Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Keywords med bred målgruppe (fitness)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO dudes,

Hvordan vælger i Keywords når man har 20-25 produkter der henvender sig til alle dele af fitnessverdenen, når man ikke har budget til at ranke på de grundlæggende ord som Fitness og Træning.

Produkteksempler: Træningskort til soldater, gravide, træning med håndvægte, brandmænd, på legepladsen, core træning og træning til pensionister.

Og er det ikke svært at ranke på alle relevante ord som "træning for gravide, træning for pensionister, træning med håndvægte og træning for børn?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:42

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Når du siger du ikke har budget til at ranke på de generelle ord, hvad mener du så helt præcis? Har du ikke råd til linkbuilding, adwords eller hvilken del er det?

Personligt ville jeg ikke lade mig begrænse og vælge keywords fra i mine tekster fordi "dem er der nok andre der har 'taget' før mig".  Så længe det "alt indhold" er indenfor samme hoved-område, så burde der ikke være noget i vejen for at lave flere sider der har fokus på hvert sit del-område.

Så hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt er det et spørgsmål om at lave nok undersider og bruge den tid det tager at lave noget linkbuilding der kan booste hvert område.

Hvis jeg svarer på noget helt andet end dit spørgsmål må du stoppe mig :-)

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen Nick,

Og mange tak for dit svar.

Det jeg mente med budget var, at jeg ikke har råd til at ranke godt på ord som fitness og træning, udfra hypotesen om,at virksomheder som Stadium, Sportsmaster og andre har enorme budgetter til at hyre professionelle seo-drenge og modificere hver eneste lille stykke kode på deres sider.

Dermed er jeg tvunget til at fokusere på nogle dårligere keywords, eller nogle longtailed keywords (Ret mig hvis jeg tager fejl). Og her løber jeg ind i et problem. Mine produkter er spredt enormt meget ud indenfor samme gruppe (fitness). Fx har jeg et produkt som er målrettet gravide der vil holde sig i form, folk der vil søge ind til militæret og træning for børn. Problemet er, at jeg hvert af disse produkter løber ind i en massiv konkurrence, fra websider som har disse ord, fx gravid træning, som deres eneste fokuspunkt!

Jeg ved at jeg ser SEO meget sort og hvidt, men det skyldes alene at jeg ikke har forstand på det!

En taktik er jo at sige F**k det og gå efter et keyword som "træning". Der kan jeg måske komme i top 15. Samtidig har jeg vil indhold som handler om træning for gravide. Hvis jeg en dag er så heldig at der er en der søger på "gravid træning" så kommer jeg pludselig i top 10 eller 5, da jeg kan udnytte syngergien mellem mine to keywords.

Er dette muligt? I givet fald er det vel en god ide at gå allin på et bedre keyword, selvom man aldrig vil få noget nævneværdig trafik, men alene udfra tesen om, at folk vil kombinere det med et af de andre ord, som anvendes ofte på siden?

På forhand tak - Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 20:36

Hej Tue

Der kan være flere gode grunde til at vælge long tail keywords, da man ofte har muligheden for at få resultater temlig hurtigt, modsat mere konkurrenceprægede søgeord, der tagere længere tid at opnå. Som du sikkert ved, er tid lig med penge. Derfor vil mange opleve, at det vil være en god løsning at fokusere på long tail keywords, i mere eller mindre grad.

Man skal selvfølgelig være opmærksom på, at der nu også er brugere der søger på de udtryk som der optimeres hen imod. 3 ud af 4 af dine søgesætninger som du skrev tidligere, vil du relativt hurtigt kunne opnå gode placeringer på. (her snakker vi top 3 placeringer), så der er bestemt muligheder forude.

Når jeg arbejder med SEO for en kunde, med et begrænset budget, bliver der ofte tale om en blanding af optimering målrettet nøgleord som er billige samt hurtige at optimere hen imod, samt andre nøgleord der er mere konkurrenceprægede og dermed dyere at opnå.

Man kan sige at frøene sås til de eftertragtede nøgleord, med mulighed for senere hen at tilsætte gødning i form af mere arbejde målrettet nøgleordet, så man til sidst kan høste gevinsten. I mellemtiden vil tiden arbejde for nøgleordene helt automatisk, og den resterende del af optimeringen skulle gerne være med til at skabe grundlag for mere kapital, så der kan satses mere på de eftertragtede søgeord.

/ Emil Blücher

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)