Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 29 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Godt gået Helle!

Er der nogen, der kender FDIHs rolle i denne sag?

Det må da være oplagt, at de snart træder i karakter - -  eller er de faldet helt i søvn.

Bevars, de afholder i marts et seminar, hvor bl.a. PD underholder lidt med, hvordan man kan optimere pakkeforsendelserne, og de har tilsyneladende også snakket lidt frem og tilbage med PD om den nye prisstruktur.

Hvor er styrken i denne forening? - Var det ikke nu, den skulle vise sit værd? - Kan den ikke se, at internetbutikkerne er meget frustrerede over PDs handlinger og penge-griskhed.

FDIHs usynlighed og tilsyneladende svaghed og passivitet trækker vist ikke nye medlemmer til.

Hej Knud,

Jeg forstår til dels godt din undren - vi har ikke været ude og rejse børster i fuld offentlighed, men det betyder nu ikke, at vi ikke har fat i denne sag.

Men hvis vi skal kunne blive ved med at varetage vores medlemmers interesser også i fremtiden, skal vi også gå konstruktivt til værks. Det betyder blandt andet, at vi er nødt til at have alle facts på bordet, når vi går ind i en sag.

Jeg kan kun opfordre stærkt til, at vores medlemsvirksomheder henvender sig til os med konkrete tal og beregninger på, hvad de nye priser kommer til at betyde for deres/jeres forretninger. Jo mere vi har at komme med, jo bedre.
Kort sagt: Vi bakker op, men vi har brug for jeres hjælp ude i virksomhederne.

Men som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, så kan vi ikke diktere Postdanmarks priser hvorend vi gerne ville. Vi kan til gengæld gøre en del for at forsøge at påvirke Christiansborg til at få postliberaliseringen igennem, så de alternative distributører får plads til at agere i fri konkurrence med Postdanmark. Og jo flere medlemmer - jo større stemme. Vi vokser heldigvis rigtig meget i både styrke og størrelse - der er sket meget i FDIH det seneste år :)

VH Anne, FDIH

Fra cvcvc
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mit Navn er Abdellah, jeg er indehaver af Grøn Transport.

Grøn Transport levere i hele Danmark til yderst favorable priser ! Især på Sjælland. Vi har base i københavn

Vi lever dag til dag, akut, privat, erhvervs, samt nattekørsel. Små pakker, store pakker, paller.

Vi tilbyder os selv som fragtpartner, vi levere i hele København ( uanset hvor i Stor københavn ) for kr 299 + moms ,-

For Grøn Transport gælder det at, at vores økonomiske overskud, så går 2,5% af overskuddet til velgørenhed !

På den måde går dine penge også til et godt formål.

Kontakt 50 33 53 15

Sunnah@live.dk for et uforpligtet tilbud. Eller en privat besked her på Amino.

Velfærd for Alle.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:47

FDIH:

Knud S.:

Godt gået Helle!

Er der nogen, der kender FDIHs rolle i denne sag?

Det må da være oplagt, at de snart træder i karakter - -  eller er de faldet helt i søvn.

Bevars, de afholder i marts et seminar, hvor bl.a. PD underholder lidt med, hvordan man kan optimere pakkeforsendelserne, og de har tilsyneladende også snakket lidt frem og tilbage med PD om den nye prisstruktur.

Hvor er styrken i denne forening? - Var det ikke nu, den skulle vise sit værd? - Kan den ikke se, at internetbutikkerne er meget frustrerede over PDs handlinger og penge-griskhed.

FDIHs usynlighed og tilsyneladende svaghed og passivitet trækker vist ikke nye medlemmer til.

Hej Knud,

Jeg forstår til dels godt din undren - vi har ikke været ude og rejse børster i fuld offentlighed, men det betyder nu ikke, at vi ikke har fat i denne sag.

Men hvis vi skal kunne blive ved med at varetage vores medlemmers interesser også i fremtiden, skal vi også gå konstruktivt til værks. Det betyder blandt andet, at vi er nødt til at have alle facts på bordet, når vi går ind i en sag.

Jeg kan kun opfordre stærkt til, at vores medlemsvirksomheder henvender sig til os med konkrete tal og beregninger på, hvad de nye priser kommer til at betyde for deres/jeres forretninger. Jo mere vi har at komme med, jo bedre.
Kort sagt: Vi bakker op, men vi har brug for jeres hjælp ude i virksomhederne.

Men som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, så kan vi ikke diktere Postdanmarks priser hvorend vi gerne ville. Vi kan til gengæld gøre en del for at forsøge at påvirke Christiansborg til at få postliberaliseringen igennem, så de alternative distributører får plads til at agere i fri konkurrence med Postdanmark. Og jo flere medlemmer - jo større stemme. Vi vokser heldigvis rigtig meget i både styrke og størrelse - der er sket meget i FDIH det seneste år :)

VH Anne, FDIH

Hej Anne

Egentlig så var jo måske smart om i fik sat en lille survey op på jeres site, hvor medlemmer kunne gå ind og udfylde et spørgeskema, som gav jer statistisk og let brugbart materiale til at gå videre med - i stedet for at skulle sidde og rode rundt i mails osv..

Det må være vejen frem - og så ud i et nyhedsbrev til alle modtagerne om vigtigheden af at få disse data indsamlet (hvis du mener det er det der kan medvirke til at styrke jeres sag/håndtering af problematikken)

Mvh

Michael

Tilmeldt 3. Sep 10
Skrevet kl. 10:55

Hej Michael,

Det er faktisk en god idé du kommer med - dog skal vi nok have tallene i mindre anonymiseret form i det konkrete tilfælde :)

Men jeg vil helt sikkert tage den op herinde, for det kan være, vi kan bruge den på et senere tidspunkt.

Mvh Anne, FDIH

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:00

Held og lykke.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03

Jeg kan godt forstå I skal gå konstruktivt til værks. Problemet er bare at det tager tid. Hvis Post Danmark overhovedet skal have nogen chance for at overleve dette, så skal der ændringer til indenfor en uges tid... Vi har selv lige haft møde med GLS i dag, og er priserne rigtige, går vi i gang i næste uge. Jeg er ikke i tvivl om at prisforskellen kommer til at være afgørende for kunderne.

Nu kan jeg faktisk godt li Post Danmarks service, stabilitet og at de kan klare de fleste ting - så jeg synes personligt at det er synd hvis dette kommer til at halvere deres pakker, og dermed vil være med til at gøre tingene ringere på sigt - og det er jeg ret overbevist om vil ske.

Derudover er jeg også overbevist om at mange kigger efter muligheder sydover nu - og det synes jeg er det allermest tragiske for vores lands økonomi og konkurrenceevne.

Så i min verden er der nærmest ikke tid til dybdegående statistikker og mødeplanlægning og tid til eftertanke.... 

Tilmeldt 3. Sep 10
Skrevet kl. 11:08

Helle - houseofkids.dk:

Så i min verden er der nærmest ikke tid til dybdegående statistikker og mødeplanlægning og tid til eftertanke.... 

Men dét er vi nu engang nødt til at tage højde for. Vi håber lige så meget som dig, at Postdanmark lytter til kritikken, for vi mener bestemt også, de har meget at byde på ;)

Men som forening skal vi varetage mange interesser, og derfor kan vi ikke tillade os at fare frem uden at vide præcis hvad vi gør. Vi vil også gerne kunne kommunikere med diverse aktører i fremtiden :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:23

Hej Anne

Hvad har FDIH reelt gjort for at gøre opmærksom på problemet over for jeres medlemmer.

Har I sendt nyhedsmails ud om det?

Hvilke initiativer har I taget?

Svaret må du gerne beskrive som en kronologisk, dateret liste.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 3. Sep 10
Skrevet kl. 11:31

Hej Christian,

Jeg kan kun opfordre dig til at tilmelde dig vores nyhedsmail, så kan du følge lidt med i, hvad vi går og laver :)

Vi gik i dialog med Postdanmark nærmest det sekund, vi modtog besked fra Helle, og sagen har høj prioritet.

Jeg vil gerne understrege én gang for alle, at vi altså ikke har nogen indflydelse på Postdanmarks priser og forretningsmodeller. Vores fokus ligger dér, hvor vi KAN gøre en forskel, og det er på postliberaliseringsområdet. Der ligger adskillige høringssvar tilgægelige på vores hjemmeside, hvis du vil have datoer på :)

VH Anne

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:47

Hej Anne

Er nu tilmeldt.

Kan intet finde på hjemmesiden om det.

Har også søgt efter "høringssvar" i jeres interne søgefunktion uden resultat.

Kan du poste linkene til høringssvarene her?

Venlig hilsen,

Christian 

Side 29 ud af 46 (460 indlæg)