Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nå nu man ikke er den store talnørd :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved siden af mit faste job, har en bibesæftigelse, og har indtil nu, kunne nøjes med at lave mit regnskab i Excel og wordSmile

Men til marts åbner jeg en ny portal, og der forventer jeg en noget større omsætning, og ydermere også noget EU varehandel.

Jeg er ikke den store regnskabs nørd, og det betyder, at jeg stiller to krav til et kommende system.

• Det skal være biligt(kender jo ikke min omsætning endnu)
  • Det skal være let at gå til, og forstå, når man som jeg ikke er det store talnørdStick out tongue

Hvad er jeres erfaring?

/Benny

Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:42

Hej Benny,

Du er velkommen til at se om der er noget du kan bruge på www.start-base.dk

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:43

Summarum er billigt og utrolig nemt at gå til.

http://www.summarum.dk/

Dbh Peter

Dbh Peter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:00

hej  Benny

jeg har  to  bud  på  dit  problem

SummaSummarum     via  mit  supportsite   for hjælp hertil   www.summasupport.dk

kan håndterre  dit  shopønske og udenlandsk valuta

vil du have  noget  lidt  mere  modulært   hvor  du  kan  ekspandere  som du  har  lyst  og  hvor  shoppen  er  100%   integreret i  økonomiprogrammet  til  latterlig lav pris  som  skulle  du  kigge  på  en  Aesiras løsning   på:

www.webshop-plus-aesiras.dk

otto bp

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:12

Hej Benny,

Inden der kan svares ordentligt på dit spørgsmål, så skal følgende spørgsmål som minimum afklares:
- Hvor mange bilag forventer du at få (giv et overslag)?
- Hvem skal lave dit årsregnskab og din skatteopgørelse?

Det er nemlig ikke sikkert, at det kan betale sig for dig at købe/leje et bogføringsprogram.

Hvis du ikke har ret mange bilag, så kan det sandsynligvis bedst betale sig at få en freelance bogholder til at gøre arbejdet.

Denne bogholder anvender selv et system, og det skal du ikke betale for. Hvis du køber/lejer et system til omkring 150 kr. om måneden, så koster det dig 1.800 kr. om året.

En freelance bogholder koster fra 250 kr. til 400 kr. i timen, og kan indtaste rigtig mange bilag på en time. Derudover bliver bogføringen gjort korrekt, og årsregnskabet bliver dermed meget hurtigere at afstemme.

Hvis du selv kan lave årsregnskab og skatteopgørelse, så er det jo selvfølgelig en fordel at bogføre selv. Hvis du skal have en bogholder eller revisor til at gøre arbejdet, så bliver det meget nemmere (=biligere), hvis der ikke er en masse rettelser til bogføringen.

Konklusion:
For de 1.800 kr. du sparer til et system årligt, kan du købe 5-7 timer hos en bogholder, og jeg vil påstå, at du mindst kan få bogført 50 bilag i timen, dvs. et sted imellem 250 og 350 bilag.

Hvis bogholderen også laver dit årsregnskab og skatteopgørelse, så kan det gøres på ganske få ekstra timer.

Så hvis du har en lille virksomhed med få bilag (under 350 bilag årligt) så kan det slet ikke betale sig at gøre arbejdet selv.

Du vil hos de fleste bogholdere kunne få lavet årets bogføring, momsangivelser, samt et årsregnskab og skatteregnskab for imellem 1.500 kr. og 3.500 kr.

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:26

Benny Straby:
Men til marts åbner jeg en ny portal, og der forventer jeg en noget større omsætning, og ydermere også noget EU varehandel

Du gemmer hvert eneste bilag i en mappe, pænt sat ind i rækkefølge. Ikke noget med kaffepletter og ikke noget med private hævninger i firmaet. Hver den første i kvartalet får du en bogholder til at klare det for dig. Dermed kan du vente med at tage stilling til hvad du vil indtil du ved hvad penge du har at gøre med - og momsen skal afregnes/meldes ind.

Glem at gøre det selv, når du ikke er regnskabskyndig, især med EU-handel.

mvh Maria

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Tak for alle jeres indsparkSmile

Måske det slet ikke er en dum ide med revisor hjælp, i stedet for selv at klare detWink

Jeg har ikke overblikket over hvor mange prosteringer det kan blive til. Håber naturligvis at det bliver til den del:-)

Jeg høre derfor gerne for nogen, som kan påtage sig opgaven.

Send mig et uforplitigende tilbud på kontakt@zen-vision.dk

dbh

Benny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)