Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 309
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har lige startet min første affiliate side. Og jeg er allerede begyndt at se mig om efter et nyt projekt at kaste mig over.

Jeg ved jeg skal betale b-skat af alt indkomst.
Og at jeg må omsætte op til 50.000 kr. inden jeg skal momsregistreres.

Men hvornår skal jeg registreres som virksomhed og have cvr nr.?

Med venlig hilsen og tak

Mads Rosenlund

Sammenligning af TV pakker.

Søg om et af de hurtige lån på laankontanter.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48

Mads Rosenlund:

Men hvornår skal jeg registreres som virksomhed og have cvr nr.?

Det skal du, når du skal registreres "efter en lov". Det vil sige eksempelvis momsregistreres eller registreres som arbejdsgiver, der skal indeholde skat, betale ATP mm.

I dit tilfælde betyder det altså, at du skal registreres når det står klart, at din omsætning inden for en 12-måneders periode vil overstige 50.000 kr.

Du lade dig momsregistrere, når du begynder at drive momspligtig virksomhed - dvs. også selvom din omsætning ikke er over registreringsgrænsen. Dette kaldes valgfri registrering.

En valgfri registrering er typisk en fordel, hvis kunderne har fradrag for den moms, du påligner dem - og det lyder det faktisk til vil være tilfældet for dig (medievirksomhederne er jo momspligtige).

Du kan læse lidt mere om CVR-nummerAmino Regnskab: http://www.amino.dk/regnskab/Artikler/Artikel.aspx?id=782

Vh
Lars

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 08:58

Mange tak Lars

Det var lige de informationer jeg skulle bruge

Super !

Med venlig hilsen

Mads Rosenlund

Fra København S
Tilmeldt 30. Oct 09
Fra  Rosenlund Media Skrevet kl. 13:12

I forlængelse af overstående har jeg lidt ekstra spørgsmål.

Hvis vi antager at jeg har 5-10 affiliatesider, og jeg har eller er på vej til et overskud på 50.000,- kr. og lign. så jeg er nød til at registrere mig som virksomhed.

- Skal jeg så have en virksomhed over alle mine sider f.eks. Affiliatehjemmesideindtjeningsvirksomheden? eller hvordan ville det løses bedst?

Et andet spørgsmål;
Pt. har jeg kampagner fra diverse annoncører fra Partner-ads.
Min hjemmeside omhandler fiskeri. Der er ikke de store annoncer til mit område fra Partner-ads.
Hvis jeg vil indgå en aftale om reklameplads på min hjemmeside med en webshop der forhandler fiskegrej f.eks. pr. løbende 12 mdr.

- Hvad skal jeg så tage hensyn til?
Jeg skal vel lave en faktura, men er der flere juridiske forhold jeg skal være opmærksom på?

Med venlig hilsen

Mads Rosenlund

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26

Lige til en start: det er ikke et overskud på 50.000 kr. der er grænsen, det er en omsætning på 50.000 kr.

Jeg kan ikke se nogen grund til at danne flere virksomheder / blive delregistreret hos SKAT, hvis det er det, du mener.  Med andre ord: Én registrering hos CVR og alle dine sider/din omsætning under denne registrering. Du kan jo sagtens internt have et delregnskab for hver side, så du kan se, om den er besværet værd.

Mht. lange aftaler - det er nok ikke lige mit bord at kloge i. Personligt vil jeg altid, hvis jeg skal lave en 12 måneders aftale, sikre mig en løbende betaling, en fair mulighed for at komme ud af aftalen og en rimelig frist inden udløbet, hvor både du og din kunde skal drøfte en eventuel forlængelse.  Derudover skal I have klart og entydigt aftalt, hvem der skal lave hvad - dvs. om du bare skal stille plads til rådighed eller om du skal hjælpe med at skifte annoncer, rotation af disse og alt det der praktiske.

Mht. faktura, så kan du finde formkravene her: http://www.amino.dk/regnskab/Artikler/Artikel.aspx?id=760.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)