Hej, Jeg er ejer af en pointside der efterhånden har 1½ år på bagen. Det går som sådan udemærket, men er kommet til det punkt, hvor jeg godt kunne tænke mig, at der kom lidt flere brugere til siden, selvfølgelig helst aktive brugere. Der kommer jævnligt nye brugeroprettelser, men desværre sker det for ofte, at der ikke sker mere end som så. Der ligger selvfølgelig nok lidt af det i det, at brugerne måske ikke er 100% sikre på, hvad pointsider faktisk handler om, eller synes det virker for uoverskueligt f.eks. at skulle svare på spørgeskemaer mv. for engang at have point nok til at kunne shoppe for. Jeg mener dog at min pointside på dette område skiller sig ud fra andre lignende sider, idet brugerne på pointsiden ikke skal bruge specielt lang tid før de har nok point til allerede at kunne handle - dette synes at være et svært budskab at få ud. Der har været skrevet lidt omkring herinde, at pointsider ikke er så populære længere, hvilket nok også bunder ud som grund for, at mange pointsider efterhånden er lukket ned. Det synes jeg kan ses som både positivt og negativt, i og med, at jo færre pointsider der findes, des lettere er det at bryde ind på markedet - altså der er færre konkurrerende sider. Negativt vil være, at markedet er mættet for brugere af den slags hjemmesider - de har opgivet på baggrund af erfaringer fra andre sider og dermed slet ikke nærer interessen for det længere. Trods dette, så er jeg stadig i håb om at jeg kan bringe min pointside mere frem på nettet end den allerede er. Ligger allerede i top eller på 1-2 side på Google på flere relevante søgeord, hvilket kun synes at være positivt, i og med, at jeg kan se, det driver nogen trafik. Men som tidligere nævnt, så ønsker jeg at siden skal danne rammen om flere brugere, men markedsføringen synes svær at gennemskue. Har oprettet et partnerprogram via Partner-ads, hvilket desværre ikke driver den trafik jeg havde håbet. Har ligeledes forsøgt med både AdWords samt Facebook, men finder det næsten for dyrt (Oplever klikpriser på mellem 3-6 kroner). Der er forsøgt med omtale på diverse blogs, sider og forums, samt at siden er tilmeldt forskellige linkkataloger. Det hjælper det hele, men selvfølgelig ønsker man altid at det skal gå bedre. Der er rigtig mange herinde, der kender godt til markedsføring, og jeg er ofte læser af jeres indlæg. Derfor håber jeg med dette indlæg, at der er nogle af jer, der kan anbefale eller hjælpe med, at bringe min drøm om flere brugere ud i verden. Skulle du være ejer af en hjemmeside med god trafik, hvor det kunne virke relevant at annoncere for en pointside, eller udsender nyhedsbrev med god klikfrekvens, hører jeg bestemt også gerne fra dig omkring muligheder for et samarbejde. Slutteligt kan jeg fortælle lidt omkring pointsiden. Har bygget siden ud fra, at have et unikt design, spammer ikke brugerne med nyhedsbreve hele tiden men udsender lidt sporadisk med cirka 3-4 ugers mellemrum. Shoppen på pointsiden indeholder udelukkende mærkevarer fra brands flest kender til, til priser der synes at være tilnærmelige for point. Der ud over er der gavekort samt en outlet sektion hvor brugerne tilbydes mærkevarer til meget attraktive priser. Der gives hurtig support til brugere der henvender sig og jeg forsøger, så vidt muligt, at opretholde et vist kvalitetsniveau med at falske oprettelser slettes fra systemet. Hellere kvalitet fremfor kvantitet er hvad jeg går efter. Ønsker ikke at blive omtalt som værende en pointside der ikke opretholder en god service overfor medlemmerne på siden. Håber at høre fra jer derude bag skærmen - eller foran skærmen, hvad man nu lige siger :o) Ha´ en god dag. |
Hej Allan
P.t. giver du kun 0,20 kr. ex.moms pr. klik via Partner-ads.
Jeg vil anbefale dig at sætte denne sats op, da det vil give dig flere besøgende :-)
Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads