Hej Johnny Jeg springer direkte ud i det - set fra min vinkel - og lad det her være helt klart, jeg beskæftiger mig ikke med at optimere på adwords annoncer - jeg hæver konverteringen med det indhold du har på siden. #1 Du starter ud med en annonce der benhårdt henvender sig til salg af køkken (læs her implicit - komplet køkken - ikke køkkenelementer) Konsekvens - du ligger derfor op til at man her kan finde komplette køkkener til -35% (som udgangspunkt ikke betyder noget, hvis du i forvejen har +50% udgangspris) #2 Du sender folk ind på din forside, blandet med alt andet trafik der ellers kommer, og derfor gør du livet svært for dig selv når din forretning kommer længere op af forretningsskalaen. #3 På forsiden, har du en masse kategorier, hvor du jo "lovede" komplette køkkener til -35% - hvor er de henne? - det er her du fejler i forhold til dine besøgendes forventninger - og dette udmynter sig i en forhøjet bouncerate. - Ja bevares, man kan klikke sig videre til "køkken /bryggers" - men hvorfor skal jeg belemres med endnu et klik - når du ikke har levet op til mit første klik - jeg kan ikke længere stole på at du kan levere det jeg forventer - så derfor forlader jeg siden. - Og hvad skal jeg egentlig med et bryggers - når jeg har klikket på en fokuseret adwords annonce der lover køkken til -35% Jeg gætter på, at det ikke kun er din bouncerate der er noget i vejen med, fordi lad os spille tankelegen færdig - lad os sige, at jeg alligevel giver mig i kast med at klikke på køkken /bryggers - hvad sker der så? #4 - Du giver mig nogle gode valgmuligheder i form af komplette køkkener (det som jeg kom efter) - MEN - du gør 2 ting som er uhensigtsmæssig i min del af beslutningsprocessen 1) du giver mig en mulighed for at købe - 2) du lister ingen steder prisen - ergo er jeg igen i tvivl om jeg kan stole på dig, hvorfor forstår du ikke min situation godt nok til at jeg nok ikke klikker på "køb" uden at vide om jeg lige pludselig bliver trukket 85.000 på mit kreditkort (selvom jeg godt logisk ved jeg først skal indtaste disse oplysninger, kan jeg ikke lide TANKEN om at blive sat i den situation) Hvis du gerne vil have salget op på din webshop - skal du tænke MEGET omkring den beslutningsprocess som dine besøgende er inde i - og alle de betænkeligheder de har når de skal handle et så stort og kompliceret produkt. Jeg tænker her på - hvordan imødekommer du evt. problematik omkring installering af dit produkt, udmåling, levering, service, betalingsforhold m.m.
Det var lige en hurtig højre fra mig - men når du får lidt bedre gang i hjulene kan du jo bestille en konverteringsanalyse fra mig og blive meget klogere på hvad du selv kan gøre, og hvad vi sammen kan gøre for at gøre din e-forretning meget - meget bedre.
-Karsten |
Karsten Lund:Hej Johnny
Jeg springer direkte ud i det - set fra min vinkel - og lad det her være helt klart, jeg beskæftiger mig ikke med at optimere på adwords annoncer - jeg hæver konverteringen med det indhold du har på siden.
#1 Du starter ud med en annonce der benhårdt henvender sig til salg af køkken (læs her implicit - komplet køkken - ikke køkkenelementer) Her er jeg faktisk ved at få udarbejdet omkring 8-10 forskellige 3d tegninger på komplette køkkener så vil komme på webshoppen som man vil kunne købe med et klik til , stort set :-)
Konsekvens - du ligger derfor op til at man her kan finde komplette køkkener til -35% (som udgangspunkt ikke betyder noget, hvis du i forvejen har +50% udgangspris) Forstår din pointe, men kan jo ikke lige gøre andet end at vise besparelsen og den vejl pris, eller kan jeg?
#2 Du sender folk ind på din forside, blandet med alt andet trafik der ellers kommer, og derfor gør du livet svært for dig selv når din forretning kommer længere op af forretningsskalaen. Folkene skal vel helst ind på forsiden, så de kan se alt det andet jeg også sælger? Eller er det helt forkert??
#3 På forsiden, har du en masse kategorier, hvor du jo "lovede" komplette køkkener til -35% - hvor er de henne? - det er her du fejler i forhold til dine besøgendes forventninger - og dette udmynter sig i en forhøjet bouncerate.
- Ja bevares, man kan klikke sig videre til "køkken /bryggers" - men hvorfor skal jeg belemres med endnu et klik - når du ikke har levet op til mit første klik - jeg kan ikke længere stole på at du kan levere det jeg forventer - så derfor forlader jeg siden. Skal så linke direkte til køkkenelementerne eller?
- Og hvad skal jeg egentlig med et bryggers - når jeg har klikket på en fokuseret adwords annonce der lover køkken til -35%
Jeg gætter på, at det ikke kun er din bouncerate der er noget i vejen med, fordi lad os spille tankelegen færdig - lad os sige, at jeg alligevel giver mig i kast med at klikke på køkken /bryggers - hvad sker der så? Den forstår jeg ikke helt.
#4 - Du giver mig nogle gode valgmuligheder i form af komplette køkkener (det som jeg kom efter) - MEN - du gør 2 ting som er uhensigtsmæssig i min del af beslutningsprocessen
1) du giver mig en mulighed for at købe - Øhh ja er det ikke det vigtigste ved en handel?
2) du lister ingen steder prisen - ergo er jeg igen i tvivl om jeg kan stole på dig, hvorfor forstår du ikke min situation godt nok til at jeg nok ikke klikker på "køb" uden at vide om jeg lige pludselig bliver trukket 85.000 på mit kreditkort (selvom jeg godt logisk ved jeg først skal indtaste disse oplysninger, kan jeg ikke lide TANKEN om at blive sat i den situation) Den er taget til efteretning. Den vinkel havde jeg ikke lige set, man kan godt følge dig.
Hvis du gerne vil have salget op på din webshop - skal du tænke MEGET omkring den beslutningsprocess som dine besøgende er inde i - og alle de betænkeligheder de har når de skal handle et så stort og kompliceret produkt. Jeg tænker her på - hvordan imødekommer du evt. problematik omkring installering af dit produkt, udmåling, levering, service, betalingsforhold m.m.
Det var lige en hurtig højre fra mig - men når du får lidt bedre gang i hjulene kan du jo bestille en konverteringsanalyse fra mig og blive meget klogere på hvad du selv kan gøre, og hvad vi sammen kan gøre for at gøre din e-forretning meget - meget bedre. Det kunne meget vel være at jeg kiggede forbi din hjemmeside. Men som du selv skriver skal jeg lige ha lidt mere at arbejde med og lidt mere erfaring :-)
-Karsten
Hejsa Karsten
Ja det da godt nok en lige højre lige i mellemgulvet(har stadig besvær med at trække vejret :-))
Men det var jo lige sådan et slag jeg havde brug for hvis du forstå :-) For jeg syntes jo selvfølgelig at webshoppen er god, men det er jo også den første jeg har lavet. Så konstuktiv kritik er kun brugbart.
Jeg har lige skrevet et på svar/spørgsmål ved dine svar. Det ville være kanon vis du ville kigge på dem.
Og tak for svaret.