Først og fremmest: Slå koldt vand i blodet. At bounce indlægget to gange inden for en aften er en tand for utålmodigt.
I og med at det er en af dine forældre som på papiret ejer virksomheden - jeg tager udgangspunkt i at virksomheden bliver lavet som en enkeltmandsvirksomhed - så vil overskudet i virksomheden tælle som en personlig indkomst på den person.
Sådan som jeg ser det, uden dog at være helt 100% sikker på at det er den bedste løsning, så vil du kunne ansættes af personen og så få udbetalt løn. Alt efter hvor meget du får i løn, kan du eventuelt bruge dit frikort, således at du slipper for at skulle betale skat.
Men du vil ihvertfald ikke direkte bare kunne få penge fra overskuddet i virksomheden, da den juridisk set ikke er din virksomhed.
Overskuddet bliver beskattet med din lønudgift som et minus...altså sker
der ikke beskatning 2 gange, som du er inde på.
Desuden har du vel et frikort, som du kan udnytte.
MvH
Peter
Okay, tak foe r jeres svar begge to:)
Men ja jeg har et frikort, og det kan jeg selvfølgelig bruge, men når man ansætter en person, er der så ikke rimelig meget parpir arbejde, og skal personen som ejer firmaet, gøre noget, skal personen registrere noget indkomst, eller er det kun firmaet?
PS. kan i huske grænsen på hvor meget man må tjene med firkort? jeg tror det er 3000 men er ikke sikker:)