Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

følger mig snydt, røvrendt, banket og efterladt

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så lad gå.

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 23:05

Nu ved jeg jo ikke hvad det er for nogen ting, men måske der var nogen herinde der kunne hjælpe med og få dem til og virke?

Mvh Kristian

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 23:07

Jeg har ringet til firmaet som har haft de her ting før de kom på akution og dem jeg snakker med er meget søde i telefonen men man kan godt at de ikke gider at hjælpe en. Og de lover de vil finde papir m.m. og hjælpe en men der kommer aldrig noget.

Og har efterfølgen også fået afvide af man skal holde sig langt væk fra dem.

De har det her firma som de er gået konkurs med ja det ved jeg ikke 3-4 gange vel også har de skifet navnet ud hvergang.  Det viste jeg ikke!

Men min familie siger at der ikke er noget at gøre når det er købt på en akution. fordi at så er det købt som set! men alt var jo pakket ind.  Men akutionen har solgt det som nyt og det er det bare slet ikke.- der mangler dele og man kan se der har været brugt. og er i stykker. 

JEg er så ked af at jeg har købt det.  Først glædet jeg mig til at komme igang med det og har over 15 mennesker til at stå på venteliste til de her behandlinger den ene maskine kan. og jeg er en meget lille firma så jeg har ikke mulighed for at købe noget nyt bare lige sådan. Det er så træls. Det bliver spænden og se om det her er nok til at tage livet af mit firma. ;(

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:19
Du køber en vare som sælges som ny. Men du køber faktisk en brugt og defekt vare. Auktionshuset har derved solgt dig en vare på falsk grundlag. Det må man ikke! Giv Auktionshuset en frist til at løse sagen, og sker det ikke, så anmelder du dem. De må ikke oplyse det som nyt, hvis ikke det er det. Håber du kan dokumentere det
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 23:24

Jeg tror at jeg vil prøve og snakke med dem igen. Selvom det er svært.

Hver anden gang jeg ringer og be om at snakke med ham jeg snakket med sidst så får jeg afvide af han er på ferie. og det er den næste så også næste gang jeg ringer.

Spørgsmålet er så om jeg kan bevise at de sage at det var nyt det kan jeg vel ikke hvis det var noget de sage der nede medminder at der er andre der vil vidne. Det må jeg undersøge har kontakt til en anden som også bød på den men vandet en anden maskine.

tror nemlig ikke der stod noget i de papir jeg har der fra. 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Heidi

Jeg kender lidt til auktioner og afholdelse af disse.

Det første du skal undersøge er om det er en rigtig auktion og med det mener jeg om den er afholdt af en besikket auktionsleder (eller firma) hvis det er tilfældet så er denne auktion reguleret via lov om offentlig auktion ved auktionsledere som du kan læse om her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59205

I tilfælde af at det er en auktion som er gennemført med en beskikket auktionsleder og med udgangspunkt i ovenstående lov, så er der ikke meget at komme efter lovmæssigt. En vare er købt som beset på auktionsdagen.

Hvis det ikke er en beskikket auktion ja så er der højst sandsynlig ikke tale om en auktion men et alm. forbrugerkøb hvis du altså handlede der som privat person.

Jeg er ikke advokat så ta' ovenstående som erfaring og jeg kan kun råde dig til at søge råd hos en advokat, det er jo et anseeligt beløb.

Hej fra Søren

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 23:29

Hej søren.

Det var en kæmpe akution ved er firma som kun arbejdet med dette rundt om i danmark. Det var et firma som var gået ned som ikke lige havde med mit fag at gøre men så havde de lige 10 ting fra et andet firma der var gået konkurs som var med ting jeg kunne bruge.

Hvad vil du mere der er bedst at gøre ??

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:35

Hej Heidi

Det er en træls situation du er havnet i. Men mener dog ikke det står helt slemt til.

Da du har købt tingene til din virksomhed, kan du desværre ikke bruge de specielle regler der er for forbrugere i købeloven. Men der er stadig bestemmelser som kan hjælpe dig.

Den danske købelov har regler på området for auktions køb også for erhvervsdrivene. Købelovens § 48, siger; Sker salg ved auktion, kan køberen ikke påberåbe sig, at genstanden lider af nogen mangel, medmindre genstanden ikke svarer til den betegnelse, under hvilken den er solgt, eller sælgeren har handlet svigagtigt. 

Det sidste finder jeg særdeles relevant for dig. Jeg vil mene at du kan hæve købet efter § 42, da manglen virkelig må siges at være væsentlig (de virker ikke) og derudover, har auktionshuset handlet svigagtigt, ved at sige, at tingene var nye! Så uanset om manglen er væsentlig eller ej, kan du kræve købet hævet, og få alle dine penge tilbage! Også selvom du har købt gennem et auktionshus! 

Jeg går selvfølgelig ud fra at du har reklameret over genstandende og deres mangler (du skriver jo, at du har taget kontakt til dem, flere gange)

Du skal derfor rette henvendelse til auktionshuset igen og KRÆVE at de går med til at hæve købet efter købelovens regler, som henvist til ovenfor. 

Hvis de stadig ikke gider, vil jeg mene du skal henvende dig til en advokat, og bede denne rette henvendelse, hvori der påpeges, at hvis de ikke betaler pengene tilbage (mod at du levere varene tilbage til dem) vil der udtages stævning. Så tror jeg at de nok skal give sig :) Retssager er jo en dyr dyr fornøjelse. Specielt dem man med sikkerhed vil tabe..

Håber du kunne bruge det 

Med Venlig Hilsen 

Skjødt

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 19:07

Skjødt:

Du skal derfor rette henvendelse til auktionshuset igen og KRÆVE at de går med til at hæve købet efter købelovens regler, som henvist til ovenfor. 

Og lad endelig være med at ringe mere til dem. Det tjener ikke noget formål.

Send et brev eller en mail. Så kan du også dokumentere sagsgangen efterfølgende.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:22

Hej Skjødt - fedt at se at der er nogle jurister in spe der giver deres besyv med her på Amino - tak for det.

Hvorledes kommer du frem til at auktionshuset har handlet culpøst?

Hvis der reelt er tale om en auktion, i den forstand at den er afholdt under lov om offentlige auktioner, så vil det vel kunne forventes at køber ved eller burde vide at salget sker som beset og uden nogen form for garanti mv. Du kan med andre ord ikke kræve handlen hævet alene udfra at det pågældende produkt ikke virker. Ud over at køber eller byder burde vide førnævnte, så vil auktionsbestemmelserne ofte præcisere disse regler. Disse bestemmelser skal være trykt i selve kataloget og/eller opsat i auktionslokalet.

Det er uhyggligt svært at få en handel til at gå tilbage, når der er handlet under lov om offentlige auktioner. Mig bekendt skal varen være stjålet og auktionshuset burde have vist dette før end en handel blot har en spinkel mulighed for at gå tilbage. Ta' blot de sager hvor der er handlet falsk kunst for kæmpe beløb.

At der på mange auktioner tilføjes prædikater som 'ny vare', 'fabriksny', 'aldrig brugt' m.v. er ikke ensbetydende med at varen så også skal være funktionsdygtig.

Der til skal man huske på at auktionshuset holder auktionen på vegne af sælger og ikke dem selv og der derfor opstår der et regreskrav.

Du har helt ret i at retssager kan være en dyr fornøjelse specielt dem som man med sikkerhed vil tabe men der er så mange ubekendte i trådstartes indlæg og beløbet så stort at en advokats vurdering er på sin plads jo hurtigere jo bedre, men jeg mener ikke nu kan opgøre regnestykket så enkelt som du her gør. Skulle man komme til en retsag så vil det formentelig være auktionshuset forsikringsselskab man skal kæmpe i mod.

Lad os håbe at det hele ender lykkeligt og auktionshuset giver sig.

/Søren

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)