Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bare en generel tendens, at fragt stiger helt vildt??

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Jeg har brugt de sidst fjorten dage, på at få nogle priser på levering af pakker. 

Både store og små firmaer er blevet spurgt og det er næsten samme svar rundt omkring! 

De gider ikke og levere til private kunder, eller også har de en meget høj pris til netop private kunder! Jeg mener bare at levering til netop hoveddøren derhjemme er den gode fordel der er ved at handle på nettet, hvis folk alligevel skal ud og køre for at hente pakken i pakkeshops eller ligende, så er der jo ikke nogen grund til at handle på nettet!

Nu har jeg set at der er ved at komme mange indlæg lige omkring dette emne. Er det blot os selvstændige på internettet der mangler og forklarer kunderne at det faktisk er dyrt at få leveret pakker hjem til hoveddøren eller kan vi gøre noget aktivt ved det!

Thumps up til Helle (fra House of kids) for at bringe sagen op i medierne. Nu bruger jeg ikke selv Post Danmark. Men et mindre fragt firma, der klarer opgaven rigtig godt, men er nød til at sætte prisen lidt op- pga af stigende omkostninger.

Kan vi ikke stå sammen mange af os nethandlende og skaffe noget volume til et fragtfirma, hvor vi derved også kan få bedre priser! Mange pakker giver ofte billigere priser!

Vi skal da udnytte det gode netværk vi har herinde og stå sammen og kæmpe denne sag!

Jeg bliver lidt frustreret over de stigende priser, jeg er bange for at kunderne forsvinder hvis jeg hæver prisen med næsten 100% Jeg er nød til at gøre det, for ikke at miste for meget på bundlinjen!

Håber der sidder en person med den rette løsning:)

Venlig Hilsen 

Jesper Riel

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 09:40

Hej Jesper.

Jeg er så enig med dig, som man overhovedet kan være!

Jeg håber også inderligt, at vores netværk kan give en fragtmand tro og håb på, at tage chancen. Firmaet vil jo i hvert fald være sikker på at have kunder, så det må da være en faktor, der er værd at have med i baghovedet.

Jeg håber, at der er en Amino, der tør starte noget op, så alle os webshop-ejere kan få et billigere alternativ end Post Danmark.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:43

Nu har jeg fulgt debatten om Post Danmarks priser, som har foregået hver eneste gang der er en portostigning, og det er ikke så få gange endda.

Jeg skal på ingen måde påstå at en webshops varer er mindre betydende end leveringen, men man kan ikke komme udenom at netop leveringen er et keypoint for en webshop. Trods brokkeriet så må Post Danmark jo have været fornuftige nok at handle med, ellers havde man vel gjort noget ved det for længst?

Der er vel ingen forretningsfolk der bare har ladet stå til på så vigtigt et område for en webshop?

Pakkelevering er givet frit i Danmark, monopolet eksisterer ikke. Det er nu underlagt de frie markedskræfter at bestemme om der skal leveres alle dage døgnet rundt direkte til kundernes hjem, til deres arbejdspladser, til pisten på skiferiestedet, eller strandstolen på Mallorca.

Hvis man har ladet stå til på et så vitalt område for en webshop, og blot accepteret Post Danmarks luner, er det jo selvforskyldt hvis man nu står med håret i postkassen.

I stedet for at vende vreden mod Post Danmark, burde man jo som ansvarlig for et firma bebrejde sig selv for ikke at have taget sine forholdsregler. At påstå at man ikke troede at Post Danmark kunne finde på at sætte portoen op, svarer vel til at blive overrasket over at det kan regne i Danmark.

Hvad skulle argumentet være for at portoen ikke må stige. At der bliver givet tilskud til Post Danmark? Så må man da af med tilskuddet eller sætte portoen endnu højere så tilskuddet ikke er nødvendigt. Der er vel ikke nogen der for alvor mener at webshops skal have statstøtte!

Webshops har muligheden for lavere omkostninger end butikker. Det har webshoppen valgt at konvertere til billigere priser. Det har været deres valg, og det har de forhåbentligt tjent godt på. De kunne også have valgt at lave et distributionsselskab som vi kender det fra Fragtmændene, - men det har de ikke gjort. Det har været deres frie valg.

Alle valg har en konsekvens, og at benytte Post Danmark som eneste leverandør til leveringen uden at sikre sig et alternativ, kan vel kun falde tilbage på én, - nemlig den der traf valget! 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:45

I kan jo skrive en liste med forventet omdelings antal og hvem der gerne vil være med i den ordning.
Så kan i prøve at forhandle jer hos en omdeler om en bedre pris?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 09:54

Michael:

Nu har jeg fulgt debatten om Post Danmarks priser, som har foregået hver eneste gang der er en portostigning, og det er ikke så få gange endda.

Jeg skal på ingen måde påstå at en webshops varer er mindre betydende end leveringen, men man kan ikke komme udenom at netop leveringen er et keypoint for en webshop. Trods brokkeriet så må Post Danmark jo have været fornuftige nok at handle med, ellers havde man vel gjort noget ved det for længst?

Der er vel ingen forretningsfolk der bare har ladet stå til på så vigtigt et område for en webshop?

Pakkelevering er givet frit i Danmark, monopolet eksisterer ikke. Det er nu underlagt de frie markedskræfter at bestemme om der skal leveres alle dage døgnet rundt direkte til kundernes hjem, til deres arbejdspladser, til pisten på skiferiestedet, eller strandstolen på Mallorca.

Hvis man har ladet stå til på et så vitalt område for en webshop, og blot accepteret Post Danmarks luner, er det jo selvforskyldt hvis man nu står med håret i postkassen.

I stedet for at vende vreden mod Post Danmark, burde man jo som ansvarlig for et firma bebrejde sig selv for ikke at have taget sine forholdsregler. At påstå at man ikke troede at Post Danmark kunne finde på at sætte portoen op, svarer vel til at blive overrasket over at det kan regne i Danmark.

Hvad skulle argumentet være for at portoen ikke må stige. At der bliver givet tilskud til Post Danmark? Så må man da af med tilskuddet eller sætte portoen endnu højere så tilskuddet ikke er nødvendigt. Der er vel ikke nogen der for alvor mener at webshops skal have statstøtte!

Webshops har muligheden for lavere omkostninger end butikker. Det har webshoppen valgt at konvertere til billigere priser. Det har været deres valg, og det har de forhåbentligt tjent godt på. De kunne også have valgt at lave et distributionsselskab som vi kender det fra Fragtmændene, - men det har de ikke gjort. Det har været deres frie valg.

Alle valg har en konsekvens, og at benytte Post Danmark som eneste leverandør til leveringen uden at sikre sig et alternativ, kan vel kun falde tilbage på én, - nemlig den der traf valget! 

? Så hvis man vælger at bruge postdanmark skal man bare æde hver en sindssyg prisstigning f.eks. 80% stigning?
Det handler ikke om at forretningsdrivende mister x antal kroner per levering, det handler om at deres forretning langtsomt men sikkert bliver kvalt af webshops lokaliseret i bedre konkurrence dygtige lande.
Dem som driver danske webshops bliver mere og mere fristet til at forlade Danmark eller opgive deres drøm.

Mange folk herinde har brugt mange forskellige alternativer og det er valg mellem skyhøje priser eller stjålne pakker.
Synes du selv det er fair at det koster 4 kr at sende et brev fra Hong Kong til Vanløse mens det koster 8 kr at sende et brev fra Frederiksberg til Vanløse?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 10:00

@Michael

Jeg bruger stort set ikke postdanmark.

Så i mit tilfælde er vreden ikke rettet mod dem. Det er heller ikke vrede, men frustration over de stigende omkostninger på fragt generelt, jeg ved godt at olieprisen stiger osv. 

Men fra at kunne sælge et produkt billigere, som mange forventer når de handler på nettet, så kan det snart ikke lade sig gøre mere, netop pga. af fragt priserne. 

Uden at kende de præcise tal så  handler 80-90% af folk på nettet for at få tingene billigt og nemt! Ved mindre ordre på >200,- kr. skal der oftes ligges 100,- kr. på i fragt det betyder jo lige pludselig at varene er meget dyrere! og folk vil hellere bare købe det i normale fysiske butikker!

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:08

Lasse

Jeg syntes ikke det ville være fair hvis du skulle bestemme hvilken pris jeg tager for min varer, hvis det står dig frit for at handle andre steder end hos mig.

Jeg har flere webshops og benytter ikke Post Danmark. Det går da fint! Prisen på min vare indeholder en del af fragttillægget, så fragten der tillægges i kassen svarer til den mine konkurrenter tager.

Det er mit valg at kunden kan få leveret i det tidsrum som det passer kunden bedst. 

Gider min kunde at rende på posthuset eller 7/11 i sne og sjap for at spare xx kroner, - så er det kundens valg.

Det frie valg, - det er jeg stor tilhænger af!

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:23

Jesper

Det er jo en del af at drive forretning, at have varer til en pris kunderne vil betale. Det vil jo sagtens kunne forekomme at der er varer som det slet ikke kan betale sig for kunden at købe i en webshop.

Det kan jo heller ikke betale sig at starte bilen og køre til Købmanden efter ét tebrev af gangen, ligesom emballagen ville blive en stor del af prisen hvis tebreve skulle pakkes stykvis. Gjorde Te-manden det ville han jo få svært ved at konkurrere med andre te-sælgere der har 20 te-breve i én emballage der måske koster det samme som to étstyks pakninger.

Internettet kan give lavere omkostninger, men konkurrencen er også stor. Så de lavere omkostninger er gået til at konkurrere på prisen. Det er altså markedet der har bestemt at det skal være sådan. Vil man konkurrere på et marked, må man være konkurrencedygtig.

Hvad nytter det så, hvis så vigtig en del af webshoppen som leveringen, - er overladt til en enkelt leverandørs forgodtbefindende. Hvis jeg var den eneste i Danmark der gad levere pakker til private, ville det kunne ses på mine priser. Så ville der være konkurrenter der ville finde det lukrativt at konkurrere mod mig, på pris og/eller kvalitet. Det er vel sådan det skal være?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 10:24

Michael:

Lasse

Jeg syntes ikke det ville være fair hvis du skulle bestemme hvilken pris jeg tager for min varer, hvis det står dig frit for at handle andre steder end hos mig.

Jeg har flere webshops og benytter ikke Post Danmark. Det går da fint! Prisen på min vare indeholder en del af fragttillægget, så fragten der tillægges i kassen svarer til den mine konkurrenter tager.

Det er mit valg at kunden kan få leveret i det tidsrum som det passer kunden bedst. 

Gider min kunde at rende på posthuset eller 7/11 i sne og sjap for at spare xx kroner, - så er det kundens valg.

Det frie valg, - det er jeg stor tilhænger af!

Det er også et helt fint synspunkt, men udgifterne i Danmark eksplodere og det resultere senere hen i problemer, både for den enkelte webshop ejer og de store koncerner.
Er udviklingen uændret over de næste 10 år, så skal du f.eks. punge ud med 40 kr for en 1 times 2 zoner billet, er det også fair?

Jeg sælger ikke selv fysiske produkter over en webshop men jeg ville da også være noget skeptisk overfor min konkurrence evne, hvis jeg ikke modtager andet end høje stigninger i fragtomkostninger.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 10:35

Michael

Det er jo ikke bare små prisstigninger. Dem kan man jo sagtens forholde sig til. Det er store stigninger og hvis jeg ikke gør fragten og varene dyrere bliver der ikke nogen forskel mellem indkøbspris og udsalgspris, det er jo det derimellem jeg skal leve af!

Jeg har også været ude og presse leverandørene lidt, for at kunne klare mig.

Men mit andet problem er at de pakker jeg sender afsted er lidt specielle da de kræver fødevarer godkendelse og der er netop ikke mange der kan klarer det og dem der er, snakker sammen om priserne.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)