Hvis man på Google søger på "tie a tie": http://www.google.dk/search?hl=da&q=tie+a+tie&meta= Så kommer der både billeder og ekstra undersider frem på det link der ligger øverst. Hvordan søren har de klaret det, når der ikke er tale om en Adwords reklame? |
Hvordan gør de det her?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
|
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Jeg har heller ikke set dette før, kunne næsten fristes til at sige at der var tale om en fejl fra Googles side. -men hvad ved jeg ;) ...måske Mikkel ved det :)
Mvh |
Mikkel, nu må du lige træde til og berige os med din viden. |
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
Det er IKKE en fejl - og det er IKKE noget firmaet direkte har haft nogen indflydelse på. Der er blot tale om varianter af søgeresultaterne, som Google konstant afprøver.
Google har mange forskellige indekser: Web-sider, blogs, billeder, nyheder, produktr (Froogle) etc. Det vi normalt ser er web-indekset, men i den senere tid har både Google og Yahoo eksperimenteret med at placere ting fra deres øvrige indekser før web-resultaterne på søgninger hvor det giver mening. Det kommer vi nok til at se meget mere af, da dt er første skridt hen imod en højere kapitaliseringsgrad af de organiske søgeresultater (de ikke betalte listings). Problemet, set med søgemaskinernes øjne, med de organiske søgeresultater er, at de intet tjener på dem. Forestil dig at have en butik hvor 8/10 dele af gulvpladsen ikke kunne bruges til salg! Set fra brugernes side forholder det sig naturligvis stort set omvendt - hvis Google ændres fra "Dagbladet Information" til et "kuponhæfte", så finder folk bare en anden, og bedre, søgemaskine. Det er meget lig aviser konflikt.
For ugeblade og magasiner er det lidt anderledes. Jeg hørte for nyligt om en undersøgelse fra et magasin i USA (om et eller andet geek''et) der viste at der faktisk var FLERE læsere der læste annoncerne end artiklerne! Tag lige og tyk på den! :)
De ekstra links til dybere liggende sider er blot en variant af de 2 listings som mange websites allerede får. Denne variant tildeles rigtig nok det website som Google finder mest relevant (det øverste - som også er det site man kommer til hvis man klikker på "I Feel Lucky"). Faktisk synes jeg denne funktion er god - som bruger.
Det er uklart på nuværende tidspunkt hvilke faktorer der skal være opfyldt for at DU kan få sådan en fremhævning. Jeg har set det på såvel danske som engelske websites, så det ser bestemt ud til at være en ren algoritmisk/matematisk vurdering. Men, der er ingen tvivl om at popolaritet og "autoritet" har en indflydelse. |
Jeg spurgte om selvsamme på eksperten.dk for noget tid siden, men ingen kom op med et svar som Hr. DeMib gør, så mange tak for svaret.
jeg har kigget lidt for sjov på de forskellige sider der får denne fine indexering. men synes ikke rigtig de har det store tilfældes. Men google holder sikkert kortene tæt på hånden så det ikke pludselig er 50% der har denne indexering.
Angående I feel lucky funktionen, kan man jo altid skrive Failure og trykke på I feel lucky, og more sig lidt over det :) |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)