Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger stadig en programmør til et seriøst projekt

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Mit navn er Vincent, jeg læser økonomi på Københavns Universitet. 

Jeg har en ide til et unikt online koncept og jeg søger (stadig) en eller flere programmører, som vil have del i projektet og realisere sitet. 

Jeg leder efter dybt seriøse programmører med referencer. Hvis du er heftig til at programmere og vil være med på et projekt med udsigt til enorm potentiale, så kontakt mig venligst. 

Mvh

Vincent

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 02:06
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:29

Smid mig en PB med info om det.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 05:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

vjm1101:

Hej. 

Mit navn er Vincent, jeg læser økonomi på Københavns Universitet. 

Jeg har en ide til et unikt online koncept og jeg søger (stadig) en eller flere programmører, som vil have del i projektet og realisere sitet. 

Jeg leder efter dybt seriøse programmører med referencer. Hvis du er heftig til at programmere og vil være med på et projekt med udsigt til enorm potentiale, så kontakt mig venligst. 

Mvh

Vincent

Hej Vincent.

Du vil gerne have kontakt til seriøse programmører der skal lave noget gratis for dig mod at få andele i dit projekt er det korrekt forstået?

Et par spørgsmål:

- Hvad er det du bidrager med ud over idéen?

- Vil programmøren blive betalt undervejs (har du fx. venture kapital) eller skal han arbejde gratis og leve af spaghetti med ketchup

- Hvorfor skulle en udvikler (som fx. undertegnede) sige nej tak til 100K om måneden (som jeg typisk fakturerer når jeg bliver nødt til at arbejde) og istedet komme og arbejde for dig?

Hvis du ønkser noget fra os, bliver du nødt til at sælge din vare bedre. Bare et godt venligt råd.

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:16

Ramus og Rober; Jeg skriver jo "en eller flere programmører som vil have del i projekte....". Med det mener jeg, at få en procentdel af sitets værdi. Dvs blive medejer. Det vil jeg mene, er en meget fair og helt standard procedure. 

Rasmus: de der "sjove" kommentarer magter jeg ikke engang at svare på. Det handler om at sætte et møde på benene høre ideen, tro på den som jeg gør og så vil du tilsidesætte alt hvad du ellers har. 

mvh vincent

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:29

vjm1101:

Med det mener jeg, at få en procentdel af sitets værdi. Dvs blive medejer. Det vil jeg mene, er en meget fair og helt standard procedure. 

Hvor stor en andel giver du til programmøren? Du skal regne med at mange programmører ikke er interesseret i at lave andres ideer med mindre at det bliver betalt for det. De er en resource lige så meget som den håndværker du hyrer til at lave dit nye køkken. Du kan ikke hvis du havde en restaurant få en håndværker til at sætte nyt køkken op mod %'er af omsætningen. 

Mange gange er det bedre at finde nogle penge og så betale en programmør for at lave det du skal have lavet. Så vil du helt sikkert få et bedre resultat.

Hvis du stadig står fast på det så foretag følgende regnestykke:

Programmøren får 200 kr i timen. Han arbejder 4 timer om dagen (resten af tiden sælger han til andre der betaler). Han arbejder 5 dage om ugen og 4 uger om måneden. Det giver en pris på 16.000 på en måned. Hvis vi siger at det tager ham 3 måneder at lave så er hans andel kr. 48.000.

Da I er flere så lad os for nemhedens skyld sige at han får 25% af det istedet for penge. Dette betyder at når programmøren er færdig så skal jeres site have en værdi på mindst kr. 192.000.

Jeg siger ikke at I ikke kan finde programmører som vil gøre det, jeg siger blot at det ikke er den optimale måde.. Har selv siddet i et projekt der gik fra betalt til %.... og det kører ikke noget nu.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 10:29

Hej Vincent,

Rasmus' "sjove" kommentarer, er sådan set helt fair. Du har endnu ikke svaret på, hvad det er du skal bidrage med udover en ide, for at få ejerskab i et stykke arbejde, du ønsker en anden skal udføre.

Det er helt rimeligt at få svar på upfront, om der er tale om lønnet arbejde, eller om det skal være gratis-arbejde. Hvis det skal være gratis-arbejde, så skal du simpelthen sælge ideen bedre og evt. spille ud med at du f.eks. forventer en minimal del af indtjeningen. Der er i hvert fald én om dagen, som har en ide, de ønsker udviklet her på amino - for så ikke at tale om dem, som udviklere møder andre steder med samme ønske.

Nu skriver du, at du læser økonomi. Så kan du prøve sammenligne situationen med, at du og en anden sammen laver en regnskabsvirksomhed, hvor den anden har fortalt dig, at det er en god ide, og i så deler overskuddet uden din partner ellers bidrager med noget. Lyder det som en god ide?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vjm1101:

Ramus og Rober; Jeg skriver jo "en eller flere programmører som vil have del i projekte....". Med det mener jeg, at få en procentdel af sitets værdi. Dvs blive medejer. Det vil jeg mene, er en meget fair og helt standard procedure. 

Rasmus: de der "sjove" kommentarer magter jeg ikke engang at svare på. Det handler om at sætte et møde på benene høre ideen, tro på den som jeg gør og så vil du tilsidesætte alt hvad du ellers har. 

Der er skam ingen "sjove" kommentarer, tvært imod. Jeg er præcist målgruppen for din forespørgelse. Pt arbejder jeg kun halvdelen af året, den anden halvdel bruger jeg på at søsætte idéer. 

Jeg har faktisk før brugt denne tid til at arbejde på andres idéer for en andel. Oven i dette er jeg faktisk også ret dygtig, har ledelses- og systemarkitekterfaring på 20+ mill. projekter..

Dvs at jeg præcist er målgruppen for din forespørgelse!

Nu er det bare så'n at der kommer en masse af denne slags indlæg på Amino og typisk tror vedkommende der skriver indlægget at vi udviklere ikke selv kan få idéer. Jeg får selv de først 10 idéer om dagen! 

Næste udfordring er så at den der poster indlægget tror at vi udviklere så bare smider alt hvad vi har i hænderne for at forfølge en ide der ikke er penge i nu og her. Det betyder at de fleste (jeg er i en heldig situation at jeg har meget tid til at "lege") enten skal sulte eller bruge sine nætter på at "hjælpe dig".

Jeg har skrevet det (og brugt min dyrbare tid) på at hjælpe dig i den rigtige retning. Og husk også at så'n een som mig er din målgruppe, så du behøver ikke lyde super træt af mig allerede. Det kan godt være at jeg ikke bider på krogen, men det kunne jo være at dit svar til mig også afskrækkede andre.

Til sidst vil jeg dele min holdning til idéer med dig. Det er desværre på engelsk, men jeg tror du forstår meningen:

http://my4hours.com/good-ideas-vs-bad-ideas

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:08

Rasmus Lindgren:

Jeg måtte jo lige knibe en tåre over den video. Mr Thorborg på engelsk?

Men som stifteren af denne portal jo også tordner om igen og igen - ideer er bare ideer - og ideer er så uendelig en lille del af en reel forretning. Det er eksekveringen som trækker tænder.

Min egen grund til at jeg er på amino...surprice surprice. JEG HAR EN IDE! Min plan er dog at skrave noget kapital sammen via det freelance arbejde jeg kan gafle rundt omkring. Hive en programmør i trøjen, smide de penge jeg har samlet sammen for at vise jeg tror på ideen, og tigge om et samarbejde ( da jeg ikke kan skrave nok penge sammen på denne måde). Selv vil jeg smide de 11års erfaring som farveladedreng og UX'er fra store offentlige portaler og internationale sportsmærker...samt selvfølgelig hele den IA og gfx der er skabt til projektet - og til sidst er der jo selve ideen som alle disse timer skal smides omkring.

Nu fortabte jeg mig vist lidt i min egen plan - beklager. Men forstå mig ret, vi er alle på dette site af en grund, mange har som grund at de vil hente tips og råd fra de gamle rotter som allerede HAR krydset grænsen til selvstændig. Mens andre leder efter nogle de kan overbevise om deres ide og dermed få "gratis" hjælp mod under 10% ejerskab.

Hvor tit ser man en programmør (hvor tids helte?) spørge efter noget grafik eller salgshjælp? der vil være en skov af hænder som vil hjælpe!! da de alle vil håbe på hjælp den anden vej. For ja de fleste ideer herinde drejer sig om internettet som jeg ser det. sjældent man støder på folk der vil lave en butik eller noget?

dbh

Jakob

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:40
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)