Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til konsulent der ikke er selvstændig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Din Digitale Vicevært Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan betaler man en privat for et stykke udført arbejde og hvordan registrer man det i sit regnskab? Skriver han en dags dato blanket eller?

Vved godt det kan lyde banalt, men jeg aner det det ikke og vil hverken snyde min private konsulent, mig selv eller skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Hej.

Yes.

Hvis vi taler om en ydelse, har du pligt til at oplyse beløbet via hans CPR.nr. til SKAT.

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:53

Den private skriver en faktura til dig uden moms, med personens Navn og CPR-nummer. Den bogfører du så på ganske normal vis.

mvh

Jan

Fra Gentofte
Tilmeldt 22. Jan 11
Fra  Din Digitale Vicevært Skrevet kl. 15:04

Det var jo ganske nemt. takker mange gange.

mvh

Villy

Fra Gentofte
Tilmeldt 22. Jan 11
Fra  Din Digitale Vicevært Skrevet kl. 15:06

Hvordan oplyser man det? jeg har hidtil kun gjort i moms og så min årsopogørelse. Er det en blanket der skal sendes ind hver gang?

Mvh.

Villy

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:14

itogav:

Hvordan betaler man en privat for et stykke udført arbejde og hvordan registrer man det i sit regnskab? Skriver han en dags dato blanket eller?

Når man skal betale en privatperson for et stykke arbejde, så håndteres det nemmest via et lønsystem, hvor der afregnes skat, feriepenge, AM-bidrag, mv.

Det påhviler altid arbejdsgiver at indbetale skat for de ansatte der er i virksomheden.

Hvis du beder personen om at sende en faktura med CPR-nr., så fratager det dig ikke ansvaret for at personen betaler skat. Med andre ord, hvis personen ikke betaler skat af pengene, så vil SKAT bede dig om at betale den manglende skat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)