Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvisningsprocent på 58,4%. Er det ikke ret meget???

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny

Jeg springer direkte ud i det - set fra min vinkel - og lad det her være helt klart, jeg beskæftiger mig ikke med at optimere på adwords annoncer - jeg hæver konverteringen med det indhold du har på siden. 

#1 Du starter ud med en annonce der benhårdt henvender sig til salg af køkken (læs her implicit - komplet køkken - ikke køkkenelementer)

Konsekvens - du ligger derfor op til at man her kan finde komplette køkkener til -35% (som udgangspunkt ikke betyder noget, hvis du i forvejen har +50% udgangspris)

#2 Du sender folk ind på din forside, blandet med alt andet trafik der ellers kommer, og derfor gør du livet svært for dig selv når din forretning kommer længere op af forretningsskalaen. 

#3 På forsiden, har du en masse kategorier, hvor du jo "lovede" komplette køkkener til -35% - hvor er de henne? - det er her du fejler i forhold til dine besøgendes forventninger - og dette udmynter sig i en forhøjet bouncerate. 

- Ja bevares, man kan klikke sig videre til "køkken /bryggers" - men hvorfor skal jeg belemres med endnu et klik - når du ikke har levet op til mit første klik - jeg kan ikke længere stole på at du kan levere det jeg forventer - så derfor forlader jeg siden. 

- Og hvad skal jeg egentlig med et bryggers - når jeg har klikket på en fokuseret adwords annonce der lover køkken til -35%

Jeg gætter på, at det ikke kun er din bouncerate der er noget i vejen med, fordi lad os spille tankelegen færdig - lad os sige, at jeg alligevel giver mig i kast med at klikke på køkken /bryggers - hvad sker der så?

#4 - Du giver mig nogle gode valgmuligheder i form af komplette køkkener (det som jeg kom efter) - MEN - du gør 2 ting som er uhensigtsmæssig i min del af beslutningsprocessen

1) du giver mig en mulighed for at købe -

2) du lister ingen steder prisen - ergo er jeg igen i tvivl om jeg kan stole på dig, hvorfor forstår du ikke min situation godt nok til at jeg nok ikke klikker på "køb" uden at vide om jeg lige pludselig bliver trukket 85.000 på mit kreditkort (selvom jeg godt logisk ved jeg først skal indtaste disse oplysninger, kan jeg ikke lide TANKEN om at blive sat i den situation)  

Hvis du gerne vil have salget op på din webshop - skal du tænke MEGET omkring den beslutningsprocess som dine besøgende er inde i - og alle de betænkeligheder de har når de skal handle et så stort og kompliceret produkt. Jeg tænker her på - hvordan imødekommer du evt. problematik omkring installering af dit produkt, udmåling, levering, service, betalingsforhold m.m. 

Det var lige en hurtig højre fra mig -  men når du får lidt bedre gang i hjulene kan du jo bestille en konverteringsanalyse fra mig og blive meget klogere på hvad du selv kan gøre, og hvad vi sammen kan gøre for at gøre din e-forretning meget - meget bedre. 

-Karsten

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 12:57

Karsten Lund:

Hej Johnny

Jeg springer direkte ud i det - set fra min vinkel - og lad det her være helt klart, jeg beskæftiger mig ikke med at optimere på adwords annoncer - jeg hæver konverteringen med det indhold du har på siden. 

#1 Du starter ud med en annonce der benhårdt henvender sig til salg af køkken (læs her implicit - komplet køkken - ikke køkkenelementer) Her er jeg faktisk ved at få udarbejdet omkring 8-10 forskellige 3d tegninger på komplette køkkener så vil komme på webshoppen som man vil kunne købe med et klik til , stort set :-)

Konsekvens - du ligger derfor op til at man her kan finde komplette køkkener til -35% (som udgangspunkt ikke betyder noget, hvis du i forvejen har +50% udgangspris) Forstår din pointe, men kan jo ikke lige gøre andet end at vise besparelsen og den vejl pris, eller kan jeg?

#2 Du sender folk ind på din forside, blandet med alt andet trafik der ellers kommer, og derfor gør du livet svært for dig selv når din forretning kommer længere op af forretningsskalaen. Folkene skal vel helst ind på forsiden, så de kan se alt det andet jeg også sælger? Eller er det helt forkert??

#3 På forsiden, har du en masse kategorier, hvor du jo "lovede" komplette køkkener til -35% - hvor er de henne? - det er her du fejler i forhold til dine besøgendes forventninger - og dette udmynter sig i en forhøjet bouncerate. 

- Ja bevares, man kan klikke sig videre til "køkken /bryggers" - men hvorfor skal jeg belemres med endnu et klik - når du ikke har levet op til mit første klik - jeg kan ikke længere stole på at du kan levere det jeg forventer - så derfor forlader jeg siden. Skal så linke direkte til køkkenelementerne eller?

- Og hvad skal jeg egentlig med et bryggers - når jeg har klikket på en fokuseret adwords annonce der lover køkken til -35%

Jeg gætter på, at det ikke kun er din bouncerate der er noget i vejen med, fordi lad os spille tankelegen færdig - lad os sige, at jeg alligevel giver mig i kast med at klikke på køkken /bryggers - hvad sker der så? Den forstår jeg ikke helt.

#4 - Du giver mig nogle gode valgmuligheder i form af komplette køkkener (det som jeg kom efter) - MEN - du gør 2 ting som er uhensigtsmæssig i min del af beslutningsprocessen

1) du giver mig en mulighed for at købe - Øhh ja er det ikke det vigtigste ved en handel?

2) du lister ingen steder prisen - ergo er jeg igen i tvivl om jeg kan stole på dig, hvorfor forstår du ikke min situation godt nok til at jeg nok ikke klikker på "køb" uden at vide om jeg lige pludselig bliver trukket 85.000 på mit kreditkort (selvom jeg godt logisk ved jeg først skal indtaste disse oplysninger, kan jeg ikke lide TANKEN om at blive sat i den situation)  Den er taget til efteretning. Den vinkel havde jeg ikke lige set, man kan godt følge dig.

Hvis du gerne vil have salget op på din webshop - skal du tænke MEGET omkring den beslutningsprocess som dine besøgende er inde i - og alle de betænkeligheder de har når de skal handle et så stort og kompliceret produkt. Jeg tænker her på - hvordan imødekommer du evt. problematik omkring installering af dit produkt, udmåling, levering, service, betalingsforhold m.m. 

Det var lige en hurtig højre fra mig -  men når du får lidt bedre gang i hjulene kan du jo bestille en konverteringsanalyse fra mig og blive meget klogere på hvad du selv kan gøre, og hvad vi sammen kan gøre for at gøre din e-forretning meget - meget bedre. Det kunne meget vel være at jeg kiggede forbi din hjemmeside. Men som du selv skriver skal jeg lige ha lidt mere at arbejde med og lidt mere erfaring :-)

-Karsten

Hejsa Karsten

Ja det da godt nok en lige højre lige i mellemgulvet(har stadig besvær med at trække vejret :-))

Men det var jo lige sådan et slag jeg havde brug for hvis du forstå :-) For jeg syntes jo selvfølgelig at webshoppen er god, men det er jo også den første jeg har lavet. Så konstuktiv kritik er kun brugbart.

Jeg har lige skrevet et på svar/spørgsmål ved dine svar. Det ville være kanon vis du ville kigge på dem.

Og tak for svaret.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:03

Johnny Nørgaard:
Skal da lige tjekke biopejse ud. Lyder som en "sjov" ide til lidt billig markedsføring

www.biopejs.com. Ejeren hedder Jesper Christiansen og er superdygtig!

Michael

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Forstår din pointe, men kan jo ikke lige gøre andet end at vise besparelsen og den vejl pris, eller kan jeg?"

Det er rigtigt, jeg opstiller det bare fordi det er vigtigt hele tiden at have i mente, hvad man har lovet den besøgende :)

"Folkene skal vel helst ind på forsiden, så de kan se alt det andet jeg også sælger? Eller er det helt forkert??"

Det er faktisk helt forkert, men en meget typisk holdning som jeg møder tit - så bare rolig - der er rigtigt mange der begår denne fejl. Faktisk er det dejligt du formulere det præcist sådan, fordi det er det som stort set alle tænker, når de selv sætter sig ned og vurdere deres shop uden den nødvendige objektivitet. 

Ja - de skal da se alt det andet du sælger - men da ikke NU!

- Tag udgangspunkt i en fysisk butik, du går ind i FONA fordi du gerne vil købe den seneste TV2 CD

- du går hen til en medarbejder og spørger "Kan du vise mig hvor i har den nyeste TV2 CD"

- hvorved han svare "Ja - det er den her vej"

- i begynder at gå, og hele vejen stopper han op og tager et vilkårligt produkt op og begynder at snakke "Se det her er 3's nye Nokia telefon - den har GPS! - og koster kun 99 kroner - plus oprettelse"

- ville du ikke tænke "Hey - jeg er her for at få den CD! - og hvad har en telefon med en CD at gøre"

- tænk hvis han nu viste dig vejen til CD'en, og derefter nævnte "TV2 kommer altså først virkelig til sin ret, når den bliver hørt på det nye SONY CD anlæg, skal jeg vise dig det også?"

- ville du ikke være meget mere stemt for at svare "ja" end i det tidligere scenarie. 

Med denne lange smøre mener jeg bare, at selvfølgelig skal du da give folk muligheden for at se dine flotte andre produkter - men da ikke på BEKOSTNING af et reelt salg!

"Skal så linke direkte til køkkenelementerne eller?"

Det var en mulighed - som jeg ville teste af, dog synes jeg heller ikke den side spiller helt 100% endnu.

"Den forstår jeg ikke helt."

Nogle gange afbryder jeg mig selv, men hvis du læser videre, forstår du sikkert pointen. Det skal lige ligges sammen med det jeg skriver bagefter :)

Øhh ja er det ikke det vigtigste ved en handel?

Helt rigtigt - men da kun på det rigtige tidspunkt. Ville du også være totalt tændt på at handle i FONA, hvis det første du bliver mødt med er en person der kommer hen til dig, ligger et produkt i dine armer, og eskorterer dig over til kassen og begynder at skanne det ind? - ville du ikke tænke "hov hov - vent lige lidt". Det er den samme FØLELSE som du kan give dine besøgende hvis du presser købsaction for hurtigt ned over hovedet på dem. 

Håber det hjælper lidt :)

-Karsten

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:28

Din afvisningsprocent er ligegyldig hvis din konverteringsprocent er god. Hvis du gerne vil have den ned, så præcisér dine annoncer bedre og lav en mere målrettet landingpage. Så vil flere synes det er interessant (procentmæssigt). Det kan dog resultere i lavere volume.

Dbh. Yngvi

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 13:35

Kanon svar :-) Og ja det hjalp meget. Den vej rundt har jeg ikke tænkt det før men kan godt se hvad du mener.

Tak for svarene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16

Nu har jeg prøvet at komme ind på din webshop i flere minutter. Jeg kan ikke tro, jeg er den eneste, der ikke kan komme derind. Okay, jeg bruger Firefox i Ubuntu, men det plejer ikke at være et problem.

Vh

Robert

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 18:48

Hej Johnny

Du skal ikke bekymre dig om den url der slutter med shop=closed
Det er et besynderlig parameter som Dandomain benytter på deres shop.

Jeg kender godt din shop og der er intet galt med selve shopløsningen.

Vedr. Adwords kan jeg nævne at vi har en afvisningsprocent på ca. 35% målt over 6 mdr. og jeg tror ikke man skal tænke så meget over det for som en anden ytrer, hvis bare konverteringen er godt.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 18:50

R.Storm:

Nu har jeg prøvet at komme ind på din webshop i flere minutter. Jeg kan ikke tro, jeg er den eneste, der ikke kan komme derind. Okay, jeg bruger Firefox i Ubuntu, men det plejer ikke at være et problem.

Vh

Robert

Det er korrekt du er ikke den eneste.
Shoppen kører igen men har været vildt langsom de sidste 10 min.
Jeg ved at Dandomain er ved at opdatere deres servere i dag så det er nok problemet.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51

Hej Johnny.

Jeg har lige kigget på din side også, og har en enkelt tilføjelse til alle de gode og kompetente råd du allerede har fået.

Jeg har på et tidspunkt læst et eksempel (tror det var i Rosenstand's SEO-LEX, men da jeg ikke husker det 100%, tør jeg ikke helt give nogle specifikke credits for det) om netop "blandingsbatterier". Det jeg læste handlede om at bruge de ord ens kunder bruger. Og hvis ens kunder siger (og dermed søger efter) "vandhaner", ja så hjælper det dig ikke meget at en "vandhane" på din side hedder "blandingsbatteri", selvom det måske nok er den korrekte term.

Det er min fornemmelse at din side er fokuseret på B2C og derfor tror jeg måske at du bør følge ovenstående eksempel. Solgte du nu udelukkende B2B, så havde det givet langt mere mening at optimere efter et søgeord som "blandingsbatteri", da det nok er mere brugt i de kredse. Men min fornemmelse er altså, at langt de fleste privatpersoner vil søge efter "vandhane" i stedet.

Du kunne jo i hvert fald gøre dig selv den tjeneste, også at inkludere ordet "vandhane" i teksten om produktet, for nuværende står det ingen steder. Jeg synes f.eks. at den vandhane du har i messing er rigtig fed, men jeg ville aldrig have fundet den (gjorde jeg udelukkende fordi jeg kiggede på din side med et helt andet formål), fordi jeg er en af dem der ville have søgt efter en "vandhane i messing" ;)

Prøv at gå dine produkter igennem, og selvom du beslutter at holde fast i "fagudtrykkene", så kan du i det mindste supplere med nogle "hverdagsoversættelser" som både Fru Jensen og undertegnede bruger, så du kan optimere lidt på dem også.

Ellers synes jeg faktisk at din shop er fin og overskuelig og absolut ikke et dårligt resultat, af en førstegangs shop at være. Held og lykke med det.

De bedste hilsener

Amaris

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)