Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger stadig en programmør til et seriøst projekt

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Ingeberg:

Hvor tit ser man en programmør (hvor tids helte?) spørge efter noget grafik eller salgshjælp?

He he det kunne være man skulle prøve men hva jeg har ikke tid til flere kunder og med 100% kundetilfredshed tror jeg ikke der bliver tid i min kalender foreløbigt. Sad

Vincent i stedet for at komme med et langt surt opstød omkring hvorfor programøre ikke gider den slags opgaver så vil jeg opfordre dig til at læse det blogindlæg jeg lavede på min egen blog efter jeg havde denne diskussion sidst. http://blog-asger.frounberg.dk/#post9 Helt konkret er der 10 gode råd fra en programmør til en i din situation. Når du bestemmer dig for at leve op til dem og jeg kan se det så ville jeg overveje et samarbejde hvis jeg ellers kan lide ideen og det tror jeg også andre programøre ville blive fristet til. Du ville i hvert fald have meget større chancer for at blive opfattet som seriøs.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:14

Var det ikke en ide at være mere seriøs selv, i stedet for at søge seriøse programmøre?

Jeg skrev at du skulle smide en PB,men det gør du jo ikke en gang. Kan se du har skrevet herinde på emnet. Så du har været der...

Held og lykke i fremtiden med dit unikke koncept.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 16:47

Amino minder nogle gange lidt om Den Blå Avis når man vil sælge noget. Folk vil snakke for meget. Har jeg fanget din interesse, kanon, så lad os tale videre. No harm done. Hvis ikke, så har du for meget tid hvis du svarer på alt muligt andet.

I må regne med, at når jeg er så kortfattet som jeg er, er det fordi jeg ikke vil høre alle mulige råd osv. Jeg har lavet forretning flere gange og har endda det nu. 

Jeg er sikker på, at jeg har så stærk en idé, at når jeg indgår samarbejde med en person, vil han denne se potentialet og hellere end gerne leve af spaghetti og ketchup i nogle mdr for derefter at leve af Dom P og kaviar. Det var overdrevet, men overdrivelse fremmer forståelse (læs; herinde fremmer det åbenbart forståelse)...

Rasmus; jeg er ikke helt indforstået med din video blog, men jeg respekterer det. Hvis du siger, at du er den målgruppe jeg søger, skal vi måske tage en videre dialog. Har du nogle referencer? 

kim: Rolig, bare fordi jeg ikke sidder ved keyboardet konstant. Amino er jo ikke det eneste sted at lede i verden, jeg har skam følehornene ude mange steder i øjeblikket. Hvad med at du selv sendte en PB. Kunne også virke seriøst. 

mvh vincent

Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 16:52

I øvrigt, Kim. "Smid mig en PB med mere info om det?".... 

Ved du noget om retorik og det signal du sender, når du skriver på den måde? 

Hvis du hed Bill Gates havde jeg måske skrevet til dig. 

Mvh

Vincent

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:13

Du skriver Amino ikke er det eneste sted i verden, men alligevel har du tid til at svare indlæget, men ikke smide en PB.

Fair nok du ikke mener at en som har programmeret i snart 7 år er god nok til at bruge 2 minutter af din tid, men dem som kommer med konstruktiv kritik og på ingen måde faktisk viser interesse i at være med kan du godt svare :)

Ville det være så svært at skrive 2 korte linjer med hvilken type programmering du søger og hvad projektet er.

vjm1101:

I øvrigt, Kim. "Smid mig en PB med mere info om det?".... 

Ved du noget om retorik og det signal du sender, når du skriver på den måde? 

Hvis du hed Bill Gates havde jeg måske skrevet til dig. 

Mvh

Vincent

Retorik... Det var et fint ord... Måske skulle du bruge flere af dem for at overbevise programmøre om at arbejde gratis?

Du søger en programmør som du vil have til at arbejde gratis for et koncept du ikke vil fortælle noget om (viser du jo ved ikke at sende den simple PB med 2 linjers info, som du sikkert allerede har skrevet)

og Wow.. nu blev jeg helt ked af det... Du synes ikke jeg er god nok til at få info på grund af mit navn. 

Gider ikke bruge mere tid på det her indlæg.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

vjm1101:

Amino minder nogle gange lidt om Den Blå Avis når man vil sælge noget. Folk vil snakke for meget. Har jeg fanget din interesse, kanon, så lad os tale videre. No harm done. Hvis ikke, så har du for meget tid hvis du svarer på alt muligt andet.

Men du har jo indet sagt om hvad du saelger, hvilket vist er det du ikke forstaar. Det eneste du har at saelge er dig selv*, og og det eneste du har signaleret indtil nu er "Jeg ved ingenting om software udvikling og project styring"

*Du vil maaske sige at du har dit project at saelge men det har ikke rigtigt nogle vaerdi fordi success for projected afhaenger af de medvirkende personer(Altsaa primaert dig) ikke af hvad projected handler om som saadan.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

det jeg forestillede mig da jeg lavede oplægget var følgende: 

1:Jeg skriver at jeg har en ide og jeg skal bruge en dygtig programmør.

2: en programmør som selv mener at hun/hun er dygtig skriver tilbage med referencer

3: jeg svarer den/dem som jeg synes virker "bedst"og DERfra finder vi ud af resten. Om et samarbejde ville være interessant. 

Jeg er åbenbart hheeeelt galt på den.

Og nej, retorik er et ganske almindeligt ord som alle burde kende. Der findes også en uddannelse i retorik, så lærte du også noget nyt, Kim.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 17:42

vjm1101:

det jeg forestillede mig da jeg lavede oplægget var følgende: 

1:Jeg skriver at jeg har en ide og jeg skal bruge en dygtig programmør.

2: en programmør som selv mener at hun/hun er dygtig skriver tilbage med referencer

3: jeg svarer den/dem som jeg synes virker "bedst"og DERfra finder vi ud af resten. Om et samarbejde ville være interessant. 

Jeg er åbenbart hheeeelt galt på den.

Det er en glimrende plan hvis du har penge til at betale loen. Men hele problemet er jo at det har du ikke.

Proev at se problemet fra din programørs synspunkt. Det du beder om er realt en investering paa over 100.000 kroner i form af manglende indtjaening*.

Saa hvis vi skal goere dig noget haab om at faa mig** til at tage jobbet, skal du overbevise mig om at du er i stand til at lever vaerdi svarende til min investering. Og det er den del du mangler. Hvilket erfaring og viden har du, som goer at jeg ikke bare taber 100.000 paa at lave projected som saa aldrig rigtigt bliver til noget, fordi du ikke kunne lave din del?

*Altsaa de 100.000 kroner jeg kunne have tjaent hvis jeg havde taget almindeligt betalt kontrakt arbejde i stedet.

** Ikke mig personligt, jeg er allerede i fuld gang med et "Vi har ingen penge, men vi ved hvad vi laver project"

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:25

Det jeg synes er sjovt dem som har en åh-så god idé (og det betvivler jeg skam ikke, at du har, Vincent) er, at de som regel slet ikke er villige til at løbe en risiko. De smider en idé i puljen, men en programmør skal så upfront lægge arbejde i puljen for xx antal tusinde kroner med en enorm risiko - typisk mod at få op til halvdelen af projektet. Det er altsammen meget flot, men HVIS den idé virkelig er så god, hvorfor så ikke skaffe noget kapital og betale udvikleren? Hvem gider at spare f.eks. 50k kr. mod at miste halvdelen af det overskud som man jo forventer skulle blive så stort?

Hvis jeg indgår en aftale med stor risiko, så forventer jeg da, at min tid bliver "forrentet" højt. Hvis chancen for at projektet lykkes er 20 pct., så skal jeg min. have min normale timepris gange 5 hjem på sigt. Den "rente" er alt andet lige højere end den, personen med idéen ville kunne få f.eks. et lån for.

I bund og grund tror jeg at det handler om manglende risikovillighed og en erkendelse af, at ens idé måske ikke er så god igen.

Jeg vil anbefale dig, Vincent, at starte forfra hvor du beskriver, hvad du selv kan bidrage med til projektet. Fordi hvis du kan finde nogle partnere og jeres kompetencer tilsammen kan dække projektet 100%, så er denne afregningsform jo en meget god måde at gøre tingene på. Men det kræver altså, at du sælger dig og projektet bedre.

God jagt og god weekend.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Martin Hegelund Møller:

I bund og grund tror jeg at det handler om manglende risikovillighed og en erkendelse af, at ens idé måske ikke er så god igen.

Jeg vil anbefale dig, Vincent, at starte forfra hvor du beskriver, hvad du selv kan bidrage med til projektet. Fordi hvis du kan finde nogle partnere og jeres kompetencer tilsammen kan dække projektet 100%, så er denne afregningsform jo en meget god måde at gøre tingene på. Men det kræver altså, at du sælger dig og projektet bedre.

God jagt og god weekend.

Jeg er helt enig!

Beskriv din idé rigtigt godt. Og så få nogle tilbud rundt omkring, fx hos nogle som mig selv, som lever af outsourcing, hvor man får meget for pengene. Når du så har det hele beskrevet, og indhentet nogle tilbud og udvalgt de 2 bedste, så book et møde med Nordea, danske bank etc. Og spørg dem om de tror på idéen. Og eventuelt, at du tænker på at finde dig en partner til at eje den ene halvdel af selskabet.

Find så din partner med stor omhu, og ikke bare fordi "han kan programmere" and wtf?? Man skal vælge sin virksomhedspartner med stor vægt på om man passer sammen, om man har de samme visioner og ambitioner. Jeg har været med i M A N G E projekter som ikke er blevet til noget, hvor jeg har ejet halvdelen - kun éen af dem har overlevet og er liiiiige ved at blive til noget - og det er nemlig et samarbejde der ikke kun er opstået pga mine egenskaber som udvikler men grundet at vi arbejder godt sammen.

At finde en udvikler er nemt! Jeg kan finde dig imellem 2-10 i Indien, Pakistan eller på Filippinerne som kan starte imorgen for små penge! Det er alt det uden om der er vigtigt.

Overvej med det samme at stifte et selskab med din partner, så alt det er på plads, naturligvis indgå en kontrakt om intressanterne, anparterne eller aktierne - og så stift en bestyrelse af impulsive og kritiske mennesker, så man har nogle at forsøge at imponere, og som kan sparke en i r*v**, så man kommer i den rigtige retning - alle har svage punkter, og Microsoft ville aldrig være en af verdens førende IT-virksomheder, hvis ikke det bestod af SAMARBEJDE.

:-) God weekend! :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)