Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afholdes reception?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Alle

Så er der ikke længe til, at jeg skal åbne min nye tøj butik, og afholde en reception.

Sagen er at jeg ikke aner hvordan man afholder sådan noget. Jo man holder åbne dører i nogle timer (har tænkt fra 16-19), og servere noget let og man kan spise stående.

Jeg ville så gerne servere noget som IKKE er sandwich, men noget lækkert, og på en måde viser hvad min butik står for. Er der nogle som har afholdt sådan en reception og har erfaringer? Og andre som bare har gode idéer?

Jeg skal også gerne få nogle andre mennesker ind, end venner og familie, og ville gerne gøre lidt reklame, som kan tiltrække folk ned i butikken den dag. Hvordan kan man gøre det? Skal man annoncere med gode rabatter, eller skal jeg ud og finde sponsorer, som ville give gratis ting?(det gør de hvis meget i udlandet). Har også tænkt på at købe t-shirt med butikkens print....eller sådan noget. Nogle med idéer????

Kunne ellers godt bruge nogle af de der krus, som Martin engang fik lavet.

Håber der er nogle, da kan give mig nogle dejlige idéer, som også kan øge mit salg.

Vh. Leeng

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:28
Dato: 07-02-2007 22:13:34 Forfatter:Leeng
Hejsa Alle

Så er der ikke længe til, at jeg skal åbne min nye tøj butik, og afholde en reception.

Sagen er at jeg ikke aner hvordan man afholder sådan noget. Jo man holder åbne dører i nogle timer (har tænkt fra 16-19), og servere noget let og man kan spise stående.

Jeg ville så gerne servere noget som IKKE er sandwich, men noget lækkert, og på en måde viser hvad min butik står for. Er der nogle som har afholdt sådan en reception og har erfaringer? Og andre som bare har gode idéer?

Jeg skal også gerne få nogle andre mennesker ind, end venner og familie, og ville gerne gøre lidt reklame, som kan tiltrække folk ned i butikken den dag. Hvordan kan man gøre det? Skal man annoncere med gode rabatter, eller skal jeg ud og finde sponsorer, som ville give gratis ting?(det gør de hvis meget i udlandet). Har også tænkt på at købe t-shirt med butikkens print....eller sådan noget. Nogle med idéer????

Kunne ellers godt bruge nogle af de der krus, som Martin engang fik lavet.

Håber der er nogle, da kan give mig nogle dejlige idéer, som også kan øge mit salg.

Vh. Leeng

Jeg vil kun give en lille kommentar. du skal ikke finde sponsorer, som giver gratis ting, den dag handler jo om dig og dine produkter, ikke en fremmeds.

Så jeg ville nok lægge ud med en lille åbnings rabat. bare for at få folk ind i butikken så de kan se alle de gode vare som du har.

Så er der nok nogle andre amino''er der kan fortælle dig en smart måde at afholde sådan en reception på. Det er ikke lige mit felt, sådan noget med mad osv.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:20
Hej.

Tillykke med din nye butik. :)

Jeg har holdt reception nogle gange og kan da fortælle hvordan jeg selv har gjort... om det er den rigtige måde (findes der en rigtig måde?) ved jeg ikke... men det var hyggeligt og jeg var dagens prinsesse i skysovs :)))

1) Tal med den lokale avis - det gjorde jeg - de plejer gerne at ville vise at der er kommet nye iværksættere til byen og i lokalområdet. De tager måske et billede af dig... og skriver at du har åbningsreception den og den dag og at der denne dag er eks. 15% rabat på tørklæder el. lign.

2) Få venner eller venners store børn til at dele flyers ud et par dage før og også gerne på selve dagen... så folk der alligevel kommer forbi området får lyst til at kigeg ind :)

3) Jeg havde selv lækre kager, the, kaffe og sodavand stående til alle gæster - og de elskede det.

4) Sørg for at de nærmeste butikker i området får besked om dit arrangement... måske vil de lade nogle flyers ligge på deres disk et par dage... Det gjorde de i mit lokalområde.

5) Hvis det skal være super lækkert kan du få lavet små chokoladekurve med pistaciemarzipan og friske jordbær til gæsterne...

6) På dagen er det godt at have dine døre stående åben... have en "løber" fra butikken og ud...  og sæt nogle flag op så folk kan se der er reception lang fra....det får folk til at ville nærme sig :)))

7) Stå aldrig for længe ved de samme mennesker men sørg for at byde folk indenfor...også dem som forsøger at komem udenom ;-)

8) Tidspunktet er lidt skidt... det bedste er Lørdag mellem 11-13... der har folk ikek travlt med at hente børn og handle osv. der OSER de fleste :)

Det var bare lidt råd...

Held og lykke

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:29
Betal 100 mennesker for at komme til din reception, og yderligere 100 for at stå udenfor og ville ind... Du har selvfølgelig sørget for at de lokale sprøjter sender en reporter ud for at dække nyheden (og det massive kundeopbud), når folk ser i avisen at der har været gang i den nede på "gågaden nr. 10", skal de lige ned og se hvad det er for en ny forretning, og her står du selvfølgelig klar med gode tilbud :)

Betalingen kan være et gavekort til din forretning (billigere end rede penge, og du får spredt dine varer ud i lokalområdet).

Det er mit bud (og sådan jeg selv ville gøre).

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 00:14
Hvor er jeg bare super glade for de forskellige svar...

Til magle: Ja du har sikkert fuldstædig ret. Så det tror jeg heller ikke jeg ville gøre.

Til Sue: Rigtige fine forslag. Helt sikkert at jeg skal snakke med den lokale avis, Har også gang i en journalist (som man kender) som skal skrive nogle pressemeddelser. Flyvers og den røde løber, kanon idé. (hm...så skal man lige snakke med en tæppehandler), Og hvorfor jeg har valgt 16-19 på en hverdag, er fordi at jeg har forhørt mig i området, at det er her der sker mest.....

Til dimitri: HALLO HALLO.... det lyder som en rigtig sjov og fed idé. Hvor meget skulle gavekortet så være på? Og kan man trække sådan nogle gavekort fra? Måske skal man invitere alle aminoér, til indre kbh??

Kom gerne med flere forslag, det hjælper gevaldig.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:36
Dimitri-> Fed idé med at betale folk for at være statister :-P Tror sq, at det vil virke, hehe :-)

Anyway - en af de basale ting ved ethvert arrangement, er naturligvis at gøre folk opmærksomme på det. Flyers, som nævnt, er en god ting. Jeg vil foreslå et par ting mere:

- Sørg for at have lavet en plakat til dit gadeskilt, som nogle få dage i forvejen annoncerer receptionen med en lille appetitvækker (noget med rabatter eller gaver eller noget...)

- Lav et oplysningsfelt bag på flyers''ne, hvor folk øjeblikkeligt kan få en-eller-anden gave eller her-og-nu-rabat, hvis de medbringer din flyer i udfyldt stand - og giver dig lov til at kontakte dem med nyhedsbreve eller -sms''er i fremtiden. På den måde har du konverteret en flok besøgende til en flok gengangere.

- Lav en masse ståhej i forbindelse med receptionen. Eksempelvis nogle mystiske oplysninger eller andet, som vækker folks nysgerrighed, på dine ruder i ugerne op til receptionen. Til receptionen afslører du så "hemmeligheden", altså løfter sløret for mystikken. Hemmeligheden kan være mange ting - meget afhængig af din branche, butiksindretning og personlighed.

God vind!

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 02:46
Dato: 08-02-2007 00:13:31
Forfatter: Leeng

Til dimitri: HALLO HALLO.... det lyder som en rigtig sjov og fed idé. Hvor meget skulle gavekortet så være på? Og kan man trække sådan nogle gavekort fra? Måske skal man invitere alle aminoér, til indre kbh??

Hvor meget det skal være pÃ¥ afhænger af to ting, hvor meget folk skal hyipe (virke glade/vilde) og hvor mange penge du vil bruge på det... Men mon ikke 50-200 kr i gavekort kan lokke de fleste i en time eller to?
Med hensyn til om det kan trækkes fra, må vi have fat i en af vores dygtige revisorer herinde.

Jeg er frisk på at komme til KBH og hyipe/køre en stemning op :) Du nævner blot tid og sted, og så vil jeg se om jeg har tid (hvilket jeg jo nok har :)).
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 02:48
Dato: 08-02-2007 00:36:05
Forfatter: pbtryk.dk
Dimitri-> Fed idé med at betale folk for at være statister :-P Tror sq, at det vil virke, hehe :-)

Det gjorde det ihvertfald i Berverly Hills 90210 da Donna åbnede sin tøjbutik :) (derfra jeg har hugget idéen).

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:28
Så har den lokale sprøjte også noget at skrive om, når de nu lige spørger et par stykker som står udenfor, hvad der fik dem herned. "Vi bliver betalt" det jo god stof ;-)

Jeg ville måske tænke lidt i andre baner. Lav en lille sjov happining. Byt dit kluns til nyt eller et eller andet.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:37
Da vi holdt reception ifm. flytning til nye lokaler (i byens gamle apotek), rykkede vi receptionen ca. 1 måned, så den kom til at falde sammen med 100 års jubilæet for etablering af apotek i vores nye lokaler. Dertil fik vi lavet nogle lokalhistoriske plancher omkring bygningens historie (som vi gav 250 kr. for), med billeder og receptkuverter fra apoteker-tiden.

Vi bragte en farveannonce i de lokale aviser og sikrede os at de ville skrive om arrangementet. Det betød blandt andet at personalet i byens apotek besøgte os på receptionsdagen og aviserne fik nogle gode billeder og historier omkring de nye lokaler, med apotekspersonalet på.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)