Omkring bespisning, så kan det måske også være lidt utraditionelt evt. med et tema med relation til tøjet.
Vi havde en pølsebod, hvor folk kunne få alle de hotdogs de kunne spise. Du kunne måske få en mand til at lave en paella eller måske nogen til at stå udenfor og lave madpandekager. Her kan jeg klart anbefale La Crepe. Drikkevarer og borde/stole kan de så finde inde i butikken og på den måde "tvinger" du dem indenfor.
Prøv evt. også at hyre noget musik, som f.eks. et jazz-band eller det lokale tambourkorps.
Endelig havde vi bestilt en flagallé op igennem hele byen, så folk ikke var i tvivl om at der skete noget specielt den dag.
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Jeg vil foreslå dig at få trykt nogle magneter med dit logo på. Dem kan du så give til gæsterne som kommer til receptionen. Hvis du får alle gæsterne til at hænge dine magneter op på deres køleskab får du også i tiden efter receptionen gæsterne til at tænke på dig og din butik i fremtiden.
Du har allerede fået masser af gode idéer. Jeg vil blot tilføje, at du skal holde fast i din oprindelige idé med et let traktement, som skal indtages stående.
Der er nemlig nogle betingelser, der skal være opfyldt, for at man kan få fuld fradragsret for et sådant arrangement, og lige frit fra hukommelsen så er det. 1. Et lettere traktement, som ikke har karakter af egentlig bespisning (dvs. stående) 2. Det skal være annonceret bredt ud til offentligheden, så alle frit kan møde op.
En revisor ville sikkert kunne svare endnu bedre end jeg gør, men det ville i hvert tilfælde være surt, at du evt. kun kunne fratrække et sådant arrangement som repræsentation (kun 25% fradragsret)
Vær også opmærksom på, at jo flere attraktive madtilbud, du har, som folk bare kan forsyne sig med, jo flere møder der op, der ikke er interesseret i dit tøj, men kun i at spise gratis.
En god idé til mad kunne også være sushi eller små pindemadder (Kanapeer).
Angående tidspunktet: Det er nemmere at give et let traktement midt eftermiddag, end det er på det tidspunkt, hvor det er tid for et rigtigt aftensmåltid, og du skal jo også gøre op med dig selv, om du ønsker at sælge en masse den dag, eller du mere ønsker bare at få folk ind at kigge. For skal du sælge også, har du jo ikke så god tid til at tale med gæsterne ellers.
Du ønskes en rigtig god reception og held og lykke med selve butikken.
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk