|
Her i den mørke del af året har jeg ikke ret nemt ved at komme op kl. 7 om morgenen, så der bliver klokken ofte 8 eller 9 inden jeg er på vej ud af døren i retning mod kontoret. Der tilbringer jeg så normalt tiden indtil 16-17-18 stykker, alt efter hvad der lige SKAL være færdigt den pågældende dag og om jeg er inde i et godt flow med tingene. Min kollega har det på samme måde, så vores aftale er blot at vi helst skal være der begge to inden frokost, så vi har tid til at spise den sammen og drøfte verdenssituationerne. Udover arbejdet på kontoret går der nemt et par timer om aftenen med at svare på mails der ikke lige hastede og andre småting der blev lagt til side i løbet af dagen. Fritiden går med alle mulige og umulige projekter, alt lige fra at hente 12 m3 brænde i skoven, der skal saves, køres hjem, kløves og stables (jeg er ret glad for min brændeovn og den er ret sulten på denne årstid) mit drivhus, min motorcykel og alt muligt andet, alt efter vejret. Det er først her de seneste par år jeg har formået at få banket min arbejdstid ned omkring et normalt leje omkring 30-50 timer om ugen, tidligere gik der nemt 12 timer om dagen, 5 dage om ugen på arbejde + det løse i weekenderne. Men det holder man ganske enkelt ikke til i længden og tingene kører fint som det er nu, så skal der også være tid til at være menneske ved siden af. |
Ja det er nok som så mange andre siger her inde også det kommer an på hvor man er også hvad man laver.
Jeg har fast arb s tid tirsdag - lørdag fra 9.30 - 17 som minimun, Der udover har jeg tid nogle kunder efter kl 17 også laver jeg alt rengskab selv så det er tid søndag eller mandag. :)
Men er dog også ved at finde ud af at de mange timer på jobbet hver uger er ved at være for meget og at det ikke går at man udskyder sin ferie hele tiden.
fx. nåde jeg slet ikke at nyde mit bryllup i aug. 2010 fordi jeg have fortravlt med mit job og med at få det til at passe. jeg arb dagen før fuld tid og tog derefter ud til mine forælder og fik lavet min sang færdig til min kommen mand og gik i seng. så ryttet vi hele huset op søndag og mandag da vores venner rigtig havde været igang. derefter gik arb igang igen.
Tit sidde rjeg hjemme om aften og arb. det er nogle lange dage og skal snart have en ende.
( tog en strres test igår på opfordring fra min mand og en veninde, man kunne max får 150 og min lå på 260 selvom jeg ikke følger jeg strreser. )
Bliv gratis medlem