HVis du programmerer skal du bruge versionsstyring således du har backup og fuld historik af din kode. Det er et must. Ellers så synes jeg du skal give den gas med at tjene penge og så bekymre dig om hvilke programmer du skal bruge til det øjeblik du får brug for programmet. Det er lidt som at køre bil - du venter heller ikke på grønt lys de næste 100 Km inden du sætter i gang, vel? |
Umh ... nu handler det jo ikke bare om at installere en masse programmer for at blive iværksætter, grafiker eller programmør ... du er jo også nødt til at kunne finde ud af at bruge programmerne, og kan du finde ud af at bruge programmerne til f.els. at programmere så bør du også vide hvad du har behov.
Derudover, så er din Trial af Photsoshop selvfølgelig ikke til at tjene penge med vel? Hvis du skal bruge programmet erhvervsmæssigt skal du selvfølgelig have en lovlig betalt udgave af det.
Derudover så mangler du at fortælle hvad du specifikt selv arbejder med for at vi kan svare på dit spørgsmål, men jeg kan da nævne hvad jeg selv bruger af software :
- VIM til programmering
- Subversion til kontrol af min kode
- ddd og gdb til debugging
- sun-jdk og openjdk til udvikling og afvikling af javakode
- microsoft visual studio, .net og mono/.gnu til udvikling af .net kode
- En lille indisk slavedreng til HTML kode
- Thundebird, Chrome, Firefox, Safari, Messenger, Skype, Dropbox, Evernote + det løse.