Hej Heidi
De kampagner hvor du får en meget lav lead pris er, som simon siger, ofte kampagner hvor der er en meget CTR og din klikpris bliver derfor lavere.
Men en anden måde disse kampagner kan være succesfulde er ved at bruge CPM, hvor du betaler et beløb for 1000 visninger. Dette er naturligvis godt hvis du har mange som klikker på dine annoncer. Men hvis du er ny i affiliate over facebook vil jeg nok ikke starte med dette. Det kan jo gå så galt at du betaler for 10000 visninger, uden at der er en eneste der er klikket på din ad.
-Mikkel
Til det vil jeg lige tilføje, hvad Facebook selv skriver omkring CPC vs. CPM:
"When to choose CPC vs CPM
In short, it depends on your goal.
Choose CPC (cost per click) advertising when your goal is to have people click through to your website or other destination. With CPC advertising, you can control the actual cost to drive each person to your site. Many advertisers hoping to drive online conversions through their ads (e.g. sales of t-shirts or subscribers to a newsletter) will choose the CPC model.
Choose CPM (cost per thousand impressions) advertising when your goal is to increase brand, product or service awareness."
Så, hvis man fører en kampagne på Facebook, hvor man ønsker at folk rent faktisk skal klikke på annoncen, skal man IKKE vælge CPM annoncering, da Facebook ser CPM-annoncer som nogle der kun skal have en masse impresssions/visninger og ingen klik. Mange Facebook annoncører, heriblandt mig selv, er overbeviste om at CPM-annoncer bliver vist steder hvor folk som regel ikke klikker (nederst i højre spalte på Facebook - på sider med applikationer eller spil osv.).
Så hvis man ønsker klik på sin annonce, vælg CPC og fokuser så på at lave så gode annoncer, at klikprisen bliver så lav som muligt :)