplads og meget benyttet.

Frokostordning har jeg tidligere betalt mellem 200 og 400 kr for om måneden, men jeg synes faktisk det burde være gratis. Hvis der er masser af plads i regnskabet til det, så gør det dog.. det er en forholdsvis lille pris at betale for at få medarbejderne til at føle at de har gode forhold - også fordi man skiller sig ud fra resten, da de fleste firmaer som bekendt tager sig betalt for det. Men snakker vi om virksomheder med hundreder og tusinder af ansatte er det en lidt anden sag.

Anyway.. som en anden nævnte.. hvorfor spørger du dem ikke bare? Så er du da sikker på at få nogle bud som der i det mindste er interesse for, og så kan du jo prøve at arbejde videre med dem.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:46
Lav noget med musik eller drama, det er grænseoverskridende på den fede måde.

Min kusine deltog engang i et personalearrangement, med Ivan Pedersen (ham fra Laban). Det var vist noget med, at de skulle indspille deres eget nummer. Det var et rigtig godt arrangement.

Hvis du går virkelig op i personalepleje, og ikke bare som nogle få arrangementer ind imellem, så vil jeg anbefale coaching til at forbedre medarbejdernes effektivitet og engagement, og alternativ behandling (zoneterapi, healing, kinesiologi, alexanderteknik, kiropraktik eller andet), til at forbedre deres helbred og balance (vidste I at pondus betyder balance? Medarbejdere i balance=medarbejdere med pondus).

mvh

Kristian

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 15:36
Jamen vi har skam også spurgt folk, men der er nogen ønsker som jeg er i tvivl om.

F.eks. Nogle af medarbejderne ønsker sig et solarium, enten i virksomheden eller rabat til det lokale solcenter.... Men men, nu er det jo ikke særlig sundt og hvad gør man så ?

Jeg vil da nødig stå med en medarbejder om 5-10 år som har fået hudkræft, fordi personen har "power solet" sig i et solarium som jeg har sponsoreret! (Har selv haft kræft, så kender alt for godt til denne sygdom)

Her vil jeg hellere, bruge pengene på en dag hvor medarbejderne tog i sommerland med ungerne(og blev brune på den naturlige måde :-)

Jeg ved godt at man ikke kan frelse hele verden, men man behøver vel ikke ligefrem at tilskynde folk sygdomme ?

Falck og laban er noteret! Andre forslag ?

Mvh

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Fra  T3CMS Skrevet kl. 17:16
Når nu du er inde på det med sundhed -så kunne du tilbyde dem en sundhedsdag hvor de får lavet en sundhedsprofil. 

Laves som en teamdag og koster ca. 500-600. pr. medarbejder 

Tjek www.sundhedsprofiler.dk og smid mig en mail hvis du vil have en kode så du kan gå ind og læse mere om de forskellige målinger etc.

Alle medarbejdere får efterfølgende eget login så de kan se deres resultater etc.. 

Ps. skal for en god orden skyld sige at vi har samarbejdsaftale med sundhedsprofiler

Tilmeldt 7. Feb 07
Skrevet kl. 18:13
Hej Jesper

Det ser rigtig spændende ud! Du får en mail ASAP.

Andre ideer ? Forslag ?

Mvh

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)