Hej alle! Jeg har pr. september 2010 startet min egen cykelforretning og værksted på Frederiksberg. Jeg har netop modtaget min første skriftlige klage. Klagen stammer fra min overbo, som er gået igennem vores fælles ejendomsadvokat.. Hun er en smule sart hvad angår støj, men vi har tidligere kunne få det til at fungere ved simpel kommunikation - men efter denne skriftlige klage, har hun ikke rigtig været at træffe.. Det skal siges, at der har ligget cykelværksted i disse lokaler siden 1895, så det kan næppe komme som en overraskelse for hende, at der er tilknyttet en smule støj til dette foretagende. Jeg er i tvivl om reglerne for støjniveau i erhvervslejelokaler. Jeg har læst min lejekontrakt igennem - Her bliver der henvist til ejendommens husordensreglement, men dette ikke eksisterende for denne ejendom. Desuden er der intet nævnt i min kontrakt omkring mine åbningstider - Så jeg har vel 'ret' til at holde åbent alle ugens dage 24 timer i døgnet. Jeg har fundet info om støjniveau grænser på Miljøstyrrelsens hjemmeside. Her skrives 40-50dB alt efter dag og tidspunkt. Læs: http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Stoej/stoejgraenser/
Men er der nogen herinde der har styr på lov og ret på dette område? Eller måske kan hjælpe mig i min videre søgen? På forhånd tak Mvh Magnus |
Giv hende en cykel, så glemmer hun nok alt om larmen ;)