Jeg må også lige tilslutte mig her, og fraråde en a-kasse som iværksætter.
Jeg har selv Krifa, og har fornyligt været i en situation, hvor jeg havde brug for noget hjælp. Og først da blev jeg bekendt med "forsikringens" omfang (ell. mangel på samme).
I korte træk : Hvis du bygger et firma op, og investerer i tiltag og vækst (iværksætteri) istedet for at hæve det som løn, er du IKKE beretiget til dagpenge hvis dit firma ikke skaber resultat.
Men som jeg spurgte dem om; så er det vel de færreste der har det behov, hvis deres firma bliver en succes.
Derefter blev jeg informeret om at det var en vurderingssag i de fleste tilfælde, og hvis jeg var utilfreds med deres vurdering, kunne jeg nærlæse de fremsendte vilkår, og eventuelt påvise at min sag var forkert vurderet. -Det var så der hvor jeg fornemmede nogle fællestræk fra en tæppehandel jeg engang gjorde i Tunesien..
Men det er den besked jeg modtager fra Krifa, efter 6 års medlemskab som selvstændig.
Mit råd er : For ~6000.- om året, er der meget andet rådgivning / værktøjer der er bedre forrentet end ovenstående.
Jeg har undgået en potiential konkurs med nød og næppe, og har investeret en del i mit firmas overlevelse. Det har jeg ikke fortrudt. Men jeg har ikke hævet løn i et år, men udbetalt mine indskud istedet. Derfor har jeg ingen lønsedler for det sidste år.
Mvh Søren