Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 22 ud af 46 (460 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

MSP..:

Var det ikke en ide at vi mindre webhandlende organiserede os og på den måde indhentede et ordenligt tilbud på pakkelogistik?

GLS har et system som de kalder GLS pakkeshop og det virker ganske udemærket problemet er med er at efterhånder bruger samme politik som Postdk. 
De er billige indtil de har fået folk indenfor når man så har fået tingene til at kører så skruer de på prisen.

Mon ikke man kunne indhente nogle fornuftige priser hvis man sagde man kom med 200.000 pakker årligt fordelt på 100 forretninger?

 

Det forslag var en separat tråd værd !


En "indkøbsforening" for webshops ! ..... kunne have interessant perspektiv på mange andre områder

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har netop haft en nærdødsoplevelse, da jeg satte mig ind i de nye volumenpriser på privatpakker som Post Danmark har disket op med... en pakke som måler 50x50x50 cm kommer til at koste 200 kr at sende - også selvom der blot er en fjer i....

Så nu overvejer jeg hvad søren der så skal ske - for det vil kunderne jo ikke betale...

Har du overvejet eller bestemt dig for om du vil ændre noget? og evt hvordan? Og hvordan vil dine nye leveringspriser blive ud til kunderne?

Tak for et fedt indlæg, og alt snakken om medie halløj - håber et af dem vil tage sagen op, og køre det igennem... har du prøvet og kontakte basta, eller rabatten, eller hvad de forskellig forbruger programmer hedder?

Men et lille indspil, hvis du gerne vil skifte til en anden leverandør for måske at løse dine problemer - det kunne være DHL, jeg ved ikke om deres priser er blevet dyre igennem årene, men da jeg drev trendfighter.dk brugte vi DHL, og de kunne komme med rigtig gode priser til os - du kan se mit tidligere indlæg her : http://www.amino.dk/forums/t/66051.aspx jeg er dog ikke ejer af trendfighter i dag, så ved ikke om der er sket ændringer i strukturen siden da. 

Men sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med, så søtter jeg gerne din sag på den ene eller anden måde.

Hilsen

Martin Leinstein

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I'm game!!

 

Kh Katinka

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med en underskrift samling fra flere webshops

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Helle - du er velkkommen til at sende ham videre til mig, så kan han se, hvordan vi pakker dyner og hvor meget det vil koste nu! De vejer ingenting, men sendes alle i store kasser, og umiddelbart vil en forsendelse koste fra 300 kr og op for at få sendt en dyne fremover! Bare ikke holdbart...og er hel med på at flytte transporten til Tyskland, hvis vi kan få organiseret en fornuftig løsning. Mvh Pernille, Seng & Bad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne - jeg har dog hørt dårligt om bring.dk fra Helsemin, som netop har droppet dem som leverandør efter mange klager, forsinkelser - og de er nu gået tilbage til PD. Har du nogen erfaring med dem endnu ?

 Med venlig hilsen
Pernille

Fra Kolding
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det forstemmende og aldeles uanstændigt af Post Danmark. Heldigvis er der ikke totale monopoltilstande i den lille andedam. Hvis du kan bruge GLS som pakkekurer i stedet kan du via dette link se deres priser http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/520004_-pakke-shop-priser.htm

Jeg har ikke sat mig nærmere ind i deres forretningsvilkår, men kan se at selv den største pakke med en maks vægt på 20kg koster kr. 135 sendt indenfor DK. 

Så opfylder de dine behov er det da vist værd at undersøge nærmere.

 

Hilsen

Thomas

Fra Kolding
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se et par indlæg længere oppe også nævner GLS som en mulighed Big Smile

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon ikke PostDanmark bruger for mange penge på at investere i sorteringsrobotter, post-selv-maskiner, døgnpost m.m.? Det er spørgsmålet, om de penge overhovedet bliver brugt fornuftigt. Men måske de har samme holdning som Nets/PBS, som mener, at de leverer et luksusprodukt, som gerne må koste 8 gange mere end i andre lande. Får PostDanmark egentlig betaling for de pakker og breve, som f.eks. kommer fra England, eller deler de det ud helt gratis? Det må være på tide, at nogen ryster posen og kommer med et nyt omdelingskoncept. Kunne renovationsselskaberne ikke gå ind i pakkebranchen? De besøger alligevel allerede alle adresser, og så kunne de måske tømme skraldespande 3 gange om ugen og samtidig klare pakker og breve. Så skal de heller ikke slæbe rundt på helt så tunge skraldespande, så de ikke bliver slidt så hurtigt ned. Det ville også give en god grøn profil, hvis hver husstand kun skal have 3 "servicebesøg" om ugen i stedet for 6-7 stykker.
Side 22 ud af 46 (460 indlæg)