Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 20 % af mine annonceindtægter?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen der har lyst til at give lidt feedback på mit forslag, når jeg nu endelig forsøger at efterkomme jeres ønsker? :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:52

Lige et hurtigt forslag...

Fedt at du laver et site for anmeldelser, men du bør tilføje varenummer,EAN, ISBN etc på alle varer. På den måde kan du nemlig bedre lave aftaler med andre om at benytte dine anmeldelser, i stil med AlaTest....

Bare hvis du gernme vil blive stor på et tidspunkt :-)

Vi kunne f.eks, godt bruge noget i stil med det du laver på Pribot.dk, men lige nu kan vi ikke matche en anmeldelse med vores vare, for navnet er bare ikke godt nok.

-Dan

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 18:57

Jeg prøver skam også at have nogle unikke nøgler på mit indhold. F.eks. har man på bøger mulighed for at registrere et ISBN nummer. Hvis du kender til nummersystemer på andet af det indhold jeg har, må du meget gerne sende mig en PB.

Ellers kunne jeg da rigtigt godt tænke mig at snakke med dig om et muligt samarbejde.

Kunne stadig godt tænke mig at høre jeres input til mit nye forslag.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 20:25

Jeg har gået og tænkt en helt del på denne tråd. Ved godt at det er ved at være nogle måneder siden, men kan ikke lade være med at tænke på om dette kunne blive en success. Jeg er klar på at sætte procenten op på 80 %. Det vil sige at du som anmelder får op mod 80 % af adsense indtjeningen på den side. Hvis to deltagere f.eks. har skrevet en anmeldelse, vil fortjenesten på de 80 % blive delt i to, altså 40 % til hver. Hvordan lyder dette?

Jeg er også interesseret i at høre, om der er nogen der ved om det er muligt at spore annonce indtægter fra adsense ned på URL niveau. Ellers falder ideen jo fra hinanden :)

Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:27

Jeg er klar på at skrive anmeldelser i god kvalitet. 
De 80% synes jeg lyder fair.

Mvh

Mathias 

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 09:02

Det lyder super fedt. Hvad med jer andre, som i sin tid argumenterede imod de 20 %?

For jer der prøver at klikke ind på det gamle affiliate link på www.myrating.dk, så findes det ikke længere. Siden beskrev den gamle aftale, som blev lukket ned pga. manglende interesse. Det er også derfor at jeg nu forsøger mig med at sætte procent-satsen op.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 09:17

Jeg vil da gerne prøve :)

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 10:31

Jeg syntes faktisk din ide er rigtig god. Udfordringen lægger dog i at du skal forsøge at skabe værdi for dine kunder. Sådan som jeg ser det har du to kundetype. Dem der skaber content og dem som læser det. 

Sådan som din site er lige nu, er dette ikke ordentligt optimeret, især på content fronten, hvor du nok får noget svært ved at lokke skribenter til at dele indkomsten med måske 10-15 andre. Den som f.eks. har skrevet en dybdegående anmeldelse får sgu nok en dårlig smag i munden, hvis han/hun skal dele indkomsten lige med den som bare har skrevet "ja det er sørme en fee film". 

Det andet aspekt er Usability. Det skal være sindsygt nemt at navigere rundt på sitet. Det har du sådan okay styr på. Men det kan godt gøres bedre. Gør det f.eks. muligt at logge på med facebook, bar for at nævne et eksempel.

Der er samtidigt langt fra intentionen om at lave en partneraftale, til at man kan lave en (lige nu er der vist ikke nogen). Dette skal være sindsygt nemt, men samtidigt være baseret på en række kvalitetskriterier som antal ord brugt i artikler, struktur af artikler ect. Alt dette kan du selvfølgelig lægge ind som en del af dit site.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 12:06

Tak for dit input, Frank. Jeg er super glad for dit input. Mht. at dele indkomsten med 10-15 andre, så har vi været lidt omkring det i denne tråd før. Hvis du skriver en fem sider lang artikel om et eller andet emne og forsøger at score nogle affiliate kroner på det, kan jeg godt forstå at du vil have eneret på indkomsten. Men vi snakker en kort anmeldelse på måske fem linier, som du kan skyde afsted i løbet af fem minutter. Derfor synes jeg at det er ok at dele indkomsten. Og ja der skal selvfølgelig være nogle kvalitetskrav til anmeldelserne, før du får del i de 80 %. F.eks. forestiller jeg mig et minimum antal ord og alle anmeldelser vil også blive tjekket for spam, kopiering fra andre kilder osv.

Tak for tippet med Facebook login. Det er faktisk noget jeg har overvejet og gerne vil implementere. Det er mere tiden det har knebet med her, for det kunne helt sikkert være en god måde at logge nye brugere til.

Mht. partneraftale havde jeg en affiliate side tidligere, som beskrev hvilke krav der er for at blive affiliate og hvordan man tilmeldte sig osv. Denne har jeg dog fjernet, da det aldrig blev en success. Genoplivningen af denne tråd er et forsøg på at lave en ny version af denne side, som så selvfølgelig skal online. Men jeg er endnu ikke langt nok i processen, til at kunne lægge en 100 % færdig affiliate side op. Det er det jeg gerne vil have jeres hjælp til her på Amino, altså for det første at finde ud af, om der overhovedet er nogen interesserede og det andet få strikket nogle gode vilkår sammen, som alle er tilfredse med :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 13:06

du kan løse problemet med views på indhold, ved at man tilgår en ny side, når man skal se den fulde anmeldelse, samtidigt med at folk kan stemme om hvilke anmelderser der er bedst, hvorved de bliver vist først. 

Noget helt andet er. Har du lavet en forretningsplan over dit koncept, hvor du har undersøgt fortjeneste ect. Jeg vil umiddelbart mene, at 80 pct. nok lige er i overkanten, hvis det skal løbe rundt. En 50/50 løsning er nok en mere fair indgangsvinkel. 

Du skal huske på, at når du først har givet en gulerød til folk, så bliver de pænt pissed, når det bliver frataget dem igen.

Hvad angår skribenter. Så er det hårdt benarbejde, der sikkert inkludere, at du skal have trykt nogle flyers som du hænger op forskellige steder, hvor folk med for meget fritid kommer (unge, folkepensionister ect.). Hvis du framer det rigtigt, så kan du også få folk til at føle, at de er en del af et community, hvilket giver dig lock-in på dine kunder. Det er ret vigtigt og meget kraftfuldt værktøj du kan iværksætte.  

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)