Hej med jer Jeg er blevet kontaktet af et firma som foreslår at lave en afiliate-aftale med os - sådan at vi modtager en procentdel af den omsætning vi kan skaffe dem fra vores site.
Det er jeg umiddelbart interesseret i, men jeg kender ualmindeligt lidt til afiliate-området.
Hvis jeg indgår i sådan et samarbejde, hvordan måler man så de salg, der kommer fra mine brugere hos annoncøren? Findes der et program man skal have ind - eller hur?
I kunne for eksempel bruge Partner-ads og gøre det for, eller bruge noget 3. Parts software.
Så bruger i blot et unikt link, så man kan se hvor omsætningen kommer fra. Så sætter de også noget kode op, så de kan se hvilke salg der kommer fra jer. :)
Hej med jer Jeg er blevet kontaktet af et firma som foreslår at lave en afiliate-aftale med os - sådan at vi modtager en procentdel af den omsætning vi kan skaffe dem fra vores site.
Det er jeg umiddelbart interesseret i, men jeg kender ualmindeligt lidt til afiliate-området.
Hvis jeg indgår i sådan et samarbejde, hvordan måler man så de salg, der kommer fra mine brugere hos annoncøren? Findes der et program man skal have ind - eller hur?
Tusind tak for de gode råd og links. Jeg får kigget det hele igennem - og kommer GARANTERET tilbage med endnu flere spørgsmål:-)
Det er lidt en jungle, synes jeg... Men jeg kan også forstå det er værd at undersøge nærmere.
Hej Rikke
Ja det er en jungle for folk som os, som ikke har den fjerneste ide om hvad pokker det handler om og hvad man gøre. Så bare læs en masse rundt omkring, så bliver man sku pludselig hurtig klogere. Amino og en masse iværksætterblogs har virkelig lært mig en masse om ting som både interesser mig, og ikke interesser mig, ligesom affiliate marketing.