Hej, Jeg har udarbejdet et regnskab for min ApS, og jeg får 76316 kr. som resultat under debit, dvs. mit resultat bliver -76316 kr. Jeg ville faktisk hører mit resultat på -76316 kr. Er det det jeg skal betale selskabsskat af? Men når det er i minus , så jeg skal vel ikke betale noget selskabsskab for 2010 eller hvad? Og en anden ting, når mit resultat er på -76316 kr, betyder det så at selskabet er insolvent eller er ser man på aktiver og passiver i det tilfælde?? Håber nogen kan svare på mine spørgsmål!
Mvh HP47 |
HP47:Hej,
Jeg har udarbejdet et regnskab for min ApS, og jeg får 76316 kr. som resultat under debit, dvs. mit resultat bliver -76316 kr.
Jeg ville faktisk hører mit resultat på -76316 kr. Er det det jeg skal betale selskabsskat af? Men når det er i minus , så jeg skal vel ikke betale noget selskabsskab for 2010 eller hvad?
Og en anden ting, når mit resultat er på -76316 kr, betyder det så at selskabet er insolvent eller er ser man på aktiver og passiver i det tilfælde??
Håber nogen kan svare på mine spørgsmål!
Mvh
HP47
Du skal ikke betale skat hvis du ikke har overskud. Eventuelt underskud kan (forudsat vi taler om et selskab)
1: Ignoreres da det ikke er ulovligt at have negativ egenkapital. Kreditorer kan have problemer med dette og vil sandsynligvis give begrænset kredit
2: Du/andre kan skyde flere penge ind i firmaet for at opretholde din egenkapital
Peter Revisor har sikkert flere guldæg :-)