Hej, Nu har jeg siddet diverse fri-weekender og søgt oplysninger, om gode råd, før man starter ud selv.. Ud af dette, så vil jeg gerne søge den "sidste" hjælp udefra, for ikke at dumme mig lige fra start - men dog stadig starte roligt ud. - Det jeg har bestemt mig for er, at starte ud her til sommer, med salg af tøj, accessories (herunder også parfume/deodorant), sko, etc. Det jeg har bestemt mig for, er at blive registeret som B-Indkomst (stadig må jeg tjene 50.000dkk årligt - herefter skat). Dog vil jeg gerne have lidt hjælp til at komme godt fra start, da jeg har i tankerne ud fra min målgruppe - unge mennesker, at kunne skabe salg. Hvor er det nemmest at skabe sin egen side? Evt for et månedligt beløb? Alt inkl? (Jeg har designer undervejs og domæne) Hvor kan jeg hente et evt. GRATIS regnskabsprogram? For at gøre køb i udlandet, så skal jeg være opmærksom på at skulle betale TOLD - specielt fra fx Kina. Hvor ser jeg disse procenter (hjemmeside?), samt er det alle varer som skal registreres hos SKAT? ANDET? Håber på lidt inspiration :o)
Mvh. Andi
|
Andi Christensen Hoej:Det jeg har bestemt mig for, er at blive registeret som B-Indkomst (stadig må jeg tjene 50.000dkk årligt - herefter skat).
Husk at du må omsætte for 50.000 kr. før du skal registreres over en periode på 12 måneder. Omsætte er ikke det samme som at tjene.
For at importere varer fra Kina skal du importørregistreres. Dette kan du ikke blive uden at blive momsregistreret. Så her er et tilfælde hvor du skal momsregistreres uanset forventet omsætning.
/Henrik