|
Min erfaring er at , som tidligere nævnt, coaches der har haft modet til at se ind i sin dybeste egen angst, og sat system i de mekanismer der på den ene side driver og på den anden side kan afmontere et menneske fra dets egne kompentencer, er det menneske man har lyst til skal coache en.
Det er derfor man i østlige religioner påfører sig selv frivillig askese, frivillig smerte. For at få indsigt og igennem indsigten at blive forløst fra sin angst, og til sidst stå som en "fri" mand med alle muligheder åbne.
At stå med alle muligheder åbne er endemålet for enhver coach hos hans klient.
Man kan lære alle ordene og sige de rigtige ting, men er det ikke erfaret igennem ens egen krop, hvilken angst din klient går igennem, vil du ikke kunne nå igennem. Man vil kunne nå til " Nå ja det jeg godt se, det lyder rigtigt" niveauet. Og man kan sammen være glade for at man kan "se" noget. Men en ting er at kunne se et problem og identificerer det. En anden ting er at have modet til at træde igennem sin egen angst for fiasko og succes.
Derfor vil folk der oprigtigt vil få noget oprigtigt ud af coaching være folk der har beskæftiget sig med lignende emner i årevis (psykologi og anden personlig udvikling ),ELLER folk der er SÅ langt ude emotionelt, økonomisk og fysisk, at de ikke ser anden udvej , endat se sin dybeste angts direkte i øjnene og vide at det bare var din ven, der ville lære dig noget.
Jeg taler garanteret allerede for døve øren :) , og det bekræftiger sådan set mine teorier. Coaching er enten for den absolutte bund (hvor man dog stadig gerne vil videre )eller for eliten (der dog har oplevet et fald i præstationsevne) Resten aner simpelthen ikke hvad der bliver talt om.
Det også derfor man ofte høre disse historier om folk der har været HELT nede, der "ligepludselig" bliver styrtende succesfulde. De har FØLT mekaniskmerne i angst på deres krop.
Og det er derfor jeg siger : Massiv afvisning er vejen til succes
Umiddelbart vil jeg anbefale CoachPsykolog her fra tråden. Se på hans CV. Han har set ind i sig selv i militærets strabadser og han har reelt puttet sine kompentencer i aktion. Hvor stor succes han har gjort det med, må du tage med ham :)
Men ja gå efter folk med massiv succes og lær af dem. Forstår du ikke hvad de siger. Så start forfra ..fra bunden.
Det ingen skam ikke at være nået så langt, men det en skam ikke at være gået igang
Og angående det med gratis første time .. Jeg bruger ikke engang min insigt til at hjælpe mine nærmeste. Det spild af min og deres tid. Jeg har den viden med nogle få mennesker, og det er helt okay.Så nej jeg giver det ikke gratis væk. Det har kostet mig utrolige ressourcer at nå dertil, og jeg har selv lært at
: hvis du ikke giver noget for livet, får du heller ikke noget tilbage
God rejse
venlige hilsner
Movement
(er ikke coach men ved hvad det handler om )