Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af Webshop-plads MED Dankort betaling und alles! Ville du ? Og pris ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Fra  LejEnBehandler.dk Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i mange år drevet WebShoppen dkSundhed.dk, som solgte sportsudstyr og helseprodukter, men der var for mange om buddet, så det var ikke rentabelt.

En bekendt startede så et website med salg af førstehjælpsudstyr, men havde ikke viden, penge og tid nok til at lave en Webshop, så jeg foreslog at han fik plads på min, som jeg i forvejen havde omdøbt til dkWebshop.dk, istedet. Jeg havde jo i forvejen både indløsningsaftalen (Dankort betaling) og hele setup'et med at importere varedata til shoppen osv, så det var ikke så svært, og shoppen genererer et link direkte til hans varekort, så han kan linke direkte fra site eget website til varekortene, se her:

http://www.trollemose.dk/Bestilling.htm hvor varerne linker direkte til varekort hos mig.

Jeg udviklede så noget software, så jeg kan styre de enkelte kunders varer, og splitte et evt. blandet køb op på flere ordrebekræftelser til leverandørerne, og det fungerer helt fint.

Leverandøren får en ordrebekræftelse med det samme, så han kan sende varerne, og en samlet oversigt hver 14. dag, så han kan fakturere shoppen for salget.

Nå, det var teknikken, nu er mit spørgsmål om du mener at der er et marked for det, og hvad det skal koste ? Jeg har kun et par kunder nu, og har sat prisen til kr. 399/md. ex. moms for 10 varer på shoppen, samt et oprettelsesgebyr på kr. 995,- og det eneste leverandøren skal, er at maile mig et Excel ark med varenumre, priser, billeder osv. så klarer jeg resten og sender fx. 10 URL'er tilbage.

Jeg syns selv at det er ret smart og attraktivt, for jeg ved jo hvor meget mas jeg selv havde med at lave shoppen, men det skal kunden selvfølgelig også syns, så derfor håber jeg at du vil svare som om du var en evt. kommende kunde <:)

Mvh og tak
Lars, dkWebshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Jeg vil mene, at det alt afgørende er, hvor mange produkter man vil sælge, og hvor stor omsætning man regner med at få. Skulle jeg starte en webshop, ville jeg selv stå for det hele (have mit navn på alle aftaler), og ikke være afhængig af 3. part (i dette tilfælde dig).

Er det for at prøve an med en webshop, så kan det være en god mulighed for at starte op, uden at skulle bøvle med en indløsningsaftale.

Noget helt andet: er det ok at leje en indløsningsaftale ud?

MVH

Thomas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Fra  LejEnBehandler.dk Skrevet kl. 20:56

Hej Thomas.

Rigtig god pointe! For har man rigtig mange varer og er 100 på at man vil sælge stort, så er konceptet nok ikke det rette.

Og det andet du nævner, har jeg faktisk prøvet, for jeg havde kortvarigt en anden som solgte sine lakplejeprodukter via dkWebshop, men det gik så godt, at han kort tid efter købte sin egen webshop. Jeg vil jo helst at kunderne bliver, men jeg var jo glad på hans vegne, og også glad for at have hjulpet hans forretning igang, og selv fået lidt ud af det, selvom han kun var der i en begrænset periode. Så måske er konceptet mest for opstartere som du siger, men dem er der vel også en del af !?! Jeg vidste jo ikke om mit koncept ville holde med Sundhedsprodukter, før jeg kom igang...

Omkring indløsningsaftalen, så ved jeg det ikke. Det skal dog lige siges at det ikke udelukkende er andre kunders varer jeg har på shoppen; 90% er pt. mine egne, hvor jeg har en avance aftale med leverandørerne, og altså selv har lagt varerne ind og selv tager hele risikoen og arbejdet, hvis der ikke sælges noget; men syns det er ærgerligt at al min ekspertise og viden ikke udnyttes bedre end det...

Men tak for gode pointer!

Mvh

Lars
dkWebshop.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)