Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 45 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Så er den gal igen....

Jeg er netop blevet ringet op af Post Danmark. De ville lige informere om at jeg har fået en forkert udmelding fra deres chat kundeservice. Det korrekte svar er:

ALLE virksomheder (store som små - med eller uden erhvervsaftale) skal pr 1-4 selv afhente pakker som er sendt til dem uden omdeling!

Blot til info!

Kan man ikke forlange af sine kunder, at de returnerer MED omdeling - eller at de skal rekvirere en returseddel (fx genereret via Webpack) fra webshoppen?

Jeg ved, at flere IT-webshops nægter at modtage (med "modtagelse nægtet" til posten) returpakker, der ikke er påført et synligt "RMA-nummer" uden på kassen.  Hvis denne praksis er lovlig, må man også kunne nægte at hente pakker sendt uden omdeling, så disse ryger retur...

Det er vel bare et spørgsmål om handelsbetingelser?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

ALLE virksomheder (store som små - med eller uden erhvervsaftale) skal pr 1-4 selv afhente pakker som er sendt til dem uden omdeling!

Hvordan får vi besked om, at der ligger en pakke til afhentning?

Og der er vel 14 dages henlæggelsesfrist.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Helle - houseofkids.dk:

ALLE virksomheder (store som små - med eller uden erhvervsaftale) skal pr 1-4 selv afhente pakker som er sendt til dem uden omdeling!

 

Hvordan får vi besked om, at der ligger en pakke til afhentning?

Og der er vel 14 dages henlæggelsesfrist.

Vi får besked enten via sms eller via email. Mener henlæggelsesfristen er en uge i dag... Vores kunder forventer at vi håndterer returpakker indenfor 3 dage.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at pd ikke lige ved hvad der foregår rundt om næsen på dem. Personligt mener jeg ikke de er værdige til at havde "kronen" med i deres logo.

Håber at de andre aktører der er på markedet og dem der er på vej ind kan gøre det meget bedre end PD

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Post Danmark skyder sig selv i foden igen... Med en bazooka.

Hvor mange pakker vil det ikke ende med som Post Danmark må returnere tilbage til afsenderen. Og når de skal returneres bliver det jo alligevel med privat omdeling til afsenderen, som typisk er en webshop kunde.

Mon ikke man kan regne med at 10% af pakkerne ikke bliver afhentet fordi modtageren glemmer det eller ikke har tid. Og måske 10% mere uafhentede pga. virksomheder som boykotter ordningen og kræver at kunderne kun returnerer varer med omdeling.

Hvis man laver en cost benefit analyse på det ville de nok være billigere bare at udbringe alle erhvervspakkerne til modtageren i stedet for at lægge dem på posthuset til afhentning.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gernot:

Det var så RIGTIG godt at jeg gjorde det, for... postDK har udsat volumenberegning på privatpakker til tidligst at træde i kraft d. 4 juli 2011.

Er der mon nogen af jer der er blevet informeret om det? - Vi er ikke!
Det KAN selvfølgelig også skyldes, at det er en her-og-nu beslutning de har taget, meeennn...

Jeg kan bekræfte det samme, altså at volumenberegning på privatpakker er udskudt pga. tekniske vanskeligheder indtil den 4. juli. Alle får besked i dag eller i morgen sagde Kundeservice hos PostDK.

Der gik også et lys mere op for mig, nemlig at jeg fortsat kan bruge mine alm. pakkelabels, og at jeg aldrig vil blive opkrævet mere for disse, end hvis jeg gik på posthuset og købte dem. Jeg troede, jeg skulle have specielle labels, når volumenberegningen gjorde, at min pakke ville blive dyrere. Det samme gør sig gældende med Webpack, som jeg ikke bruger endnu - men det skal alle benytte i løbet af i år.

Indtil juli er det derfor priser i højre kolonne i denne prisliste, der er gældende: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/prisark_pakker_danmark_2.pdf

og når volumenberegningen træder i kraft er det en kombination af højre og venstre kolonne, hvor sidstnævnte er maks. prisen man kommer til at betale. Jeg ved godt, at det stadig er en stor prisstigning for pakker med omdeling - men nu fik vi så lige et par måneder mere.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:
Jeg ved, at flere IT-webshops nægter at modtage (med "modtagelse nægtet" til posten) returpakker, der ikke er påført et synligt "RMA-nummer" uden på kassen.  Hvis denne praksis er lovlig, må man også kunne nægte at hente pakker sendt uden omdeling, så disse ryger retur...

Man må ikke kræve RMA fra privatkunder.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

presta:
postDK har udsat volumenberegning på privatpakker til tidligst at træde i kraft d. 4 juli 2011.

 

Haha det sgu da fordi de er ved at fatte at ideen er for latterlig.... de har jo fulgt med herinde, og opdaget at mange af deres kunder bla hopper til GLS, som jo er meget billigere...

Så bare vent , de skal nok lave det hele om en gang til.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det er vel en Aprilsnar? Ellers lyder det direkte CRAZY!

Jeg tvivler på PostDanmark er blevet støvet så meget af at de har fået humor ;o)

- Kasper

ps. Kunne det være værd at benytte GLS eller lign. - Jeg har dog ingen erfaringer med dem, men det er der vel andre på Amino.dk som har.

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Min rare postmand har her til morgen, netop fortalt at forsendelser som STANDARD bliver UDEN omdeling!!! 

Dvs at vores kunder der returnerer selv skal huske, eller blive husket på at pakken skal være MED omdeling, da vi ellers skal til at køre på posthuset.

Interessant melding, omend helt grotesk i mine ører - og forhåbentligt ikke en før 1. aprils nar Smile

 

Med venlig hilsen
Tommy Gernot

Side 45 ud af 46 (460 indlæg)