Ramus og Rober; Jeg skriver jo "en eller flere programmører som vil have del i projekte....". Med det mener jeg, at få en procentdel af sitets værdi. Dvs blive medejer. Det vil jeg mene, er en meget fair og helt standard procedure.
Rasmus: de der "sjove" kommentarer magter jeg ikke engang at svare på. Det handler om at sætte et møde på benene høre ideen, tro på den som jeg gør og så vil du tilsidesætte alt hvad du ellers har.
Der er skam ingen "sjove" kommentarer, tvært imod. Jeg er præcist målgruppen for din forespørgelse. Pt arbejder jeg kun halvdelen af året, den anden halvdel bruger jeg på at søsætte idéer.
Jeg har faktisk før brugt denne tid til at arbejde på andres idéer for en andel. Oven i dette er jeg faktisk også ret dygtig, har ledelses- og systemarkitekterfaring på 20+ mill. projekter..
Dvs at jeg præcist er målgruppen for din forespørgelse!
Nu er det bare så'n at der kommer en masse af denne slags indlæg på Amino og typisk tror vedkommende der skriver indlægget at vi udviklere ikke selv kan få idéer. Jeg får selv de først 10 idéer om dagen!
Næste udfordring er så at den der poster indlægget tror at vi udviklere så bare smider alt hvad vi har i hænderne for at forfølge en ide der ikke er penge i nu og her. Det betyder at de fleste (jeg er i en heldig situation at jeg har meget tid til at "lege") enten skal sulte eller bruge sine nætter på at "hjælpe dig".
Jeg har skrevet det (og brugt min dyrbare tid) på at hjælpe dig i den rigtige retning. Og husk også at så'n een som mig er din målgruppe, så du behøver ikke lyde super træt af mig allerede. Det kan godt være at jeg ikke bider på krogen, men det kunne jo være at dit svar til mig også afskrækkede andre.
Til sidst vil jeg dele min holdning til idéer med dig. Det er desværre på engelsk, men jeg tror du forstår meningen:
http://my4hours.com/good-ideas-vs-bad-ideas