Hej Amino,
Jeg prøver i denne tid kræfter med, at lave hjemmesider for mindre firmaer - hvilket også går forholdsvist godt. Men der er meget at holde styr på, så det med skriftlige kontrakter til kunderne har vi ikke gjort så meget i. Vi fandt for et par måneder siden en kunde der sagde at de havde opsagt deres gamle "webmaster", fordi det var for dyrt - så det var en perfekt tid at vi kom på.
Vi har mødte med dem nogle gange, og efter 4 forskellige design-udkast blev de endelig tilfreds, hvilket vi også selv bestemt er. Problemet er bare, at når jeg ringer i dag for at aftale muligvis det sidste møde omkring, hvornår det skal gå online får jeg at vide at de åbenbart ikke havde kunnet frasige sig deres gamle ordning og at de selvfølgelig ikke kunne betale to stedet - og det var de kede af.
Hvad skal vi gøre!? - Min umiddelbare plan er, at mødes med dem og diskutere det her igennem og finde en løsning så de kan frasige sig deres gamle kontrakt og blive overtaget af os, og hvis de ikke vil det, kan vi ikke gøre andet end at sende dem regningen - men eftersom det ikke er en skriftlig aftale har vi jo ikke noget på dem - på trods af, at de har vist stor interesse for at vi skulle lave hjemmesiden og dets rettelser.
Hjælp mig tak, mvh. Samuel Blander Glaes AlphaBusiness.dk |
Ja det er jo lidt svært når man ikke har tingene på skrift :(
I fælge loven så er en mundtlig aftale lige så god som en skriftlig, men problemet ligger bare i at de mundtlige aftaler oftest er svære at bevise.
Synes bare I skal droppe dem. Kom videre med at lave hjemmeside design for andre. Sælg det udarbejdede hjemmesidedesign til nogle andre billigt og brug det som reference. Kan godt forstå at det er spildt arbejde, men nogle gange er det også bedre at komme videre og fokusere på nye positive kunder, i stedet for at hænge fast i tvivlsomme aftaler :-)