Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til affiliate kampagner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg vil prøve mig frem med det der affiliate marketing vha. Facebook Ads.

Jeg har tilmeldt mig Partner-ads og Euroads indtil videre.

Må man lave sine egne billeder til kampagnen, hvis man syntes billederne er kedelige eller hvis de helt mangler?

Mvh Heidi

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:23

hkjaer:

Hej allesammen

Jeg vil prøve mig frem med det der affiliate marketing vha. Facebook Ads.

Jeg har tilmeldt mig Partner-ads og Euroads indtil videre.

Må man lave sine egne billeder til kampagnen, hvis man syntes billederne er kedelige eller hvis de helt mangler?

Mvh Heidi

Så vidt jeg ved, må du ikke modificere billederne, hvis de ændrer formålet med kampagnen. Jeg spurgte en hos Mikkelsenmedia engang, og det var om jeg måtte gøre billederne større, og det måtte jeg gerne, men jeg tror ikke du må lave nogle helt nye. Det eneste rigtige, er at spørge dem :)

Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 17:35

Tak for svar. Ja, jeg læste det også lige inde på Partner-Ads at man kun må benytte de billeder der er "vedlagt". Det er svært at finde nogen med attraktive billeder synes jeg :-|

Noget helt andet - jeg har endnu ikke helt forstået, hvordan folk kan tjene penge på det, hvis man skal betale Facebook f.eks. 3 kr. per click, men kun tjener 0,25 kr for hvert klik og får f.eks. 3% provision ved salg? Eller er kampagnen jeg nævner bare en dårlig kampagne?

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:24

hkjaer:

Tak for svar. Ja, jeg læste det også lige inde på Partner-Ads at man kun må benytte de billeder der er "vedlagt". Det er svært at finde nogen med attraktive billeder synes jeg :-|

Noget helt andet - jeg har endnu ikke helt forstået, hvordan folk kan tjene penge på det, hvis man skal betale Facebook f.eks. 3 kr. per click, men kun tjener 0,25 kr for hvert klik og får f.eks. 3% provision ved salg? Eller er kampagnen jeg nævner bare en dårlig kampagne?

Mht. billeder, så kan du prøve at finde nogle billeder på nettet der er til fri (gratis) kommerciel brug. Det kan dog godt være en udfordring. Alternativt kan du købe rettigheder til billeder på f.eks. istockphoto.com. På Facebook skal du kun bruge små billeder, så det kan faktisk gøres enormt billigt (fra 5 kr. pr. billede). Så er du på den sikre side ift. lovgivningen.

Og mht. indtjening, så vil jeg lige sige, at du ikke skal gå efter kampagner der udbetaler pr. klik. Fint nok hvis de gør det udover en god lead-pris f.eks., men det skal ikke være klik-indtjening du går efter.
Jeg foretrækker selv kampagner med et fast beløb jeg får for lead eller salg, eftersom 3% alligevel skal være af et stort beløb før det kan betale sig.

Men husk at lige på Facebook hænger det hele meget tæt sammen. Din målretning skal være korrekt, dine annoncer skal være gode (få en høj klikrate/CTR) og du skal markedsføre de rigtige produkter (det er de produkter som din målretning/målgruppe rent faktisk gider at købe). Hvis du kan få en høj klikrate (gerne 0,2%), så kan du også få langt lavere klikpriser.

Med venlig hilsen

Simon Mørk Hermansen 

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:34

Tilmeldt 9. Jan 11
Skrevet kl. 00:23

Hej Simon, tak for de gode råd.

Jeg har skam allerede været inde og lure på din blog, den har været super hjælp!

Jeg har forresten også tilmeldt mig dit gratis kursus i går tror jeg det var, men jeg har ikke modtaget noget endnu?

Det er superspændende det her affiliate halløj på Facebook :-D

Så længe jeg slipper for at kode, så er jeg happy!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:26

Hej Heidi

De kampagner hvor du får en meget lav lead pris er, som simon siger, ofte kampagner hvor der er en meget CTR og din klikpris bliver derfor lavere. 

Men en anden måde disse kampagner kan være succesfulde er ved at bruge CPM, hvor du betaler et beløb for 1000 visninger. Dette er naturligvis godt hvis du har mange som klikker på dine annoncer. Men hvis du er ny i affiliate over facebook vil jeg nok ikke starte med dette. Det kan jo gå så galt at du betaler for 10000 visninger, uden at der er en eneste der er klikket på din ad. 

-Mikkel

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:26

Heidi Kjær:

Jeg har forresten også tilmeldt mig dit gratis kursus i går tror jeg det var, men jeg har ikke modtaget noget endnu?

Når man tilmelder sig i boksen på min hjemmeside/blog, skulle man gerne modtage en mail med bekræftelseslink. Du må lige kigge efter den en ekstra gang, måske er den røget i din spam-mappe. Når man har bekræftet sin tilmelding får man første del af kurset med det samme :)

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:35

Mikkel Weiss:

Hej Heidi

De kampagner hvor du får en meget lav lead pris er, som simon siger, ofte kampagner hvor der er en meget CTR og din klikpris bliver derfor lavere. 

Men en anden måde disse kampagner kan være succesfulde er ved at bruge CPM, hvor du betaler et beløb for 1000 visninger. Dette er naturligvis godt hvis du har mange som klikker på dine annoncer. Men hvis du er ny i affiliate over facebook vil jeg nok ikke starte med dette. Det kan jo gå så galt at du betaler for 10000 visninger, uden at der er en eneste der er klikket på din ad. 

-Mikkel

Til det vil jeg lige tilføje, hvad Facebook selv skriver omkring CPC vs. CPM:

"When to choose CPC vs CPM

In short, it depends on your goal.

Choose CPC (cost per click) advertising when your goal is to have people click through to your website or other destination. With CPC advertising, you can control the actual cost to drive each person to your site. Many advertisers hoping to drive online conversions through their ads (e.g. sales of t-shirts or subscribers to a newsletter) will choose the CPC model.

Choose CPM (cost per thousand impressions) advertising when your goal is to increase brand, product or service awareness."

Så, hvis man fører en kampagne på Facebook, hvor man ønsker at folk rent faktisk skal klikke på annoncen, skal man IKKE vælge CPM annoncering, da Facebook ser CPM-annoncer som nogle der kun skal have en masse impresssions/visninger og ingen klik. Mange Facebook annoncører, heriblandt mig selv, er overbeviste om at CPM-annoncer bliver vist steder hvor folk som regel ikke klikker (nederst i højre spalte på Facebook - på sider med applikationer eller spil osv.).

Så hvis man ønsker klik på sin annonce, vælg CPC og fokuser så på at lave så gode annoncer, at klikprisen bliver så lav som muligt :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:47

Det er selvfølgelig svært at modargumentere med hvad facebook siger, men jeg har selv haft succes med CPM når jeg har haft kampagner med høj CTR, fordi jeg kan få mange kliks, for få penge. 

Men der er garanteret også noget rigtigt i det facebook siger :)

Mvh Mikkel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)