Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad sker der i danmart (sur opstød)

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth

Jeg her ikke selv valgt at blive syg som 14 årrie som gør jeg ikke kan få børn uden hjælp og jeg tror slet ikke nogen har valgt at være syg så de heller ikke kan få børn. Kan en kvinde se på en mand om han har god sæd eller ej, eller kan mand se på kvinde og hun er rask eller ej, nej det kan man ikke og man kan ikke selv vælge hvem man bliver forelskede i.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:34

Der er masser af brugerbetaling i vores sundhedsvæsen. Jeg har brugt mere end 17.000 på briller, og bare inden for det seneste år, har jeg brugt mere end 17.000 hos tandlægen...

Hvis det er 17.000 det drejer sig, så kan jeg ikke se problemet. Har du regnet på hvad barnevogn, tøj, legetøj og alt det andet koster i de første par måneder?

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:44

fed og se jers holdniger og fed af vi ikke alle er enige jeg har min holnige i har jerees og ja det har jeg regne på mads

tak herfra for vi bliver aldrig enige

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Mullemus82:

Kenneth

Jeg her ikke selv valgt at blive syg som 14 årrie som gør jeg ikke kan få børn uden hjælp og jeg tror slet ikke nogen har valgt at være syg så de heller ikke kan få børn. Kan en kvinde se på en mand om han har god sæd eller ej, eller kan mand se på kvinde og hun er rask eller ej, nej det kan man ikke og man kan ikke selv vælge hvem man bliver forelskede i.

Nu prøver du på at dreje det over på følser, og når man tænker reelt og nøgterent på det, så har det entet med følser at gøre, når man snakker penge. Og om at andre skal forholde sig til sine private ting.

JEg har fuld forståelse overfor at nogle par ikke kan få børn, og jeg kender selv til par der ikke kan, men som så har valgt en anden tilgang, nemlig at tage konsekvensen. Og ikke sidde og tude som en teengaer omkring det.

Det er rigtigt at man ikke selv vælger at blive syg, det være sig en vreden æggestok eller en sædleder(drejet testikkel), eller får en hjerne blødning, så ingen kvinder/mænd ikke vil en så man kan få børn. Eller få andre handicap.

For som singel, og uden børn, så ville jeg da også gerne have at prostituerede kom med tilskud. Da det jo er rimelig dyrt efterhånden at rende til sådan en. For folk i parforhold de får jo næsten gratis sex, og så skulle jeg da ihvertfald også have næsten gratis sex.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:03

Thomas Rosenstand:
En alkoholiker er både en omkostning og et tab for samfundet. Det er jeres barnløshed ikke. Hvis 20% af befolkningen var ude af stand til at få børn, ville det være et problem. Men sådan er det jo ikke.

Problemet er jo, at den logik ikke er gennemført i de behandlinger der tilbydes gratis. Flyverører kan du f.eks. få syet gratis ind, men du kan ikke få behandlet pardentose og skal selv betale for briller. Og man kan finde 100-vis af andre eksempler, hvor forholdsvis harmløse lidelser behandles gratis - og hvor meget alvorlige lidelser (som det f.eks. er ikke at kunne se godt, eller have pardentose) ikke behandles gratis.

Og endnu værre bliver det hvis vi ser på fordelingen mellem sygdomme. Sygdomsområder som f.eks. kræftområdet får f.eks. sindssygt mange midler - bl.a. fordi de har en enormt stærk organisation og lobbyist i Kræftens Bekempelse. Det sker så på bekostning af mindre kendte og interessante sygdomme, hvor folk bare ligger og dør eller lider i stilhed.

Iøvrigt nærmer det sig faktisk efterhånden 20% der har fertilitetsproblemer. Der har gennem de sidste 50 år været en ekstrem stigning i mænd med elendig sædkvalitet og kvinder med andre problemer. De seneste tal jeg kan huske er fra 2007 - der var det faktisk 6,9% af alle børn født i Danmark, der var fremkommet ved kunstig befrugting. Og med udsigten til, at der i de kommende mange år bliver flere ældre og færre unge til at betale for det hele, så ER det faktisk et alvorligt samfundsproblem, hvis fødselsraten, som følge af at støtten til fertilitetsbehandling forsvinder, falder.

Så ender det med at fødselsraten falder mærkbart, så kan du være helt sikker på at politikerne vil indføre nogle andre programmer til at stimulere til flere fødsler og de vil koste penge. Alt andet ville også være uforsvarligt.

Og til sidst er det jo også vigtigt at huske på, at den offentlige - vores fælles, sygesikring ikke alene skal tilbydes ud fra et snævert cost-benifit synspunkt. Vores fælles system skal også være i stand til at håndtere menneskellige hensyn, som det jo også til en vis grad gør i dag. Det hanler jo ikke kun om at reperare maskiner, men også om at gøre menneskers liv rare at leve.

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som  det er sagt flere gange i tråden så drejer det sig om de omkostninger der kan komme ved unge piger der dropper ud af uddannelse og alle de følger det kan have med understøttelse og tilskud af den ene eller anden art.

Jeg vil lige sige jeg ikke mener det er alle unge forældre som ikke kan magte opgaven at få børn.

hvis vi kunne få det nøjagtige tal på hvad det ville koste i de forskellige følgevirkninger ved at mange fik uønsket børn i en tidlig alder så ville vi nok alle sammen syntes at den million der blev givet til abort er en meget billig pris som vi gerne vil betale.

det er et spørgsmål om damage control og det er koldt og kynisk men med de store økonomi briller på er det nok det mest fornuftige.

Lars

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:14

amschluter:

Hvad er det der sker i danmark

Vi smider mil til aborter i dk til folk der bare ikke ønsker et barn

men os som brander for og få et barn og ikke kan få det af naturens vej

skal betale min 17.000 pr behanling

det synte jeg ikke kan være rigtigt

hvad syntes du

Det er vel ok , folk venter både sent at få børn mere og mere derved sværere ved at blive gravid ,

Med er der er altid noget der er gratis ,med alt kan ikke være gratis i livet sådan er det bare

Hvem skulle betale vis alt er gratis ?

Det skulle jeg og dig og det bliver dyrt i skat

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Vi er såmænd ikke så uenige, Mikkel. Heller ikke i det besynderlige i, at flyveører kan fikses gratis mens paradentose skal delvist betales af egen lomme. Men som du også altid selv fremfører: Et problem kan ikke afdebatteres ved at føre andre problemer ind i debatten.

Lige nu og her er der lavvande i kassen i Danmark, og Danmark er i en situation, hvor der skal omlægges meget, hvis kernevelfærden skal bevares. Flyveører er et godt sted - sammen med fertilitetsbehandling - at starte med at spare.

Hele samfundsstrukturen må og skal omlægges - men det er jo en helt anden debat.

Trådstarter harcelerede over, at samfundet ikke længere vil betale for hans og hans partners drøm om at få et barn. Og som tiderne er, synes jeg, det er en klog beslutning at fjerne den mulighed, indtil der igen er råd.

At der så er hundreder af andre ting, der også bør fjernes/ændres - det er en helt anden snak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:09

Thomas Rosenstand:
Et problem kan ikke afdebatteres ved at føre andre problemer ind i debatten.

Nu er det jo sådan set ikke et nyt problem jeg fører ind i debatten - kærnen i problemet er jo, netop hvor der skal skæres ned i sygehusvæsenet, hvis der skal det.

Og her vil jeg så tillade mig at mene, at fertilitetsbehandling måske ikke er det klogeste sted at skære, alt den stund, at vi har brug for FLERE børn - ikke færre. Og jeg tror alt andet lige, at der vil komme færre børn til verden uden den gratis fertilitetsbehandling. Så det er i første omgang en ren strategisk betragtning.

Men jeg synes faktisk at den her regering laver den slags underlige omvendte løsninger meget tit. Vi skal have en bedre Folkeskole - og så skæres der i økonomien. Vi skal have flere iværksættere - og så laver de en iværksætterskat. Vi skal have større mobilitet på arbejdsmarkedet - og så vil de sænke kørselsfradraget. Det hænger sgu ikke rigtig sammen :)

Der hvor der er brug for at spare på sygehusvæsenet er IKKE i de gratis behandlinger der udbydes. Der hvor der bør spares er det samme sted som i mange andre offentlige institutioner: På de administrative omkostninger og på det kæmpe spild der er i dårlig udnyttelse af de dyre faciliteter og specialudstyr.

Politikerne har snakket om regelforenkling og afbureaukratisering hele mit liv - både de røde og de blå. Men begge sider af salen har konsekvent øget mængden af love, administrative lag, administrative rutiner og byrder år for år. Den offentlige sektor er forsumpet i kolde hænder - ikke i reelle arbejdsopgaver.

Jeg plejer at sige til mine kunder, at de ikke skal bruge flere penge på at analysere deres marked end de kan tjene på det. Det er åndssvagt at bruge 2 kronr på at analysere hver gang man tjener 1 krone. Ikke desto mindre er det lige præcis det, som det offentlige gør i dag! For hver eneste times service borgerne får - f.eks. fra en sygeplejerske, skolelærer, eller skraldemand går der flere timer på administrative ligegyldigheder.

Ja, det er da klart at hvis man stopper med den overdrevne micro management og analysering af ALT der kan analyseres, så ender man måske med lidt mindre detaljeret indsigt, styrringsværktøjer osv. Og ja, måske er der så et par promille mere, der kan snyde lidt eller dovne den hvor de ikke burde. Men so what? Det er da bundlinien det handler om - og lige nu fiser alle pengene ud af kassen, på at analysere alting i hoved og røv. Det er satme for åndssvagt!

Hvis man skar 50% ned på alle de kolde hænder - alle dem der ikke udfører et af de håndværk vi som borgere reelt set oplever som service, så ville der være MASSER af penge til både fertilitetsbehandling, flyveører og fedtsugninger. De eneste der ville lide under det er alle de DJØF'er og HK'er, som så skal ud og finde noget andet at lave. Men det er nu nok meget sundt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 07:22

amschluter:

fed og se jers holdniger og fed af vi ikke alle er enige jeg har min holnige i har jerees og ja det har jeg regne på mads

tak herfra for vi bliver aldrig enige

Vi er enige om at være uenige ;-) Tak herfra også!

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)