Der er koldt på toppen og det er svært at komme derop, men det er endnu svære at blive deroppe. Jeg synes at Goggle gør at super stykke arbejdet og kunne faktisk godt tænke mig lidt mere konkurrence til Google hvad angår søgemaskiner.
Googles CEO, Eric Schmidt har i øvrigt meddelt at han stopper hos Google, så måske kommer der til at blæse nye vinde hos Google i fremtiden.
Jeg tror ikke nogensinde at Google bliver for gammelt, 80% af ALT traffik kommer derfra dvs, så direkte trafik er stadig blandt de sidste 20%. Mange tror stadig at "Google" ER selve internettet og skriver www.site.com i selve søgefeltet, og det bliver de ved med. Og med hensyn til søgemaskiner, hvorfor skifte den største søgemaskine ud med en anden som forbruger, det kan jeg ikke se meningen i. Da selve funktionen og måden det gøres på ikke kan gøres meget bedre.
Med hensyn til Facebook, har hørt de mister mange af næste generations brugere? Dog uden at kunne give en kilde.
Internettet udvikler sig hele tiden og følger Google ikke med så kommer der et andet firma og overtager.
Men man skal huske at Google er en meget innovativ og iderig firma med meget frie tøjler, så deres medarbejdere kan udvikle nye ting, som ellers ikke var tænkt på. Gmail var f.eks. en ide udviklet under en af deres dage hvor medarbejderne får fri til at lave hvad de vil udvikle af egne ideer.
Man skal huske Google er meget mere end en søgemaskine
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Der er koldt på toppen og det er svært at komme derop, men det er endnu svære at blive deroppe.
Nu er jeg ikke SEO-ekspert, men i min verden kræver det meget mere at erobre en førsteplads, end at beholde den.
"Top of mind" må ikke undervurderes.
Jeg vil også gerne se nogle af de andre selskaber, som Microsoft og Yahoo!, give den fuld skrue med at konkurrere på søgemaskinemarkedet, men jeg tvivler stærkt på at de kan erobre den position Google har haft i mange år.
Jeg tror ikke nogensinde at Google bliver for gammelt, 80% af ALT traffik kommer derfra dvs, så direkte trafik er stadig blandt de sidste 20%
Det er ganske enkelt ikke korrekt. Du bygger din misinformation på en grov misfortolkning af en meget gammel undersøgelse, der viste at ca. 80% bruger søgemaskinerne som en ud af mange metoder til at finde nye websites. Men det er ABSOLUT ikke det samme som at 80% af al trafik skulle komme fra søgemaskinerne. Det gør det nemlig ikke!
Analysen fra Berlingske er både tynd og uinteressant, så den synes jeg ikke rigtig det er værd at diskuttere.
Jeg tror, ”de andre” i nogen grad kæmper de samme kampe som
Google, i hvert fald hvad angår levering af kvalitetsresultater, der ikke er
fyldt med human-spam. Vi har bare ikke den samme negative oplevelse, fordi vi netop
ikke benytter ”de andre” særlig tit.
Det kan godt være at Google vakler, men så længe det ikke er pga. en ny
konkurrent der skubber til dem, så skal de nok blive stående. Det er i hvert
fald mere interessant at se på kilden til problemet, i stedet for blot
problemet :-).
Jeg synes Google har gjort for lidt ud af at præsentere brugerne for det de søger, men som de ikke ved de søger. Udbud skaber som bekendt efterspørgsel.
Google directories virker ikke. Fx lidt a la det på www.startsiden.dk, hvor man kan finde spændende links indenfor de enkelte emner, som man interesserer sig for.
Vis laver en OK hjemmeside med info mv. kommer langt største delen fordi de klikker og husker den side de har besøgt, det siger mine data over hvad der besøger min side www.stripdanmark.dk
første gang besøgene kommer fra mange andre steder andre hjemmesider , google og facebook mv dog langt største del kommer fra nogle der husker , så jeg forstår ikke rigtigt disse tal
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Og med hensyn til søgemaskiner, hvorfor skifte den største søgemaskine ud med en anden som forbruger, det kan jeg ikke se meningen i. Da selve funktionen og måden det gøres på ikke kan gøres meget bedre.
Sikke noget pjat. Selvfølgelig kan det gøres bedre. Det store spørgsmål er bare hvordan. Og det er der allerede andre virksomheder som har et bud på. Google forfiner jo også hele tiden deres algoritmer for at ikke at sakke bagud.
Det kan godt være at du ikke føler der er nogen grund til at skifte Google ud nu, fordi du er tilfreds med Googles søgeresultater, men lige så snart der kommer en anden søgemaskine som giver dig bedre og mere brugbare søgeresultater er jeg sikker på at du ændrer mening.