Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af blog mm. (fysioterapeut og elitesoldat)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, jeg er helt ny herinde, men vil udlade en lang præsentation af mig selv, og komme til sagen.

Jeg hørte i dag talkshowet der omhandler Simon Mørch, som nok får en klokke til at ringe hos de fleste herinde. Det gav mig inspiration og ideer, til en mulig indkomst kilde i fremtiden.

Jeg vil gøre det kort: Min rigtige gode ven, og tidligere sambo, er ved at uddanne sig til fysioterapeut, og går generelt rigtig meget op i træning, kost, og anatomi. Jeg selv har været i forsvaret nogle år, bla udsendt som kampsoldat til afghanistan, og er nu igang med træning målrettet mod at blive elitesoldat.

Vi elsker begge at snakke om, og bestem også at diskutere træning, hvad der er sundt for kroppen, både træningsmæssigt, men også på det ernæringsmæssige område(både alm kost, men også tilskud i form af protein, kreatin, glutamin, aminosyre, fiskeolie, ingefær, osv osv).

Til at starte med ville vi bare oprette en blog, og se om vi kunne skabe en interesse(mange læsere), og hvor godt vi kunne supplere hinanden med vores forskellige ambitioner og målsætninger. Men samtidig have tankerne rette mod at vi i fremtiden kunne skabe en mindre indkomst. Og det er derfor jeg ikke bare søger på 'gratis blog' på google, men istedet spørger jer til råds.

I har sikkert allerede nogle fifs i vil af med, og jo mere jo bedre, gerne med links Smile Men jeg kommer lige med nogle spørgsmål jeg selv går med:

• Hvor vil i andbefale jeg starter min blog? (evt hvor man har mulighed for at sætte reklamer op med tiden)
  • Bør jeg oprette mit eget domæne til at starte med, for de bedste fremtidige muligheder?
  • Link til blogs som køre godt, og hvor ejeren af den måske lever af sin blog(så man får en ide om hvad der virker, og hvad der fanger folk. En skablon kort sagt Smile )

Synes egentlig jeg havde en masse spørgsmål, men tror måske mine spørgsmål springer meget godt ud af overstående tekst.

Jeg søger ikke en indtjening nu og her, men vil gerne have så optimalt udgangspunkt som muligt, for at få en indtjening senere hen. Håber i kan hjælpe mig med dette, og kan give mig nogle ideer, og noget stof jeg kan læse på, som kan hjælpe mig med overstående i fremtiden.

På forhånd Mange tak

JCE

Vil lige tilføje at udover min(vores) viden inden for træning, har jeg haft IT, og taget HHX-fagpakke. 

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 18:36

Kan ikke lige finde ud af at redigere i mit indlæg, men Thorborgs Talkshow med Simon, snakker Simon om at han laver nogle guides, og snakker i den forbindelse om noget der vist hedder fidi marketing synes jeg han siger. Er der nogle der kan sige noget kort om det, eller har nogle links?

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:38

Hej JCE,

Det lyder spændende. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at lave din blog i wordpress. Det er nemt at sætte op og du kan skabe nogle rigtig flotte resultater. Hvis man (som jeg) ikke har rodet med sådanne systemer før, så skal man dog lige lære opbygningen, men det tager som sagt ikke lang tid.

Du kan se et eksempel på en blog jeg har været med til at sætte op om politiets fysiske prøve

Jeg har ingen erfaringer med at tjene penge på en blog, så der må andre bidrage med info.

Vedr. domaine navn, så skal du uden tvivl købe dit egen navn. Det er ligeledes super nemt. Sådan gør du: Køb et billigt webhotel (fx www.gigahost) køb et domaine gennem dem efter du har købt der ind. Domainet koster noget i omegnen af 45 kr i oprettelse og 99 kr om året, så selv om jeres ide dør, så overlever i nok denne udgift.

PS: Nu ved jeg godt at du ønsker at tjene penge på din blog. Men hvis det bare handler om at få skrevet nogle spændende artikler osv., så er der rig mulighed for at blive gæsteblogger forskellige steder. Fx ved jeg at PolitiGuiden søger en gæsteblogger, til at skrive om træning og den slags. Nå, men det var off topic!

Held og lykke! Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:39
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 18:40

Hey

jeg har desværre ikke svaret på dit spørgsmål, vil dog bare skrive at det lyder rigtig spænderne det i har gang i, er selv soldat og har haft samme tanke. super godt...

Mvh.

Jacob

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:54

Jeg ville starte en blog med Wordpress. Det tager ca. 5 min, at komme i gang og måske en dag at få det hele til at spille med eksakt det design i ønsker.

Som host plejer jeg at bruge one.com. De er udskældte, men værre end alle mulige andre billige hoste er de altså ikke i min verden.

Så er du i gang for ca. 10 kr. om måneden alt inkl., hvis i selv sætter bloggen op. Der er masser af designs til wordpress der er 90% optimerede og der er gjort plads til annoncer m.v.

Jeg skal lige høre, hvad en "elitesoldat" er for en størrelse - frømand eller jæger ?

Jeg har iø selv været i Afghanistian på hold II tilbage i 2002/2003.

Held og lykke med projektet.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:02

Tak for det rigtig gode svar, jeg vil sætte mig ind i wordpress med det samme :)

Super fed guide du har været med til at sætte op der, det er noget i den dur jeg også gerne vil lave, bare lidt mere omfattende selvfølgelig(med tiden).

At skrive artikler til andre har desværre ikke den store interesse.

Igen, mange tak.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:20

Wordpress vil jeg prøve :)

har selv brugt one for mange år siden, det virkede sku fint :)

Det er selvfølgelig jæger ;)

Hvordan fungere den der svar knap? troede at når jeg trykkede svar ved noget i tråden, ville mit svar så kommer under det svar jeg svarede på, men det kan jeg se det ikke gør?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 19:23

Når du klikker på "Svar", skal du derefter klikke på "Citér" på den side, du kommer ind på, så kan man se det Smile

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:25

Casper Lohse:

Når du klikker på "Svar", skal du derefter klikke på "Citér" på den side, du kommer ind på, så kan man se det Smile

Tak for det ;) Der ligger en besked i din inbox..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)