Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spøgmål verd. skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan skære det lidt ud i pap for mig, jeg er lidt i vildrede med hvad jeg gør.

Sagen kort: Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg startede sidste forår, ideløbende med et "normalt" lønmodtagerjob, i november stoppede jeg denne stilling og beskæftiger mig nu kun med egen virksomhed. Planen var at sætte en revisor på sagen, men desværre tillader økonomien ikke det i øjeblikket å jeg må forsøge selv.

Jeg er netop ved at have styr på årsregnskabet men er lidt i tvivl om hvordan jeg forholder mig med indbetaling af skat. Siden jeg startede op har jeg ikke udbetalt mig selv nogen løn men investeret overskudet i firmaet og kommet ud af året med et beskedent overskud.

Skal jeg betale skat af overskudet på firmakontoen?

Skal jeg trække pengene ud og betale skat samt arbejdsmarkedsbidrag?

jeg har modtaget en række girokort fra SKAT til indbetaling af B-skat, jeg går ud fra at de er udregnet efter min forventede indtægt på selvangivelen?? kan dise kort ændres ved afvigeler i løbet af året?

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:16

Du skal selvfølgelig betale skat af overskudet i virksomheden - uanset om du har hævet pengene eller ej.

Med hensyn til B-skat, så er det jo den løbende skatteindbetaling i forhold til dit forventede overskud i virksomheden. Hvis dette skal laves om, kan du kontakte SKAT.

Det kunne nu godt være, at det var værd at finde et regnskabsfirma til at assistere, da den udgift jo kan trækkes fra i dit regnskab og du dermed undgår "at gå helt forkert i byen". Man kan også få svar på rigtig mange ting på SKAT's hjemmeside, den er dog ikke så "let at gå til".

Jeg kan jo f.eks. anbefale DFO Regnskab - www.dforegnskab.dk. Sådan nogen som os er jo en del billigere end en registreret/statsaut. revisor.

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Skrevet kl. 13:50

tak for svaret, det gjorde mig lidt klogere!

B-skatten er vel en skat jeg skal betale privat og ikke fra firmaet? Korrekt?

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:27

Det kommer jo an på, hvordan man ser på det. Din b-skat er jo i princippet en del af din løn, som du hæver fra firmaet. Fuldstændig på samme måde, som når du som lønmodtager får trukket din A-skat i din løn.

Når man kun har B-indkomst (overskud af firma), skal der jo være råd til at betale skatten også.

Så nej, du skal ikke betale skatten privat, men via firmaet, da det jo er firmaets overskud, der afgør, om der skal betales skat.

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:47

Hej,

Blot en lille tilføjelse.

Hvis du ønsker at undgå nogle B-skatte rater som er for høje, så gå ind på din forskudsopgørelse for 2011 og tilpas det forventede virksomhedsresultat.

Du vil herefter få tilsendt nogle nye girokort med de korrekte beløb.

Bemærk endvidere, at det regnskab du formentlig er ved at færdiggøre nu vedrører indkomståret 2010, hvorimod de girokort du har modtaget for nylig vedrører indkomståret 2011 - det er altså to forskellige indkomstår.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig på t.larsen@xellencegroup.com Smile

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Skrevet kl. 21:06

Tak for svarene begge to, det var noget jeg kunne bruge.

Ja jeg er godt klar over at girokortene vedrører 2011 og ikke har noget med regnskabsåret 2010 at gøre

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:14

Hej,

lidt starthjælp koster ikke alverden og du kan endda tjene på det i form af fradrag du ikke kender til. Ring til mig på 3089 2299 eller skriv på info@e-conomicz.dk så ringer jeg dig op og vi kan tage en hurtig snak.

Mvh

/René

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:41

economicz.dk:

lidt starthjælp koster ikke alverden og du kan endda tjene på det i form af fradrag du ikke kender til. Ring til mig på 3089 2299 eller skriv på info@e-conomicz.dk så ringer jeg dig op og vi kan tage en hurtig snak.

Rigtig god idé, at ringe til René. Yes

Der kan være flere fradrag, som du ikke har kendskab til, så du i sidste ende ville tjene på at have en bogholder med på sidelinien.

Hvis du ønsker det, så har vi faktisk tilbud på 5 timers gratis bogføring for nye kunder i øjeblikket, da vi har ansat en ekstra mand, som kun er 50% beskæftiget. Så efter devisen - hellere lave noget end at sidde stille, har vi lavet dette tilbud.

Læs denne tråd om tilbuddet:
http://www.amino.dk/forums/t/112554.aspx

På 5 timer vil du næsten uden tvivl kunne få bogført alle dine bilag (gratis), hvorefter årsregnskabet og skatteopgørelsen kan så laves på 1-2 timer bagefter á 395 kr.

Hvis du er interesseret, så lad mig høre fra dig.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 14:47

Kan varmt anbefale Martin fra 123Regnskab. Deres service er helt i top og derudover har de nogen yderst attraktive timepriser til iværksættere.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:51

Du skal ikke betale skat af overskuddet på firma kontoen, men skat af firmaets overskud.

Indbetalingen af B-skat gælder 2011 og de er udregnet ud fra det SKAT forventer du tjener i 2011. Hvis du mener du tjener mere/mindre, så ændre du bare din forskudsregistering og så bliver girokortene også ændret.

mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)