Hej Bokaj.
Dine muligheder er mange. Lige nu ser du kun en begrænsning og det er pengene.
Havde man bare pengene, så var alt i orden. Men med penge, havde du måske ikke set potentialet i denne ide.
Et patent kan nemt koster 25.000 - 30.000 DKK.
I mine øjne ville det være helt hul i hovedet at ansøge om et patent som det første. Hold dog dine kort tæt ind til kroppen, og undersøg dine forskellige muligheder.
Uden et produkt, er din ide bare en ide. Intet mere. Intet mindre.
Gør dig nogle tanker omkring markedet for produktet. Er der penge i at sælge dit produkt? Du siger at det eneste firma som laver produktet sælger det for 500 kr.
Hvis der kun sælges 50 styk på årsbasis, er det måske ikke værd at forfølge. Nu skriver du flere millioner kunder, så jeg vil antage at du har lavet din research og at markedet er stort.
Gør dit benarbejde indenfor udviklingen af dit produkt. Se på dine muligheder for at lave en prototype ud fra små midler, og evt. egen kunnen.
Undersøg om kunderne rent faktisk vil købe dette produkt. Måske vil de almindelige arbejdere gerne skifte. Men det kan jo være at produktet er afhængig af en vis infrastruktur som du ikke er herre over. Og som dem du har talt med slet ikke er klar over.
Få evt. noget papir fra de mulige kunder, om at de har intentioner om at købe dit produkt, så fremt du får det færdigt.
Indtil videre vil mine 2 bedste råd til dig være følgende:
- Undersøg markedet fuldt ud, og se om der reelt set er kunder med intentioner om at købe.
- Gør alt hvad der er i din egen magt, og indenfor dine egne økonomiske midler for at få et produkt stablet på benene. Et produkt er i sidste ende det vigtigste.
Held og lykke med det, og husk at der altid vil være forhindringer, men det er jagten på løsninger som skaber os som mænd.
Vh. 80 Power