Jeg overvejer stærkt at sælge hjemmesiden ecigaretten.dk. Jeg søger derfor nogle interessede og nogle bud på webshoppen. Produktet Webshoppen forhandler e-cigaretter som er et nyt og sundere alternativ til rygning. Webshoppen er baseret på prestashop og nuværende varelager er så småt ved at være udtømt. En e-cigaret består af 3 dele: - Et batteri med et LED - En atomizer - Et mundstykke som indeholder et stykke vat med e-væske. Profitten ved salg af produkter ligger på ca. 200 %. Fremtidsudsigten for produktet ser lys ud, de fleste kender ikke til e-cigaretten, men den bliver opfattet som det bedste alternativ, grundet den visuelle oplevelse og fornemmelsen af røg Den er heller ikke indbefattet af rygeloven, og det i sig selv gør den meget attraktiv. Virksomheden, markedsføring, og økonomi Virksomheden har været aktiv i ca. et halvt år. Grundet fokus på andre ting har den dog ikke været passet helt som den skulle, der har været perioder hvor der ikke har været varer på shoppen, det har påvirket salg en smule. Heldigvis har jeg forsøgt at yde den bedste service jeg kunne og det har afspejlet sig på blandt andet trustpilot hvor der er gode anmeldelser. Etableret på forummet ecig-forum.dk med sit eget underforum, hvor man kan poste nyheder med mere.Domænet ecigaretten.dk er i den gode ende, og det har lagt mellem nr 6 og nr 9 på nøgle ordet "e-cigaret" på google. Den modtager mellem 30 - 50 besøgende hver dag, størstedelen er unikke. Omsætningen har grundet varierende varelager lagt mellem 2000 og 5000 i måneden. December var en god månede med varelager og der omsatte den for 5500 kr ca, her af lidt over halvdelen profit. Den har ikke CVR da den ikke har omsat for 55.000 endnu. Regnskaberne er der ikke helt styr på. Min første virksomhed med udgående betalinger til varelager osv, så det har været lidt bøvlet. Shoppen har haft mellem 75 og 85 odre af varierende størrelse. Den totale omsætning ligger på omkring 20.000. Der er andre danske konkurrenter på markedet, men webshoppen skiller sig klart ud som den med det mest proffesionelle udseende og klassiske stil. Få reklamationer kun 2 - 4, leverandøren dækker alle reklamationer. Pontentiale Vedkommende der køber den har mulighed for at få en relativt stabil indtægt med godt potentiale. En udvidelse i e-cigaret udvalget til 3 - 4 modeller vil muligvis øge omsætningen betydeligt. Hvis varelageret altid er i orden, vil denne forretning have rigtigt godt potentiale. Grundlaget er lagt, og webshoppen har et godt omdømme. Samtidig tror jeg at der vil ske en stor stigning i salget af e-cigarreter i løbet af de næste år. DEtte er helt sikkert kun begyndelsen på e-cigaretter! Vedkommende som køber den skal afsætte tid til at analysere markedet, i sær hvad angår modeller. Jeg håber at kunne finde en som vil give den det opmærksomhed jeg ikke har kunne give den, der skal lægges noget tid i branding strategi. Skriv en PM for mere info! Ingen umiddelbar mindstepris men forventer seriøse bud.
|
Shoppen er stadig ikke solgt. Et spørgsmål der blivet stillet var om man selv skulle have varelager:
Som udgangspunkt ja. Man skal selv købe vare fra leverandøren og sende det til kunden, men da modellerne på e-cigaretter oftest går igen, vil der godt kunne findes en dropshipping løsning.