Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 33 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tummelumsen:

Skal bestemt til at undersøge GLS nærmere. Afventer dog lige situationen lidt. I sagens natur får jeg først "rigtig" brug for at sende større mængder pakker igen fra oktober :-)

Ja det ligger i din webshops natur :-) Kigger forbi når julen nærmer sig :-)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Andersen:

En scene fra lille danmark 2014...

'Skat har posten været her ? ' ' Lad mig lige se... GLS, DPD, Peters lynservice, Ørslev budcentral og Post Danmark har været her.. men vi mangler pakke fra Henrys lille bil og breve fra billigpost.jylland'

Endnu en scene fra lille danmkark 2015 :

riiiiing riiiiiing ' Skat det er mig, der er post til os - jeg var desværre ikke hjemme i går - henter du den lige på vej hjem fra arbejde ? ' 'ok'...... 8 timer senere... 'hvor blev du dog af ' - ' jo var forbi Blockbuster efter post fra GLS, Døgnkiosken efter 2 breve fra ZAP, øjenlægen lå inde med pakken fra moster anne som kunne sendes billigst med kærrepost.fyn, hos slagteren lå brevet fra kommune vi har ventet på i ugevis... og lampen du købte på nettet måtte jeg hente hos blikkenslageren som desværre var ude og hente sin pakke fra en leverandør hos bagermester jensen - du ved ham der står for har udlveringen af pakker fra Odense fragtcentral...

'nååå tog du så en kage med fra bageren ? ' ' Nej han har ikke haft tid at bage i dag - og han stopper nok med bageriet - der er flere penge for ham i pakke udleveringen...

Ak ja man kunne blive ved - man skal vist være medlem af Venstres Ungdom og lige være gået ud af handelshøjskolen for af hjertet at tro på at samfundet får en billigere og bedre postomdeling når liberaliseringen er fuld gennemført :-)

  

Hvem siger man skal kede sig på vej hjem fra arbejdet !!

Big Smile

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arbejder faktisk rigtig meget med at forhandle nogle fordelagtige tilbud hjem til vores medlemmer. Og vi kommer ud med en rammeaftale på lige præcis distribution på mandag (det står bl.a. i vores seneste nyhedsbrev).

 ...- vi får langt mere taletid rundtomkring, og vi knokler for at skaffe flere medlemmer, så vi får endnu mere styrke.

Det er vel ikke sådan, at årsagen til at I roser PD er, at I får en rammeaftale i hus med PD der svarer nogenlunde til nuværende PD priser? Så har jeres medlemmer jo intet at frygte og rosen er på sin plads:

Sagt med andre ord: Betal til FDIH hvis du vil have rimelige forsendelsespriser fremover.

Er dette tilfældet, så falder alle brikkerne på plads hos mig:

Vi laver en aftale med PD som tvinger priserne op for alle andre end FDIH medlemmer.

Om det forholder sig sådan vil tiden vise. Hvis det er noget i denne stil, der er sket, så forstår jeg pludselig logikken i jeres handlinger. Ellers gør jeg ikke.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIH:

Prøv at søge på "postliberalisering" og andre mere konkrete søgeord, så får du flere resultater. 

Den aktuelle sag er så ny, at vi endnu ikke har omtalt den ud over det, der ligger på vores blog.

 

Og så får du ikke mere "medlemsservice" i denne omgang Wink

Hold da op - er du på charmeoffensiv efter nye medlemmer?

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

(Håber dette kommer til at stå rigtigt, har aldrig brugt 'besvar' knappen herinde før :-)

Jeg har som mange andre med vantro kontaktet Post Danmark for at høre, om jeg har forstået priserne korrekt, dvs. de helt absurde prisstigninger. Det havde jeg  desværre! Samtalen handlede derfor om reelle eksempler på mine forsendelser og de kommende priser, og jeg bilder mig ind, at hun rent faktisk blev lidt chokeret over hvor meget de stiger i praksis.

Jeg blev derfor opfordret til at sende en klage til PD direktionen med mine egne ord og allervigtigst eksempler på, hvad stigningerne betyder i praksis for mine forsendelser. Altså helt ned til eksempler med indhold og kassestørrelser og ikke mindst kroner-øre stigning.

Jeg unlod ikke at nævne GLS, samt at jeg naturligvis hellere stiller mig i kø i min lokale postbutik efter BTC labels til de store pakker, når jeg alligevel afleverer dagens pakker.  Alt sammen vidste den søde dame godt og derfor opfordrede hun mig til at skrive en klage. Hun sagde, at de går videre med de mange eksempler de bliver kimet ned med, men at de altså meget gerne vil høre det fra 'hestens mund' dem selv.

Dette skal ses positivt og jeg vil derfor gerne opfordre så mange som muligt til det samme.

Her er adressen hun sendte mig:

Post Danmark A/S
Att.: Direktionsdirektorat
Tietgensgade 37
1566  København V

Bedste hilsner Pernille

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille - paperdeluxe.dk:

(Håber dette kommer til at stå rigtigt, har aldrig brugt 'besvar' knappen herinde før :-)

Jeg har som mange andre med vantro kontaktet Post Danmark for at høre, om jeg har forstået priserne korrekt, dvs. de helt absurde prisstigninger. Det havde jeg  desværre! Samtalen handlede derfor om reelle eksempler på mine forsendelser og de kommende priser, og jeg bilder mig ind, at hun rent faktisk blev lidt chokeret over hvor meget de stiger i praksis.

Jeg blev derfor opfordret til at sende en klage til PD direktionen med mine egne ord og allervigtigst eksempler på, hvad stigningerne betyder i praksis for mine forsendelser. Altså helt ned til eksempler med indhold og kassestørrelser og ikke mindst kroner-øre stigning.

Jeg unlod ikke at nævne GLS, samt at jeg naturligvis hellere stiller mig i kø i min lokale postbutik efter BTC labels til de store pakker, når jeg alligevel afleverer dagens pakker.  Alt sammen vidste den søde dame godt og derfor opfordrede hun mig til at skrive en klage. Hun sagde, at de går videre med de mange eksempler de bliver kimet ned med, men at de altså meget gerne vil høre det fra 'hestens mund' dem selv.

Dette skal ses positivt og jeg vil derfor gerne opfordre så mange som muligt til det samme.

Her er adressen hun sendte mig:

Post Danmark A/S
Att.: Direktionsdirektorat
Tietgensgade 37
1566  København V

Bedste hilsner Pernille

Her Pernille, glimrende ide at mange skriver til den adresse. Foreslår at vi alle sender en megapakke på 1 * 1 * 1 meter og spørger direktionen hvorfor en sådan pakke vil koste 1525 kr at sende på en B2C pakkelabel når den koster 80 kr at sende på en C2C pakkelabel. 

Og spørge om de virkelig tror at bare en af deres erhverskunder er så dumme at betale 1525 kr når den kan sendes for 80 kr på en pakkelabel købt på posthuset.

Tror at 100 kubikmeter post på samme dag i det mindste må få dem til at overveje at et svar nok er skyldig... så lad os sende en stor kasse afsted allesammen i starten af næste uge :-)

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke muligt at sende ufranko - det kunne være sjovt hvis PostDanmark selv skulle betale ellers skulle man måske alle sende en pakke samme dag med GLS - det kunne vært sjovt hvis PostDanmark fik et par hundrede pakker samme dag med GLS
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter alle de opfordringer der har været omkring GLS, tænkte jeg at jeg hellere måtte få et tilbud.

F.eks 55 kilo ( fordelt i 2 pakker ) til samme erhvervsmodtager, ville koste mig

næsten 400 kroner med GLS - en 4-dobling af min nuværende pris hos ZAP.

15 kilo til privat modtager - en fordobling af pris.

Iforhold til P.D. er priserne nogenlunde ens for private, mens P.D. er billigere til erhverv.

Dette er for forholdsvis tunge sager - andre varer vil som nævnt få andre resultater.

Så det er ihvertfald ikke pga. prisen GLS skal vælges.

Kan kun opfordre hver enkelt til at indhente egne tilbud.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Til Post Danmark

Mon ikke I også læser med i denne tråd - som nærmest alle webshopejere i Danmark også gør lige for tiden.

Hvis - så vil jeg gerne komme med en opfordring om at I kommer på banen med et indlæg. Det ville være rart at vide om I arbejder på ændringer - eller om vi skal forvente at det bliver som I har planlagt?

Som I kan se er vi alle i fuld gang med at finde nye løsninger. Tavshed betyder i min verden at I ikke reagerer på vores opråb.

Mange hilsener Helle

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Helle.

Ja, det ville være udmærket, hvis PD brød sin tavshed.

Men, men, men, jeg tror ikke, at der er nogen hos PD, der har kompetence til at udtale sig.

Det er garanteret også hos PD, som hos lignende etater, at heller ingen tør gøre det. Man har en enorm respekt - ja man er simpelthen bange - for de personer, der sidder højere oppe i systemet.

Prøv bare at få en dialog i gang med en af deres konsulenter. Hvis det lykkes, så går der ikke mange minutter før det lyder fra konsulenten: "Jamen sådan står der i reglerne, og det kan jeg ikke gøre noget ved."
Det er som at slå i en dyne, at få en fornuftig snak med PD - de dyner, som de fremover ikke får mere, grundet deres volumen-priser.

Så derfor er PD tavs som graven, og man håber helt sikkert på, at protesterne går over. - Og det gør de også - om ikke andet, så når de hårdeste ramte kunder har fundet en anden leverandør.

 

 

Side 33 ud af 46 (460 indlæg)