Jeg arbejder på et lille projekt, hvor der sælges abonnementer. Jeg har ingen erfaring med netværk Marketing; men tænker at dette vil være oplagt ifht. produktet. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men søger svar på følgende:
På forhånd tak Thomas T. Sloth |
Thomas T. Sloth:Må man lave salgsarbejde ved at betale folk kick-back på fx kr. 100,- (kontant) for hver kunde de skaffer? (a la bogklubber og aviser, der premierer folk, der skaffer nye kunder)
Hej Thomas,
Det er jo ikke pr. definition Network Marketing du der beskriver - det er jo snarere affiliate - eftersom afregning ikke er i et netværk i flere niveauer - men kun eét - altså mellem dig som forhandler og en anden person som referent.
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for at betale et reference-beløb for nye kunder - og for nu at besvare dit andet spørgsmål: Ville helt klart afvente med at betale for denne reference, før kunden har betalt for den vare du levere.... ellers kan det blive noget snask - og nogen vil udnytte det - og så henvise en masse mennesker, som måske aldrig har i sinde at bestille / betale.
Mvh.
Lasse Burholt