Godaften alle sammen Jeg er MEGET ny herinde, så ved ikke om dette emne er placeret rigtigt. Jeg er voksenlærling som tømre og meget glad for det. jeg er 33 år og har masser af erhvervs-erfaring. Så det faldt naturligt at jeg ville starte for mig selv efter endt læretid. Nu er der i midlertid begyndt at komme en masse arbejde ind, ved siden af jeg passer mit "rigtige" arbejde og derfor har jeg nu valgt at starte mit firma op allerede 1 1/2 år for jeg er færdig udlært. Jeg tænkte at denne model kunne give mig noget vigtig erfaring ud i at køre mit eget(regninger, moms, regnskaber o.s.v), samtidig med at jeg har en fast indtægt. NÅ MEN til mit(mine) spørgsmål- Er der noget i syntes jeg skal være opmærksom på ? Der er styr på- Forsikring Regnskabs-program- Jeg har valgt E-conomic, De havde en Iphone-app som gjorde udfaldet. Vi(mig og konen) skal på et intro-kursus i dette program 1.marts Cvr.nr - Der er ansøgt, så jeg går ud fra at jeg får papirene en af dagen. Har aldrig prøvet det før så jeg har ingen ide om hvor lang tid det tager;-)
Er der evt andre håndværkere herinde, jeg kunne få lov at skrive til med nogle spørgsmål ??? |
Tømrerfirma, styr på det hele eller....???
- 1
|
Mvh. Jan Christiansen
Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.
Der er nogle juridiske ting du skal være opmærksom på. Det arbejde der bliver udført fra din nye virksomhed, skal jo overholde en masse krav, og du står som ansvarlig uden at have den fulde uddannelse, det kan give problemer i forhold til erhvervsansvarsforsikring. Så det kan blive aktuelt for dig at have en uddannet tømrer ansat i dit firma til at stå som en form for ansvarlig for byggeriets tekniske kvalitet og lovlighed. Jeg er ikke helt inde i disse regler, men det er noget du bør få undersøgt! Din nuværende arbejdsgiver - som jeg forstår du fortsætter ved, kan måske finde på at opsige dig, hvis du laver konkurrerende virksomhed, og det er jeg ret sikker på han har ret til. Er han informeret om din nye virksomhed? Han vil uden tvivl blive nervøs for om du stjæler hans kunder. Pas på med at sige ja til for mange opgaver, hvis du dobbeltjobber, du ender med at løbe surt i det, og så ender alle som tabere i det. Man kan sagtens arbejde 60-70 timer om ugen i et stykke tid, men det tærer på det psykiske overskud, og langsomt vil man miste overblikket, og i værste fald ende med at gå helt ned med stress, så pas på med timerne!!!! |
Jep, vi er et par stykker herinde.
|
SEO-manden- Der som skrevet ovenfor en 'produkt og ansvars forsikring', så det arbejde jeg udfører ER forsikret. Jeg laver heller ikke nogle "kæmpe"-projekter i mit eget endnu. Det er kun små-opgaver som jeg kan lave selv. Alt det arbejde jeg laver bliver lavet efter gældene forskrifter og montage-vejledninger, så det er der også 100% styr på. Så det kan jeg sagtens udføre :-) Jeg har fortalt min chef, om mit eget firma og hans syn på det er, at det gavner også hans forretning, da det lærer mig noget at "tjene penge" og "overholde tidfrister" o.s.v. Så han er indforstået med og jeg tager IKKE hans kunder. MEN vi bliver jo nok en slags konkurrenter i fremtiden, da vi ligger i det samme lokalområde, men sådan er det jo :-)
Jan- Tak for det :-) Det kan jo være jeg gør det på et tidpunkt. |