Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder i bestyelsen.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Hør også Martin Thorborgs indlæg om kvindekvoter i bestyrelser. Kan kun sige jeg er enig med ham.

Tak for linket, jeg troede ellers at jeg havde hørt alle Thorborg's podcasts - men hold da helt ferie, hvor giver jeg ham ret i hans synspunkter omkring emnet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 07:11

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Hørte i morgen nyhederne, at nogle partier, mener at der skal laves en lov, om at mindst 40% af bestyrelsesmedlemmer i virksomheder skal være kvinder.

Hvorfor lige præcis 40% - hvorfor ikke 50%?

Det er 40% og ikke 50% fordi der gerne er et ulige antal personer i en bestyrelse, og med 50% så skulle du faktisk op over halvdelen.

I Norge viser det sig at det er de samme kvinder, der sidder i rigtig mange bestyrelser, og derudover har de fået rigtig mange danske kvinder op, for at være med. Ellers var der ikke kvinder nok, der gerne ville have bestyrelsesposter.

Jeg synes det er rigtigt som flere politikere sigere - kvoter er for fisk, ikke for kvinder.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:16

Mads:

Hørte i morgen nyhederne, at nogle partier, mener at der skal laves en lov, om at mindst 40% af bestyrelsesmedlemmer i virksomheder skal være kvinder.

Hvorfor lige præcis 40% - hvorfor ikke 50%?

Det er 40% og ikke 50% fordi der gerne er et ulige antal personer i en bestyrelse, og med 50% så skulle du faktisk op over halvdelen.

Mange tak for opklaringen, Mads. Det havde jeg ikke tænkt over!

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:08

Det er tåbeligt!
Jeg er kvinde - og jeg kan simpelthen ikke acceptere ideen om, at jeg ikke har ret til at kæmpe for at skabe mine egne resultater...og til at have glæden ved at høste frugterne af det

Men der er flere elementer, der gør det til en eklatant dårlig ide:
 - Tanken om at det skulle gøres for at hjælpe ligestillingen på vej, er jo helt forvredet - for det gør jo netop forskellen på mænd og kvinder større!

- Hvor er vi henne, når en virksomhed ikke har ret til at vælge bestyrelsesmedlemmer efter kompetence? For lad mig da oplyse Helle Thorning: Kompetence har intet med køn at gøre!

- Hvor undertrykkende er det ikke for kvinder, at vi ikke har ret til at skabe vores egne velfortjente succes - uden at skulle for-fordeles og have noget foræret?

Eeeej altså - det er simpelthen en ulidelig tanke, hvis den lov en dag bliver aktuel.

/Rikke

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:17

Yngvi K.:

Hør også Martin Thorborgs indlæg om kvindekvoter i bestyrelser. Kan kun sige jeg er enig med ham.

Tak for linket, jeg troede ellers at jeg havde hørt alle Thorborg's podcasts - men hold da helt ferie, hvor giver jeg ham ret i hans synspunkter omkring emnet.

Ja, han er ude i det helt rigtige der. Jeg bliver helt bange hvis forslaget går igennem!! Jeg skal til debat senere i aften med Asger Aamund og Signe Bosse (På CBS kl. 17, alle er velkomne). Jeg håber de vil diskutere emnet.... 

Dbh. Yngvi

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:57

Jeg tror når der er en forskel så skyldes det nok dels at man jo gerne har arbejdet i 20-30 år før man får en bestyrelsespost af betydning og derfor afspejler det nok jobvalget, karrierevalg og uddannelsesniveau på kvinder såvel som mænd for 20-30 år siden. Dengang var der nok ikke helt så mange kvinder på universiteterne og mange af dem har nok været på blødere uddannelser. Hvis man er ingeniør, jurist eller erhvervsøkonom har du nok en generelt større chance for at sidde i en bestyrelse end hvis du er hjemmehjælper, sygeplejeske eller for den sags skyld skolelære.

Så er der så stadig en slående forskel jeg ser når jeg er til fester blandt min venner (alderen 20 - 30) så er der en meget klar kønsopdeling i hvad folk taler om. Mændene taler om politik, forretning og arbejder. Kvinderne taler meget mere om lad os sige det lige ud mere traditionelle kvindelige emner. Jeg tror ikke det er så underligt hvis flere mænd har succes når de ikke laver ret meget andet end at arbejde eller taler om ting der i en eller anden grad har indflydelse på deres arbejde. Når det er sagt ville jeg ønske at der var flere piger i IT branchen hvor jeg selv er. Jeg tror vi ville se bedre produkter hvis vi fik nogen flere kvinder men det er som om at de går lidt uden om branchen. Sad

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)