Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunderne afbryder deres køb i tjek-ud fasen. Må jeg kontakte dem?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret enig med David, og ville umiddelbart også tro at man nemt ville kunne betegne en email som værende spam. Men hvis du er lidt smart, får du blot kundens-samtykke.

Eventuelt en check box der allerede er "checket", hvor der står "Må vi kontakte dig via email, hvis du skulle have problemer med dit køb?"

Jeg er ikke 100%, men tror som minimum at du vil stå stærkere. :)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 10:54

SLunde:

Hej igen Camilla

Kom til at tænke på, om du har gjort dig nogle erfaringer med emnelinjer til dine mails?

Hvad bruger du selv? Og er der noget du kan fraråde at skrive?

//Steffen

Jeg skriver bare: Ang. Byg-til-lavpris.dk Ordre i emnelinjen

Har aldrig været udefor nogen kunder har beklaget sig over at jeg skrev en mail tværtimod er de glade for den service de får. Jeg tror helt ærligt at man nogle gange ikke skal tænke så meget over reglerne, men mere hvad der virker rigtigt. I de fleste tilfælde hvis tingene virker rigtigt at gøre så er det heller ikke ulovligt. Jeg skriver kun til kunden når de har gennemgået 3 ud af 4 trin, der har de opgivet deres oplysninger, valgt betaling og fragt og i 3 trin godkendt ordren og vores salgs og leveringsbetingelser. 9 ud af 10 gange er den gået galt med betalingen. Hermed ikke sagt at det er noget der sker ofte. Kun i forbindelse med at PBS er gået ned eller kunden ikke har kunne bruge paypal løsningen. Jeg har nok skrevet omkring 5 mails i år, de andre gange har kunden selv henvendt sig rimelig hurtigt og sagt de ikke kunne betale. 

Der er ingen af mine kunder der har set det mærkeligt at jeg har kontaktet dem.
Men man skal nok passe på hvis man sætter reklamer ind i mailen osv. Det gør jeg ikke.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:20

Om det er rigtig eller forkert skal jeg ikke gøre mig klog på, men :

min erfaring er at Vista-print.dk benytter den metode. Man logger sig ind som bruger og derefter klikker igennem en bestillingsliste.. Det gjorde jeg - bestilte 2 produkter, kun for at tjekke min samlede pris og derefter afbrød forbindelsen til siden. Efterfølgende fik ejg dagen efter en mail fra dem : "Ups! Har du glemt noget?" med et billed og link til indkøbsvognen.

Mvh

Michael

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 11:50

Jeg sidder selv og arbejder på, hvordan vi kan forbedre vores kundeservice online og hjælpe kunderne i check-out fasen. Vi sælger hobbyartikler til både private og institutioner og vores målgruppe er ikke altid så gode til det med at bestille online. Jeg er derfor også ved at redesigne vores check-ud fase og vil også gerne have indført det med servicemails til dem, der falder fra til sidst i bestillingen.

Jeg mener ikke at det kan karakteriseres som Spam, hvis man sender en servicemail til én kunde ad gangen og ikke masseudsender disse mails. Langt hovedparten af de kunder vi har, er desuden faste kunder, men en rabataftale (fast kundeforhold) Jeg har dog ikke noget juridisk belæg for min betragtning og jeg har heller ikke prøvet at gøre det før. Men klart at man gerne vil forsøge at samle dem op, som af en eller anden årsag falder fra.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39

Jesper Christiansen:

Jeg sidder selv og arbejder på, hvordan vi kan forbedre vores kundeservice online og hjælpe kunderne i check-out fasen. Vi sælger hobbyartikler til både private og institutioner og vores målgruppe er ikke altid så gode til det med at bestille online. Jeg er derfor også ved at redesigne vores check-ud fase og vil også gerne have indført det med servicemails til dem, der falder fra til sidst i bestillingen.

Jeg mener ikke at det kan karakteriseres som Spam, hvis man sender en servicemail til én kunde ad gangen og ikke masseudsender disse mails. Langt hovedparten af de kunder vi har, er desuden faste kunder, men en rabataftale (fast kundeforhold) Jeg har dog ikke noget juridisk belæg for min betragtning og jeg har heller ikke prøvet at gøre det før. Men klart at man gerne vil forsøge at samle dem op, som af en eller anden årsag falder fra.

Kort sagt, få dem til at acceptere nogle gennemtænkte betingelser - når de alligevel giver dig deres email-adresse - og så er du ude af bekymringene om det er lovligt/tilladt osv.

Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:43

Jannik Hansen:
Kort sagt, få dem til at acceptere nogle gennemtænkte betingelser - når de alligevel giver dig deres email-adresse - og så er du ude af bekymringene om det er lovligt/tilladt osv.

Ja, det kan lyde simpelt, men markedsføringsloven stiller også nogle ret klare retningslinjer for, hvordan og hvornår man må bede om accept fra forbrugerne i forbindelse med et køb.

- Samtykket skal være informeret og konkretiseret.
- Samtykke må ikke være gemt i handelsbetingelser.
- Kunden skal udføre en aktiv handling.
- Samtykket skal være nemt at trække tilbage.

(Uddrag fra brevet fra Forbrugerombudsmanden)

//Steffen 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)