Jeg mangler en leverandør af servietter med personligt tryk! Det er en ordre som lyder på 50 dessert servietter og 50 alm servietter med tryk. Du får designet som enten pdf eller vektor grafik. Hvem kan løfte sådan en opgave ? og til hvilken pris ? Og leveringstid ? PS: Der kan komme mange flere ordre i samme størrelses orden hvis vi finder den rigtige pris og kvalitet Du må MEGET gerne smide dit tilbud på : kennbo.grafik@gmail.com
Kenn Bo
PS: Jeg skullegerne bruge en pris hurtigt og senest mandag den 24 kl 14 Så op af stolen AMINOER !! |
Det ikke lade sig gøre. Så enkelt er det.
Problemet er at papirservietter er designet til at suge og det gør de også når det drejer sig om trykfarve.
Prøv bare at tage en tusch og tegn en streg på en serviet. Så kan du hurtigt se hvad det skaber af problemer: Servietten suger så meget at trykket når at blive diffust inden trykfarven når at tørre.
Teknisk set vil vi godt kunne klare det ved at trykke med en farve som lynhurtigt tørres med U/V-lys i forbindelse med trykningen - men den farve vil jeg absolut ikke anbefale at man tørrer ansigtigtet eller hændende med !! Det vil ikke være sundt.
Normalt trykkes sådan noget som servietter direkte hos producenterne hvor der bl.a. benyttes Flexotryk hvor man kører trykket med en lav density og enten høj temperatur eller en U/V-hærder inden papirbanerne bliver skåret til servietter og falset. Typisk er det så også noget papir som ikke suger så godt som en normal papirserviet uden tryk - netop for at minimere risikoen for at papiret når at suge for meget farve ind. Efterfølgende er der i en del tilfælde så lagt en tynd spray af en neutral lak over for at minimere farveafsmitningen når man bruger servietterne.
Så hvis du selv skal lave det er du ude i noget eksperimentelt med at forsøge at printe på dem med en laserprinter - med risiko for at du forurener printeren med papirstøv og kan brænde fuseren af i printeren.
Hvis det er stofservietter er du til gengæld ude i noget som kan lade sig gøre, da servietterne så kan trykkes enten som normalt silketryk, direkte print eller dye sublimation. Men det går jeg ikke ud fra at det er.
/Jesper