Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-Kasse for selvstændige

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også værd at bemærke, at for at få kontanthjælp, skal du "have brugt egne midler".

Altså ingen opsparing i banken, ingen fast ejendom osv.

Så er det dog mere humant med dagpenge.

/Brian

Guide til billige blækpatroner på nettet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22

Humant?

Ja...hvis du efter mange måneders tovtrækkeri måske når så vidt at kunne få dagpenge, og

efter at have opfyldt alle de urimelige krav.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:01

Tak for alle svarene. Kan godt høre jeg nok bare skal tage den billigste.

Og jeg er faktisk helt enig med Peter. Har absolut ikke lyst til at smide mine penge ud til dem - men i forbindelse med en større forhøjelse af engagement fra Banken, er det et krav fra deres side :( ...

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:14

Jeg må også lige tilslutte mig her, og fraråde en a-kasse som iværksætter.

Jeg har selv Krifa, og har fornyligt været i en situation, hvor jeg havde brug for noget hjælp. Og først da blev jeg bekendt med "forsikringens" omfang (ell. mangel på samme).

I korte træk : Hvis du bygger et firma op, og investerer i tiltag og vækst (iværksætteri) istedet for at hæve det som løn, er du IKKE beretiget til dagpenge hvis dit firma ikke skaber resultat.

Men som jeg spurgte dem om; så er det vel de færreste der har det behov, hvis deres firma bliver en succes.

Derefter blev jeg informeret om at det var en vurderingssag i de fleste tilfælde, og hvis jeg var utilfreds med deres vurdering, kunne jeg nærlæse de fremsendte vilkår, og eventuelt påvise at min sag var forkert vurderet. -Det var så der hvor jeg fornemmede nogle fællestræk fra en tæppehandel jeg engang gjorde i Tunesien..

Men det er den besked jeg modtager fra Krifa, efter 6 års medlemskab som selvstændig.

Mit råd er : For ~6000.- om året, er der meget andet rådgivning / værktøjer der er bedre forrentet end ovenstående.

Jeg har undgået en potiential konkurs med nød og næppe, og har investeret en del i mit firmas overlevelse. Det har jeg ikke fortrudt. Men jeg har ikke hævet løn i et år, men udbetalt mine indskud istedet. Derfor har jeg ingen lønsedler for det sidste år.

Mvh Søren

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:08

Mange tak for inputtet. Kunne godt være jeg skulle bruge lidt energi på at se om A-kassen kan undgås!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)