Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder i bestyelsen.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Hør også Martin Thorborgs indlæg om kvindekvoter i bestyrelser. Kan kun sige jeg er enig med ham.

Tak for linket, jeg troede ellers at jeg havde hørt alle Thorborg's podcasts - men hold da helt ferie, hvor giver jeg ham ret i hans synspunkter omkring emnet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 07:11

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Hørte i morgen nyhederne, at nogle partier, mener at der skal laves en lov, om at mindst 40% af bestyrelsesmedlemmer i virksomheder skal være kvinder.

Hvorfor lige præcis 40% - hvorfor ikke 50%?

Det er 40% og ikke 50% fordi der gerne er et ulige antal personer i en bestyrelse, og med 50% så skulle du faktisk op over halvdelen.

I Norge viser det sig at det er de samme kvinder, der sidder i rigtig mange bestyrelser, og derudover har de fået rigtig mange danske kvinder op, for at være med. Ellers var der ikke kvinder nok, der gerne ville have bestyrelsesposter.

Jeg synes det er rigtigt som flere politikere sigere - kvoter er for fisk, ikke for kvinder.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:16

Mads:

Hørte i morgen nyhederne, at nogle partier, mener at der skal laves en lov, om at mindst 40% af bestyrelsesmedlemmer i virksomheder skal være kvinder.

Hvorfor lige præcis 40% - hvorfor ikke 50%?

Det er 40% og ikke 50% fordi der gerne er et ulige antal personer i en bestyrelse, og med 50% så skulle du faktisk op over halvdelen.

Mange tak for opklaringen, Mads. Det havde jeg ikke tænkt over!