OKAY. MEN DER ER VEL INGEN GRæNSER FOR HVOR BILLIGT MAN SæLGER BUTIKKEN FOR? NU VAR DET JO KUN ET EKSEMPEL MED 30000 HVIS KøBEREN FORHANDLER Så KAN DET VæRE JEG SæLGER FOR 20000 DET GøR VEL IKKE NOGET? ET ANDET SPøRGSMåL: JEG SKAL På DAGPENGE EFTER JEG SæLGER BUTIKKEN, VIL JEG Få DAGPENGE FRA FøRSTE DAG?
"for det første skal der være minimum 2 ejere gennem hele selskabets levetid,"
er ikke specielt smart for den "successrige forretningsmand/kvinde" der ikke vil have andre med i "butikken".
"for det andet skal det fremgå af vedtægterne, at udbytte- og stemmeret ikke må fordeles efter indskudt kapital."
ulempe men kan jo omgås
Så i princippet kan enhver udlandsdansker som lever i et land med lav beskatning som eksempelvis Malta med 15% med fordel oprette et SMBA i Danmark, tjene det der nu kan tjenes og trække alt ud til 15% beskatning?
ikke hvis din udgift til anskaffelsen af butikken er 30.000, du skal udelukkende betale skat af din gevinst, ingen gevinst ingen skat
Hej Søren. Ja det mener jeg også at have hørt, bl.a herinde.
Men hvad mener du egentligt med udgift til anskaffelse af butikken? Er det den sum penge jeg har købt butikken for i min tid, eller er de varer der ligger i butikken ved salg?
ikke hvis din udgift til anskaffelsen af butikken er 30.000, du skal udelukkende betale skat af din gevinst, ingen gevinst ingen skat
Hej Søren. Ja det mener jeg også at have hørt, bl.a herinde.
Men hvad mener du egentligt med udgift til anskaffelse af butikken? Er det den sum penge jeg har købt butikken for i min tid, eller er de varer der ligger i butikken ved salg?
det er lidt mere komplekst end som så, Peter Revisor kan nok fortælle dig mere, hvis du har afskrevet på dit varelager og sælger det over den afskrevne værdi skal du eksempelvis betale skat af den gevinst du har. Nok om det, Peter tager over :-)