Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for at skaffe nye kunder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 32
Fra  i-strategi.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på et lille projekt, hvor der sælges abonnementer. Jeg har ingen erfaring med netværk Marketing; men tænker at dette vil være oplagt ifht. produktet.

Jeg har kigget lidt rundt omkring, men søger svar på følgende:

• Må man lave salgsarbejde ved at betale folk kick-back på fx kr. 100,- (kontant) for hver kunde de skaffer? (a la bogklubber og aviser, der premierer folk, der skaffer nye kunder)
  • Hvis "ja", må en sådan aftale være hængt op på, at pengene først udbetales, når kunden har betalt?
  • Hvordan administrerer man bedst disse sælgeres konto? Findes der et oplagt program til dette?

På forhånd tak

Thomas T. Sloth

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:27

Thomas T. Sloth:
Må man lave salgsarbejde ved at betale folk kick-back på fx kr. 100,- (kontant) for hver kunde de skaffer? (a la bogklubber og aviser, der premierer folk, der skaffer nye kunder)

Hej Thomas,

Det er jo ikke pr. definition Network Marketing du der beskriver - det er jo snarere affiliate - eftersom afregning ikke er i et netværk i flere niveauer - men kun eét - altså mellem dig som forhandler og en anden person som referent.

Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for at betale et reference-beløb for nye kunder - og for nu at besvare dit andet spørgsmål: Ville helt klart afvente med at betale for denne reference, før kunden har betalt for den vare du levere.... ellers kan det blive noget snask - og nogen vil udnytte det - og så henvise en masse mennesker, som måske aldrig har i sinde at bestille / betale.

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:57

Som Lasse skriver er det hvis nærmere Affiliate marketing du skal beskæftige dig med. Så det er bare med at kontakte nogle af de mange gode affiliate netværk der findes i dag.

Så kan du selv bestemme hvor meget du vil give for en nye kunde, hvor længe kampagnen skal køre osv. det er hvis det du har brug for :)

Håber det kan bruges.

MVh Thomas 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)