Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af bar/café

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

I bedes venligst ikke quote, da jeg gerne vil have mulighed for at slette indlægget senere...

Jeg har et spørgsmål til jer.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at starte min egen café/bar. Jeg har arbejdet i miljøet i 12 år, så har en del erfaring - som ansat, ikke som leder.

Mit spørgsmål er, hvad der skal til, for at starte op? Hvor meget kapital?

Jeg har de perfekte lokaler på hånden. Perfekt beliggenhed i forhold til gågade, udendørsarealer mv. Derudover har jeg den perfekte idé, som byen virkelig mangler...

Lokalerne koster 25.000 kr. om måneden at leje.

Jeg har læst restaurationsplanen for kommunen, og er med på, hvad det kræver af tilladelser mv., men økonomisk har jeg ingen idé.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at der skal være kapital til husleje, opbygning/indretning af lokaler mv., men hvad ellers? Jeg ved godt at det i hvert fald ikke er de eneste ting...

Hvordan gør man? Kan man få folk til at investere i sådanne ting? Der må være andre end mig, der er startet fra scratch - uden en krone personlig kapital... Eller - det er der måske ikke? Håber I har nogle inputs...

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:42
Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:51

Hej

En anbefaling, uanset virksomhed er jo at få en "rigtig" hjemmeside, det er en billig måde at gøre reklame for sin virksomhed.... og den bør man efter min mening have online allerede inden åbningen af baren.... På den måde kan man også få trykt www.xxxxxxx.dk på alt andet reklamemateriale som man får lavet.

Derudover er det godt at få lavet noget nyhedsbrevstilmelding, sådan at du kan sende gode tilbud ud til dine kunder....

Og selvfølgelig lave en Facebook til den.

Hedder din bar nu "Smart Bar" - Så husk at købe både smartbar.dk og smart-bar.dk :)

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 16:18

Afhængig af dit koncept, vil jeg tro at du kan starte op for imellem ½ og 1 million kroner. 

Du skal betale afståelse på lokalerne, indretning, køkken/maskiner m.m. (koster formentlig ½ million alene).

Husk at du ikke bliver rig af at købe de dyreste stole du kan finde. Pas på dine udgifter. Skær nogle hjørner og se hvor du kan spare penge. 

Jeg aner ikke hvad din idé går ud på, så måske vil du lave en high class cocktail bar og så er det nok bedst at bruge lidt penge på indretning. 

25.000 kr. om måneden i husleje er sikkert fint nok (jeg ved ikke hvor stort stedet er) - men det bliver alligevel 300.000 kr. om året, så skynd dig at blive klar til kunder, så snart du overtager lejemålet, så du kan komme i gang med at tjene nogle penge. 

Jeg vil foreslå dig at gå på Amazon og finde nogle bøger om, "how to start a coffee house" eller noget i den dur. Så får man en idé om omfanget. 

Søg noget info på nettet, før du starter - søg på engelsk. Amerikanerne er gode til at lave serveringssteder og til at markedsføre dem. 

Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:23

Tak for jeres svar!

Det med hjemmesiden er der styr på. Jeg har en bror der er grafisk designer og han er med på at lave hjemmeside, flyers, plakater mv., uden beregning i opstarsfasen...

Stedet skal ikke være high-class - tværtimod, så selvom inventar mv. bliver dyrt, så bliver der sparet meget der allerede...

Mit spørgsmål er vel allermest, hvordan man skaffer pengene... Jeg var nemlig også selv oppe og tænke 750.000 ca... Men... Kan man så virkelig kun starte sådan noget op, hvis man har 750.000 kr?

300.000 i årlig leje, er virkelig mange penge... Udlejeren vil meget gerne af med lokalet, så han var ikke helt afvisende overfor et mindre afslag i lejen... Det kunne man nok godt arbejde videre på.

Jeg - og flere andre i lokalområdet, som jeg har spurgt til råds - mener at idéen er holdbar, men der er bare ingen der har kapital. Min kammerats far vil gerne investere 100.000 i projektet, såfremt min kammerat og jeg åbner det samme, og det er selvfølgelig en mulighed, men 100.000 er jo ikke nok, og jeg vil egentlig også helst åbne det selv... (af flere forskellige grunde...)

Jeg vil helt sikkert se noget mere på de amerikanske serveringssteder - tak!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:33

Prøv at spørg i banken om du kan låne pengene? 

Ej, ellers kan du opstille budgetter, lave en swot model osv. Alle de kedelige ting, og så fremlægge ideen for potentielle investorer, måske høre herinde om der kunne findes nogle interesserede, det kræver bare du har noget på skrift - kom med nogle gode argumentationer for hvorfor dine beregninger holder osv. 

En anden mulighed er at bruge netværket du må have skabt efter at have været i branchen i 12 år, der må være nogle som har interesse i at være investorer hvis de har tillid til dig vel og mærke. 

Tredje og sidste mulighed fra min hånd, ville være at kontakte andre der har nogenlunde samme koncept som det du har i tankerne, selvfølgelig ikke nogen du vil ligge i konkurrence med, men derimod i tilpas fysisk afstand, og forhøre dig om de kunne være interesserede i komme ombord? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:19

Det er jo super med sådan en bror :) Så er der jo styr på den del af det og det er ofte en stor post med reklame osv. i opstartsfasen... og fremadrettet.... I hvert fald hvis man vil have noget der virkelig giver noget.

Jeg kan evt. anbefale dig at bestille et webhotel her:

http://www.mira.dk/gratis-webhotel/

Det koster 0 kr det første år og kun 99 kr i oprettelse... så har du et sted til hjemmesiden :)

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 10:32

Jeg har et rengørings aftale med flere exclusive cocktail barre i københavn som er 100% tilfredse og derfor rigtigt god erfaring med rengøring vi vil gerne give jer et gratis tilbud når i starter op gem vores kontakt og ring til os nar i starter op så finder vi en god amino rabat til jeres bar

Mht. til husleje ved jeg at et af de steder jeg kommer giver de 30 K og jeg vil skyde på der er ca 150 - 250 kvm i det hele det ligger meget tit på strøget dette sted

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:43

Hej Bolighajen

Det er helt umuligt at svare på, ud fra de oplysninger, som du her kommer med.

Hvis du seriøst vil etablere en cafe/Bar, så skal du tage fat i nogle rådgiverer som har erfaring inden for Cafe/bar drift dvs. en revisor i første indstants som kan bearbejde dit budget.

Dit koncept skal virkelig være meget meget holdbart og gennemarbejdet for det er ikke nogen hemmelighed at hverken banker eller private, som udgangspunkt, ikke vil have nogen med cafeer o.l. at gøre ja medmindre du stiller med noget nær fuld sikkerhed for det beløb du skal låne.

Bare dit depositum til udlejer og huslejen frem til du kan åbne er jo nok alene et sted mellem 100.000 til 150.000 ud af kassenbeholdningen.

Det er ikke for at tage geisten fra dig, men du må være realistisk i forhold til din økonomi.

Men jo det er muligt at starte i de små også i Cafe/Bar branchen - men er meget hårdt arbejde at finde penge.

Held og lykke med projektet.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)