Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger den sidste hjælp til opstart af o.virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu har jeg siddet diverse fri-weekender og søgt oplysninger, om gode råd, før man starter ud selv..

Ud af dette, så vil jeg gerne søge den "sidste" hjælp udefra, for ikke at dumme mig lige fra start - men dog stadig starte roligt ud.

- Det jeg har bestemt mig for er, at starte ud her til sommer, med salg af tøj, accessories (herunder også parfume/deodorant), sko, etc.
Herunder har jeg valgt at bestille udvalg af varer hjem fra fx Alibaba.com som en start, samt med at kontakte diverse Brands. 

Det jeg har bestemt mig for, er at blive registeret som B-Indkomst (stadig må jeg tjene 50.000dkk årligt - herefter skat).

Dog vil jeg gerne have lidt hjælp til at komme godt fra start, da jeg har i tankerne ud fra min målgruppe - unge mennesker, at kunne skabe salg.

Hvor er det nemmest at skabe sin egen side? Evt for et månedligt beløb? Alt inkl? (Jeg har designer undervejs og domæne

Hvor kan jeg hente et evt. GRATIS regnskabsprogram?

For at gøre køb i udlandet, så skal jeg være opmærksom på at skulle betale TOLD - specielt fra fx Kina. Hvor ser jeg disse procenter (hjemmeside?), samt er det alle varer som skal registreres hos SKAT?

ANDET?

Håber på lidt inspiration :o)

Mvh. Andi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Andi Christensen Hoej:
Det jeg har bestemt mig for, er at blive registeret som B-Indkomst (stadig må jeg tjene 50.000dkk årligt - herefter skat).

Husk at du må omsætte for 50.000 kr. før du skal registreres over en periode på 12 måneder. Omsætte er ikke det samme som at tjene.

For at importere varer fra Kina skal du importørregistreres. Dette kan du ikke blive uden at blive momsregistreret. Så her er et tilfælde hvor du skal momsregistreres uanset forventet omsætning.

/Henrik

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:06

Hej Andi

Jeg har en del erfaring i salg af diverse partier inden for tøj, parfume, smykker og meget andet. Mit råd til dig er, drop alibaba i første omgang!

Start med og finde dine varer i Europa og DK. F.eks. findes der masser af amino folk herinde, som har masser af de ønskede varer til salg. Ja de koster mere end hvis du importere dem fra f.eks. Kina, men overvej det alligevel...

Grunden til dette er, at da jeg selv startede op ikke forventede den mængde arbejde der faktisk er i det. Jeg blev meget overrasket. F.eks. hvis du køber et stort parti tøj og vil sælge det til forbrugerne som lagersalg eller lignende, så kræver det en stor mængde tid til sortering, hænge op osv......

Det kræver en del tid som fritids forretning og derfor skal man efter min mening ikke starte for vildt op. Der findes iøvrigt masser af internet auktioner, hvor du kan finde dine varer. Her i gennem finder du ligeledes gode kontakter til andre varer.

Selvfølgelig kan du blive snydt og bliver det muligvis også, men det er der risiko for alle steder i verden

På eksempelvis yah.dk kan du købe og sælge dine varer helt gratis, så kan du starte blidt og finde din egen rytme.

Mvh Kim

www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 19:12

Andi Christensen Hoej:

Hej Andi

Bemærk at uanset om du omsætter for over eller under 50.000 årligt skal du betale skat (b-skat) af alt hvad du tjener, så hvis du forventer at have en indtjeneing, så er det nok en god ide at ændre din forskudsregistrering for ikke om et år at stå med stor efterskat.

MVH

Kim

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 07:04

Hej - du spørger om import fra udlandet og toldprocenter.

Disse kan du finde på http://vita.toldskat.dk/.

Brug iøvrigt et øjeblik på Skats hjemmeside, den er ganske informativ. der er ikke told på varer købt indenfor EU, men de skal registreres alligevel (Intrastat). dette for at EU kan se hvor varerne ender henne...

Morten

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andi

Du skriver at du har design og domæne undervejs... Må jeg anbefale dig at benytte dig af et gratis WebHotel - Mira.dk kører med et super tilbud idag og imorgen... 

http://www.mira.dk/gratis-webhotel/

Så har du da sparet de første penge under opstartsfacen... de vil helt sikkert også give dig noget support hvis du har brug for det under opsætningen af hjemmesiden.

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)