Rigtig mange gode råd her. Jeg synes, det lyder som du har mistet din begejstring. Hvad brænder du virkelig, virkelig for? Hvis du glemmer alt om tid og penge, hvad ville du så gerne? Hvis du tænker fremad, f.eks. 2 år, hvor er du så? Hvad laver du? Hvordan har du det? Prøv at tænke over det. Og når du har fundet ud af det, så gå baglæns. Hvad skal der til, for at du når derhen?
|
Jeg synes der er kommet en del fornuftige råd..
Personligt har jeg selv vinterdepression - ikke på en sådan måde at jeg er nedtrykt, men jeg har også symptomerne med at være ukoncentreret, træt og have manglende energi. For mig er det vigtigt at sætte mig nogle mål, og blive mere afklaret med mig selv og hvad jeg vil. Det giver mere fokus. Der er lavet en undersøgelse over et hold MBA-dimmitender fra Harvard:
3% havde klare nedskrevne mål for deres fremtid, 13% havde tænkt over deres mål men intet skrevet ned, 84% havde ingen specifikke mål overhovedet.
10 år efter undersøgte man grupperingerne: De 3 % som havde klare, skriftlige, mål da de forlod Harvard, tjente i gennemsnit 10 gange så meget som de andre 97 % tilsammen
Hvad er mine ambitioner? Hvordan ser det ud nu? Hvad er mine mål for livet?
Simpelthen at sætte sig ned og finde ud af hvad jeg vil med mit liv og sætte sig mål. Start med at lav nogle langsigtede mål for hvor du vil være om 5 år, derefter 3 år, 1 år, 6 måneder, 3 måneder. Og prøv at skriv ned i punktform hvordan du vil nå disse mål.. Og hver gang du når et af målene, kan du have en gulerod/belønning ventende.
Det kan også være at du har brug for at slappe af, eller at der skal ske noget helt nyt i dit liv. Du kan for eksempel prøve at tage til meditation - kan man komme til gratis flere steder. Det har jeg blandt andet brugt til at slappe af i mig selv, og det har hjulpet mig med at fokusere.