Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af responstid - Hvordan ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Fra  OCEAN eCommerce Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lanceret en ny webshop www.moccabar.se, som kører laaangsomt. 

Hvordan tester jeg responstiden og hvad er en rimelig performance ?

Tak på forhånd ...

Venlig hilsen/Morten

OCEAN eCommerce udvikler og driver eHandels koncepter; Gelateria.dk - DomoTech.dk - MoccaBar.se - OceanShop.dk - WebBiz.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:26
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:30

Morten / OCEAN eCommerce:
Hvordan tester jeg responstiden og hvad er en rimelig performance ?

Rimelig performence i disse tider? 3 sekunder maks... Din tog vel sagtens 8 sekunder for mig.. Men det kommer an på personligheder - personligt gider jeg ikke vente på at komme ind på en side mere.. Kun hvis jeg på forhånd ved at det er værd at vente på, men en helt ny side - den lukker jeg sgu ret hurtigt ned.. Dog hverken efter 3 eller 8 sekunder.. Men hvis det forsætter alle siderne igennem - altså per pageview.. Så lukker og slukker jeg siden med det samme.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:34

Hej Morten

Hvis du ved at siden kører langsomt, er en profiler din bedst ven! Jeg er ikke php-mand, man fandt følgende på google: http://www.xdebug.org/docs/profiler

Hvad er rimelig performance, man har i længere tid sagt at selve siden skulle være sub-sekund, for ikke at være langsom. Hvis den skal virke hurtig, skal du nok gå efter 500 ms som maks.

Fra ÅrhusC
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:39

http://loadimpact.com/ er ganske god til at teste respons.

Hvad en rimelig performance er, afhænger nok af sidens formål, målgruppe o.l, men ovenstående giver et fornuftigt svar på om det er helt i vejret eller nogenlunde.

Arbejder med web, cms og www generelt. Søgemaskineoptimering i særdeleshed

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 23:46

laumedia:

http://loadimpact.com/ er ganske god til at teste respons.

Hvad en rimelig performance er, afhænger nok af sidens formål, målgruppe o.l, men ovenstående giver et fornuftigt svar på om det er helt i vejret eller nogenlunde.

Loadimpact er en stresstest, ikke designet til at teste svartider. Hans website tager > 5 sek at loade med én bruger (mig). Der skal kigges i helt andre retninger.

Start med Firebug og Pagespeed plugin til Firefox og få analyseret hvor flaskehalsen ligger. Umiddelbart ligner det generationen af siden - dvs. serveren bagved som er sløv. Men det er et skud i tågen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

Du har ret i, at siden kører noget sløvt. Pingdom Tools (tools.pingdom.com) siger 7.1 sekunder for load af forsiden.

Der går 2-3-4 sekunder fra connect til serveren, før der sendes noget af sted til browseren af en eller anden grund.

Har du nogle redirects sat op på domænet?

Jeg har ikke arbejdet med tuning af Prestashops, men det kunne være javascriptet i toppen, der skaber problemer.

Enig med Anders ang. LoadImpact; den egner sig bedst til stresstests, men gi'r dog også en loadtidsindikation.

Caching kunne være en mulighed for at opnå bedre performance.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24

Lundsby:

Hej Morten

Hvis du ved at siden kører langsomt, er en profiler din bedst ven! Jeg er ikke php-mand, man fandt følgende på google: http://www.xdebug.org/docs/profiler

Ved du om One.com, som er spørgerens host, understøtter ændringer i php.ini? Jeg kunne forestille mig at sådan en profiler i de forkerte hænder kunne lægge et helt webhotel ned...

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 00:27

Hej Morten

Kan se du bruger en prestashop, denne bør ikke tage mere end 0,8-1,5 sek

I dit tilfælde er problemet at den database server du benytter svare utrolig langsom.

Så enten kom på en anden server eller skift udbyder.

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

SecretHost

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:31

Hej Kasper

Jeg ved desværre ikke om One.com, understøtter ændringer i php.ini!

Men man kører typisk profileren på sin lokale udvikler maskine. Det kan ikke umiddelbart anbefales at gøre i produktion.

Måden en profiler virker på, er at man sætter den til at optage, så surfer man lidt rundt på sit site, stopper optagelsen, og så viser profileren hvor lang tid de enkelte kodelinier tog at eksekverer.

Det er meget vigtigt når man performance-optimerer at man bruge en process, hvor man først finder ud af hvor tiden går hen (præcist!) og derefter laver sin optimering. Alt-andet er ikke så smart, fordi man oftest ellers kommer til at bruge en masse tid på det forkerte. Gæt-og-grimasser som Morgens Nørgaard kalder det :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)