Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP/SEO mand søges som partner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har et meget lille projekt der måske kan give et pænt langsitet afkast og søger en partner der både kan og vil udføre projektet mod at få 50% af overskudet.

Jeg ejer en egnet .com addresse indenfor fodbold livescore og jeg har fundet et godt livescorescript der er gratis at bruge (mod at vise deres reklamer). Jeg skal have en php mand til at installere dette script og sætte nogle flere reklamekarusseller op på siden, som skal vise vores pay per view bannerreklamer (jeg har et annoncested der måske er godt). Det skal bygges så det er nemt at skifte disse banner reklamer.

Når siden er bygget tilmelder du den de forskellige søgemaskiner og derefter bruger du ca. 30minutter om dagen på at skifte reklamer og lave bare et linkbuild per dag. (der skal næppe skiftes reklamer hver dag og tror ikke scriptet kræver vedligeholdelse)

Jeg håber vi kommer til at tjene 50 øre om dagen per bruger og at vi minimum kommer op på 1000 daglige brugere i snit eller 250 per dag til os hver. Men måske 10 gange så meget.

Du har evnerne og lysten til at udføre ovennævnte, ellers ved jeg ikke lige hvem du er...ung programmør under uddannelse, erfaren selvstændig som vil bruge 30min om dagen på at få en stabil bi indtægt, eller måske en IT kyndig på pension der kan løfte opgaven.

Jeg vurderer at det vil tage fra 2 til 10 timer afhængig af programmøren at lave projektet, og vil derfor tilbyde en symbolsk betaling for arbejdet, og jeg betaler for hosting og domæne. Din interesse i projektet skal være de 50% af indtægterne for at drive sitet.

Jeg håber at høre fra nogen der måske også har interesse i international fodbold.

Hvis du har interesse for projektet så skriv og fortæl lidt om dine evner.

Mvh

Mr. A

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Så med andre ord kommer du med en ide og det er din risiko?

Programmøren lægger så 200 timer+- i løbet af det første år med udsigt til måske at få penge hvis projektet bliver en success?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tilbyder programmøren en symbolsk betaling for opsætningen af siden. Det er 100% op til ham om det bliver en succes og om hvor meget han vil tjene. nogle dage skal han ikke bruge mere end 5 minutter på at lave et nyt link og får alligevel 50% af indtægten.

Jeg betaler desuden for hosting og domæne.

Jeg er klar over jeg ikke kommer med meget til projektet, men det har formentlig taget længere tid for mig at finde det rette indhold end programmøren skal bruge på opsætning.

Den rette til projektet gør det fordi han tror han kan skabe profit og er tilfreds med 50% af indtægterne.

Jeg mener det er meget sandsynligt at få 1000-10000 brugere, men du synes ikke det er urimeligt hvis jeg kommer til at skulle betale 2500 kr. om dagen for 5 minutters arbejde vel?

Kan du ikke lide at løbe risiko som programmør så kommer du til at konkurrere med indisk lønniveau!!!

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:30

Så starter diskussionen :-)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis indtjeningen virkelig er så god som du siger, så fatter jeg simpelthen ikke, at du vil afgive 50% for 8-10 timers arbejde.

Find selv en inder eller betal en med erfaring i outsourcing af mindre projekter det for at gøre det :-)

Venlig Hilsen

Allan

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lidt svært ved at se hvordan 30 min om dagen + 2-10 timers arbejde kan sammenlines med 5 min. Inden der er set den første kr i den plan er der blevet lagt min 25 timers arbejde (efter 1 måned). Jeg er php mand og kunne principielt sagtens løse opgaven men jeg syndes dit forslag er direkte disrespektfuldt over for de hårdtarbejdende mennesker der faktisk prøver at drive en god forretning. Du kommer med en virksomhed der som ikke har noget produkt og hvor du intet arbejde arbejde vil lægge og du kun vil ofre de godt 250 kr som det koster at få et domæne og webhotel og forventer at han lægger arbejde til en værdig af min 6250 kr (Nu regner vi med du finder en virkelig billig udvikler) og så er det rimeligt at han for 50% når han har lagt min 96% af alle resurserne i projektet. Hvis der er nogen der kan programmere hvor dumme tror du de er?

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 22:37

Kasper Gadensgaard:

Så med andre ord kommer du med en ide og det er din risiko?

Programmøren lægger så 200 timer+- i løbet af det første år med udsigt til måske at få penge hvis projektet bliver en success?

Man skal ikke undervurdere værdien af en god ide. Hvordan vil du værdisætte en ide som vedkommende måske har gået og funderet jævnligt over igennem måneder eller måske år?

De store penge tjenes sjældent blot fordi man kan programere eller lave SEO, den slags folk findes i hobetal, mens folk med de rigtig gode ideer er langt sjældnere.

Jeg kan ikke vurdere om det her projekt er godt eller skidt, men jeg får da indtryk af at der er tænkt en del over tingene i forhold til mange andre forretningsforslag der dukker op, og hvis en fritids programmør eller lign. kan se ideen og gider engagere sig, så er en "investering" på 200 timer vel ikke så tosset for at gå ind i projektet på lige fod med idé manden.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:54

Der er vi så ikke enige.

Succes er 10% god idé og 90% hårdt arbejde af folk med de rette kompetencer.

/Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 23:20

Divergens:

Der er vi så ikke enige.

Jeg vil uddybe min holdning, selvom det nok ikke gøre jer mere glade Smile

Det jeg mener er at programmøren skal være rigtig glad for at få en andel på hele 50% hvis han ikke bidrager med andet end konkret dikteret programmørarbejde. Jeg går ud fra som en selvfølge at idé manden fortsat vil arbejde med ideer omkring udvikling af projektet, markedsføring osv. osv. og dermed selvfølgelig også bidrage med en konstant indsats og hårdt arbejde, ellers er projektet dødt fra starten.

Der er altså utroligt mange kodedrenge som har måtte konstatere at kunne lave et godt website ikke er ensbetydende med at kunne tjene penge og drive en forretning, så i mange tilfælde er det guld værd for en god programmør at komme "under vingerne" på en driftig iværksætter og forretningsmand, og så samtidig få et tilbud om 50% af forretningen ser jeg som et rigtíg godt tilbud til den rette.

Hvis idéen virkelig holder vil jeg da til enhver tid anbefale at betale sig ud af programmeringsarbejdet og selv score kassen når tingene kører, alene de indlæg der er kommet her viser hvor let der kan opstå bøvl og uenigheder med den foreslåede model. 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:15

Divergens:

Amen

Jeg tror mange undervurdere hvor mange ideer mange folk har. Jeg har personligt så mange ideer at det er min tid der er den begrænsende faktor. Jeg gør det helt konkret at jeg hopper med på nogen projekter andre laver for at få erfaring og sparring men jeg er meget selektiv med hvem der får glæde af mig som medejer og der følger da også oftest en betaling med for timerne oven i og de lægger også massere af arbejde.

Hvis der er nogen der føler de mangler ideer og virkelig vil betale andele for dem så har jeg nogen stykker som jeg godt vil sælge billigt måske en håndfuld af det firma det kan blive til? Any takers? Har ikke selv tid! (Jeg tror ikke jeg bliver rig af det her og det ville overaske mig hvis der var nogen takers.)

Ting har den værdig folk vil betale og i skal ikke være i tvivl om at verden er fyldt med ideer som er klar for dem der har tid og lyst! Det betyder kort og godt at ideer ikke er specielt værdifulde. Der er en tendens til at dem der for en ide syndes den er vildt god men de glemmer ofte at der som oftest sidder 100 mennesker med ideer der er bedre end dem og langt de fleste kode drenge gider det ikke.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)